امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آتش سوزی سینما رکس

کتاب آتش سوزی سینما رکس نوشته زهرا عزیزمحمدی توسط انتشارات به نشر منتشر شده است. داستان سینما رکس آبادان بر می گردد به سال های قبل از انقلاب و دوران مبارزات علیه رژیم طاغوت.

بخشی از متن کتاب آتش سوزی سینما رکس

همین سرتیپ رزمی در تلویزیون اعلام کرده است، آتش سوزی به دست خرابکاران انجام شده ... چندروز قبل مقداری مواد منفجره از عده‌ای خرابکار که داخل کوچه‌های فرعی «لاینیک» قصد خرابکاری و آتش زدن مکانهای موردنظر خود را داشتند، کشف و عاملان دستگیر شدند»

- پس یعنی داستان آن بمب گذاری راست است؟ بمب دست سازی که چندروز قبل از آتش سوزی در دستشویی سینما کشف و خنثی می‌شود؟

 اما آخر کارشناسان شرکت نفت و هیأتی که نخست وزیری فرستاده، علت آتش سوزی را استفاده از مواد قابل اشتعال می دانند.

 آیت الله شریعتمداری، گلپایگانی و مرعشی نجفی نماینده به خوزستان فرستاده اند، قرار است اعلامیه مشترک صادر کنند.  جبهه ملی ایران اعلامیه می دهد، نهضت رادیکال ایران نیز. مخالفان، مذهبی و غیرمذهبی، چپ و راست مسئولیت حادثه را به شاه و عواملش نسبت داده اند.

 شاه اصلاً انگار رمز عملیات را یکروز قبل اعلام کرده بود:«ما به شما تمدن بزرگ را با جزئیات می دهیم و دیگران به شما وعده وحشت بزرگ را».

اکثر اعلامیه‌های مخالفان که بعد از آتش سوزی صادر شدند، این جمله و این حادثه را بی ربط نمی دانند.

«من گمان نمی‌کنم هیچ مسلمانی، بلکه انسانی دست به چنین فاجعه وحشیانه‌ای بزند، جز آنان که به نظایر عادت نموده اند و خوی درندگی و وحشی‌گری آنان را از انسانیت بیرون برده باشد». جملات ابتدایی پیامی که امام خمینی خطاب به مردم آبادان منتشر کرد، به وضوح می تواند پاسخی برای خیلی از سؤالها باشد.

صفحات کتاب :
72
کنگره :
DSR۱۵۶۵‭‬ ‭/س۹۳‏‫‭‏‫‬‮‭ع۴ ۱۳۹۷
دیویی :
۹۵۵/۰۸۲۴
کتابشناسی ملی :
55060446
شابک :
978-964-02-3186-9
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه آتش سوزی سینما رکس