نظر شما چیست؟

تاریخ ترسناک جهان نام مجموعه کتابی نوشته تری دیری نویسنده بریتانیایی که توسط انتشارات اسکلاستیک منتشر شده است.

معرفی مجموعه کتاب تاریخ ترسناک

در مجموعه‌ی تاریخ ترسناک جزئیات بسیاری درباره‌ی اشراف غارتگر، کارگران ستم‌دیده و همه چیز درباره‌ی گیوتین و انقلاب‌های فرانسه می‌یابید و با شخصیت‌های مشهور تاریخ مثل لئون تروتسکی آشنا می‌شوید.
کتاب‌های این مجموعه به علت طنز و تصویر و صمیمیت،‌ پرجاذبه‌اند.
تاریخ ترسناک(به انگلیسی: Horrible Histories)نام مجموعه کتابی نوشته تری دیری نویسنده بریتانیایی است. این مجموعه ۲۰ جلد است که ۸ جلد آن را نشر افق با بازگردانی مهرداد تویسرکانی ترجمه شده است.
این مجموعه با ترجمه مهرداد تویسرکانی و پیمان اسماعیلیان توسط انتشارات افق، و با ترجمه علی بخشی توسط انتشارات هوپا چاپ گردیده است. تا به امروز، در مجموع، ۱۸ جلد از این مجموعه ترجمه و چاپ شده است.
اولین قسمت‌های این سری با عنوان‌های «مصری‌های معرکه» و «فرمانروایان فرومایه» در ژوئن ۱۹۹۳ چاپ شد. 

خلاصه مجموعه کتاب تاریخ ترسناک

تاریخ، برای خیلی از ما، یک خط پیوسته است که مستقیم به چندین سال قبل تر وصل مان می کند. ما به لطف و مرحمت سیستم آموزشی مان، عادت کرده ایم تاریخ را یک پارچه و پر از نام ها و سال هایی بدانیم که یکی یکی پشت سر هم ردیف می شوند تا ما را از سال ۰ به سال ۲۰۱۳، یا ۱۳۹۲ برسانند.
اما واقعیت تاریخ چیز دیگری است. تاریخ نه یک خط پیوسته و منطقی که حجم عظیم و متنوعی از رخدادهای خوب و بد، مطلوب و نا مطلوب، خشن و لطیف و انسانی و حیوانی است که مطالعه و بررسی آن ها، نه فقط مفید و دانش افزا، که جذاب و دوست داشتنی است.
تری دیری، در مجموعه ی تاریخ ترسناک، تلاش کرده است این تصور مدرسه ای، غیر واقعی، بی رنگ و بو و بی خطر را از تاریخ برای ما بشکند. او در این مجموعه، که تاکنون ۸ جلد از آن منتشر شده، گوشه هایی از تاریخ رنگارنگ بشر را برای مان بازگو می کند حتی باور برخی از آن ها هم برای مان دشوار است.
این مجموعه، تجربه ی کم نظیری از مواجهه ی ما با تاریخ را می آفریند و خواندنش می تواند برای هر نوجوان و حتی بزرگ سالی که توانایی یا علاقه ی اندیشیدن به مفاهیم بنیادی زندگی اش را دارد جذاب باشد.
ترس و هیجان دو نوع احساسی هستند که حال و هوای نوجوانان را دگرگون می‌کنند. خواندن کتاب‌های ترسناک با نقاشی‌های متنوع می‌تواند احساسات گوناگونی را در فرد بیدار کند. به همین خاطر است که اغلب نوجوانان به تماشای فیلم‌های ترسناک یا تعریف کردن داستان‌های وحشتناک برای یکدیگر علاقه دارند. بسیاری از اوقات این ترس با خنده همراه است و هورمون‌های خاصی را در مغز ترشح می‌کند که باعث افزایش خلاقیت و شجاعت می‌شود. با خرید مجموعه کتاب تاریخ ترسناک برای نوجوانان در کنار آموزش تاریخ به فرزندانتان هیجان‌های مثبتشان را بیدار کنید.

کتاب تاریخ ترسناک 17

این کتاب با نام مرگبارترین روزهای تاریخ نام برده می شود. این جلد از مجموعه‌ی تاریخ ترسناک، 50 حقیقت هلاکت‌بار از جمله: اولین قتل‌عام تالهایم در آلمان حدود 500 سال پ.م، پایان دوره‌ی وحشت در انقلاب فرانسه، مرگ ژاندارک، نخستین یورش وایکینگ‌ها، غرق شدن تایتانیک و… را که دنیا را تغییر داده است به تصویر می‌کشد؛ هرکدام از داستان‌ها از ترسناک‌ترین بخش‌های تاریخ به حساب می‌آیند. با مطالعه‌ی کتاب که در قالبی طنزآمیز نوشته شده و با تصاویری جذاب همراه است با شخصیت‌های مشهور تاریخ آشنا می‌شوید.

پک ۸ جلدی تاریخ ترسناک

پک ۸ جلدی این مجموعه کتاب در فراکتاب موجود می باشد.

بخشی از مجموعه کتاب تاریخ ترسناک

 تاریخ می‌تواند ترسناک باشد. اما بعضی ازقسمت‌های تاریخ از قسمت‌های دیگر آن ترسناک‌تر است. و یکی از مخوف‌ترین، خونین‌ترین و ویرانگر‌ترین بخش‌های آن، تاریخ انقلاب‌ها و شورش‌هاست. چی؟ انقلاب و شورش چه فرقی دارند؟ خوشحالم که سوال کردید.... خیلی تفریح دارد که آدم‌ها هم «انقلابی» باشد، هم برنده‌ی انقلاب. فکرش را بکنید چه‌قدر خوش می‌گذرد، اگر بتوانید قوانین مدرسه و برنامه‌ی درسی را به میل خودتان تنظیم کنید. اگر کتاب تاریخ را مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که در طول تاریخ بشر موارد بسیار زیادی شورش رخ داده، اما تعداد انقلاب‌ها به نسبت بسیار کم‌تر است. دلیلش آن است که در بیش‌تر این درگیری‌ها حکومت برنده می‌شود و شورشی‌ها اغلب به عاقبت بدی گرفتار می‌شوند.

خرید مجموعه کتاب تاریخ ترسناک جهان

خرید مجموعه کتاب تاریخ ترسناک را در فراکتاب با تخفیف ویژه انجام دهید.

خرید مجموعه کتاب تاریخ ترسناک جهان مشخصات مجموعه کتاب تاریخ ترسناک جهان در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: افق
نویسنده: تری دیری
گوینده: پیمان اسماعیلیان
تعداد صفحه: 104
موضوع: داستان خارجی نوجوان
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

صفحات کتاب :
104
دیویی :
[ج]909
شابک :
9786003533813
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه مجموعه کتاب تاریخ ترسناک جهان