کتاب بدان ایدک الله

نصایح رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله) به طلاب

امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
60,000
10%
ت 54,000
نظر شما چیست؟

کتاب بدان ایدک الله نصایح رهبر معظم انقلاب اسلامی سید‌علی خامنه‌ای (مدظله) به طلاب است که انتشارات انقلاب اسلامی منتشر کرده است.

معرفی کتاب بدان ایدک الله

شکل گیری جمهوری اسلامی و ارتباط وثیق بین آن و حوزه و روحانیّت به گونه ای شده است که سرنوشت این نهادها را به هم پیوند زده است. اگر بنا است که نظام اسلامی بماند و ببالد یقیناً بدون کمک حوزه، روحانیّت و طلّاب نمیتواند به این مهم دست یابد.
هر کدام از اصناف و اقشار مرتبط با شئون حوزوی وظایفی را بر عهده دارند امّا در این میان، طلّاب سهم ویژه ای را به خود اختصاص میدهند. طلبه باید به گونه ای باشد که بتواند باری از بارهای زمین مانده ی انقلاب را بر دوش بکشد و این امر ضرورت آماده سازی طلّاب را برای به انجام رساندن رسالتهای خود را روشن تر می سازد.
طلبه خود نیز باید به فکر باشد و برای رساندن خود به جایگاه مناسب و مورد نظر، اهتمام ورزد. در این میان امّا راهنمایی را لازم دارد. 
رهبر انقلاب اسلامی(مدّظلّه) که از سنین قبل از بلوغ به زیّ طلبگی آراسته شده و تلاش کرده است که تمام کمالات ممکن را در خود متجلّی سازد، با اهتمام ویژه ای مسائل مربوط به طلّاب را پیگیری مینمایند. 
ایشان تا کنون بیانات متعدّدی را با این قشر داشته اند و نصایح دلسوزانه ی ایشان فانوس راه طلّاب عزیز بوده است. 
نام این اثر نیز یادآور جمله ی است که در آغاز صرف میر، از سوی استاد به طلّاب گفته می شد که: بدان. أیّدک الله. و آنجا بود که اساتید میفرمودند که مؤلّف نگفت بخوان بلکه گفت: بدان تا از همان روز اوّل حوزه بدانی که بیش از آنکه وقت را صرف خواندن نمایی باید صرف تفکّر کنی.
هدف از انتشار این اثر، جمع آوری و عرضه ی بیانات خاصّ ایشان برای طلّاب است. 
وظایف حوزه و روحانیّت در بیان ایشان قبلاً منتشر شده است و از مقصود این کتاب، خارج است.

خلاصه کتاب بدان ایدک الله

این کتاب ۱۹ فراز از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در اهمیت توجه طلب علوم دینی به وظایف و تکالیف فردی و اجتماعی در عصر انقلاب اسلامی است. حادثه انقلاب، یک حادثه عظیم و فوق‌العاده است و شناختن آن بسیار مهم است. این کتاب به تمام جوانان انقلابی کمک می‌کند اطلاعات جامعی درباره تکالیف فردی و اجتماعی خود داشته باشند. 
کتاب «بدان ایدک‌الله» شامل سه فصل کلیات، شئون و وظایف طلبگی و تکالیف سنگین علما است.
در فصل اول این اثر به مباحثی مانند «طلبه در تراز انقلاب اسلامی باید چگونه باشد؟، رابطه ی غفلت از هدف و آفت برای طلبه ها از نظر معظّمٌ له، نقش و و ارزش ویژه ی طلبه به عنوان مهم ترین عنصر حوزه، عشق، شور، محبت و احساس وظیفه در کار طلبگی، مسئولیت های عمده ی یک روحانی از قبیل هدایت دینی، سیاسی و اجتماعی و موضوع بانوان طلبه به عنوان آبروی نظام اسلامی در جهان» پرداخته است. 
در فصل دوم این کتاب رهنمودهای حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدّظلّه العالی) در ارتباط با شئون و وظایف طلبگی مانند تحصیل، تهذیب، بصیرت سیاسی، تبلیغ و ورزش و نشاط آورده شده است. 
در آخرین فصل کتاب بدان، ایدک الله به تکالیف سنگین علما با مفاهیمی از قبیل فهم و انتقال معارف، مجاهدت برای مردم، حفظ آبروی انقلاب و حفظ موقعیت جمهوری اسلامی پرداخته شده است.

برشی از کتاب بدان ایدک الله

بخشی از سخنرانی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پشت جلد این کتاب آورده شده است:
«طلبه را باید از اول درس خواندن وادار کرد به اینکه فکر کند. معروف بود می‌گفتند «بدان، ایدک الله» ـ چرا گفت بدان و نگفت بخوان؟ ـ منظور این است که اولاً حس سوال‎پردازی را در طلبه زنده کند، بعد هم به او تفهیم کند که خواندن مراد نیست، دانستن مراد است. این بایستی برای برنامه‌ریزان ما واقعا به صورت یک دستورالعمل جامع باشد.» در دیدار جمعی از اساتید و فضلا و طلاب نخبه‌ی حوزه علمیه قم.2 آبان89

بدان ایدک الله یعنی چه

(جمله فعلی دعایی) خدای ترا تایید کندخ رک. ماده بعد. یاایدک الله تعالی. خدای که والاست - ترتایید کناد خ: بدان ایدک الله تعالی که ترجمان تعریب ترزفان است.

خرید کتاب بدان ایدک الله

خرید نسخه چاپی این کتاب در فراکتاب با ده درصد تخفیف موجود است و شما علاقه مندان می توانید با مراجعه به سایت و اپلیکیشن فراکتاب این نسخه را فراهم کنید.

مشخصات کتاب بدان ایدک الله در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: مقام معظم رهبری (مدظله)
تعداد صفحه: 154
موضوع: نصایح رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله) به طلاب
قالب: چاپی با تخفیف ویژه
صفحات کتاب :
154
کنگره :
DSR۱۶۹۲‭‬ /ط۸‏‫‭ب۴
دیویی :
955/0844
کتابشناسی ملی :
4594540
شابک :
9786008218111
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه بدان ایدک الله