امتیاز
5 / 5.0
مشاهده نمونه
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
35,000
خرید
125,000
15%
106,250

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب مسئولیت و سازندگی، نوشته ی علی صفایی حائری، نکات تربیتی پیرامون مسئولیت در راستای سازندگی را بیان می‌کند. این کتاب توسط انتشارات لیله‌القدر به چاپ و نشر رسیده و روانه‌ی بازار کتاب شده است.

معرفی کتاب مسئولیت و سازندگی

مسئولیت درختی است که زمینه‌اش شناخت‌ها هستند و ریشه‌اش اعتقادها و بهارش بحران‌ها و حادثه‌ها و گرفتاری‌ها.

 هنگامی که زمینه‌ها غنی بودند و سرشار و ریشه‌ها محکم بودند و زنده، در هر بهاری این درخت شکوفه می‌دهد و بار می‌آورد و حتی هیچ آفتی نمی‌بیند؛ چون آفت‌ها از کمبود تغذیه و فقر زمینه‌ها مایه می‌گیرند...

نویسنده در این کتاب سعی دارد نکات تربیتی مسئولیت در راستای سازندگی را بیان کند.

خلاصه کتاب مسئولیت و سازندگی

علی صفایی حائری در کتابش چنین می نویسد:

حرف‌هایی برای گفتن...

 با درک استعدادها.

و شناخت نیازها.

و در زمینه‌ی اعتقادهایم، 

من به مسئولیت رسیدم.

مسئولیتی در برابر فقر و جنگ و جهل. ضرورت این حادثه ها.

و درک تنهایی.

و شعله‌ها و جرقه‌های عشق و علاقه‌ام در من چشمه‌هایی کندند و نهرهایی کشیدند و جدول‌هایی بستند... چه در برخوردها و دیدارها و چه در زبان و گفت و گوها و چه در قلم و نوشته‌هایم.

من با مسئولیت و سازندگی شروع کردم؛ چون می‌دیدم ما امروز بیش از هر وقت دیگر، نیازمند این مسأله هستیم.

ما در سازندگی و تربیت افراد، از روش سرشار و غنی خودمان بهره نمی‌بریم و با شعارها و تلقین‌ها و دردها و رنج‌ها و محرومیت‌ها، استعدادها را داغ می‌کنیم و از دیگران سرمشق می‌گیریم، در حالی که ما در هدف و در راه و در روش، در هیچ کدام با آن ها همانندی و هماهنگی نداریم. ما در راهی می‌رویم که به هدف ما نمی‌رسد و در نتیجه طعمه‌ی آن ها می‌شویم و نردبان مقاصدشان.ما در روش تربیتی دو اشکال اساسی داریم: یک -این که شناخت‌ها و آگاهی‌ها را بسته بندی می‌کنیم و از دیده‌های خودمان می‌گوییم و یافته‌ها را صادراتی می‌فرستیم. از روش‌هایی که ما را به شناخت‌ها رسانده اند حرفی نمی‌زنیم و دید نمی‌دهیم.

ما بر قله‌ها عروج کرده‌ایم و از دیدگاه‌ها و منظره‌های زیبا حرف می‌زنیم و این پایینی‌ها فقط با گوش خودشان کار می‌کنند. آن‌ها چشم‌هاشان در تاریکی است و پاهاشان در شهوت عروج، اما ما از راه... تا قله نشانی نمی‌دهیم و آن‌ها را سرگرم می‌کنیم. دو - دردناک تر این که، این بسته بندی ها را لااقل زمینه سازی هم نمی‌نماییم. کاسه ها را پاک نکرده، از شیر سرشار می‌سازیم و در نتیجه مسمومیت می‌آفرینیم و نه تنها صاحب کاسه که هر مهمان محتاجی را به رختخواب می‌سپاریم و به مرگ می‌دهیم...

نویسنده کتاب مسئولیت و سازندگی تمام این موارد را در 10 فصل بیان می‌کند.

برشی از متن کتاب

صالح و مصلح

عظمت قرآن در این است که از این اقلیت صالح و مصلح علامت می‌دهد، همان طور که از آن های دیگر علامت داده بود. و این علامت‌ها به گونه‌ای هستند که گویا می‌توانی ببینی. تو در کنار خودت حس می‌کنی یک دسته را که با شور می‌آیند و با عشق و طلب می‌پرسند و از عناد و نخوت خالی هستند. و حس می‌کنی آن ها را که کور هستند و با این که می‌شنوند، نمی‌بینند و راه نمی‌روند و می‌ترسند. و حس می‌کنی آن ها را که نفرت زده و فراریند و حتی گوش نمی‌دهند و حس می‌کنی مرده2ها را که دل‌هاشان بسته شده و ریشه‌هاشان خشکیده است. تو این‌ها را حس می‌کنی و می‌یابی و می‌بینی و در نتیجه می‌توانی که با کدامینشان شروع کنی و از کدامینشان بگذری. 

در هر حال از هیچ کدام این‌ها نمی‌توان دست شست، ولی چگونه و چه وقت با آن‌ها رو به رو شدن، مسأله است. روح‌های آماده و استعدادها، به راحتی ساخته می‌شوند و یاد می‌گیرند و از بیّنات و روشنگری‌ها به نور می‌رسند و همراه کتاب و میزان برپا می‌ایستند و با سنگ‌های راه و مانع‌ها درگیر می‌شوند. اما...

خرید کتاب مسئولیت و سازندگی

نسخه چاپی کتاب مسئولیت و سازندگی را می‌توانید از طریق سایت و نرم افزار فراکتاب با تخفیف ویژه سفارش داده و خریداری کنید.

دانلود کتاب مسئولیت و سازندگی

پی دی اف کتاب مسئولیت و سازندگی در نرم افزار فراکتاب جهت دانلود موجود می‌باشد. پس از دانلود می‌توانید آن را در کتابخوان مورد مطالعه قرار دهید.

دانلود کتاب مسئولیت و سازندگی مشخصات کتاب مسئولیت و سازندگی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: لیله القدر
نویسنده: علی صفائی حائری (ع.ص)
تعداد صفحه: 176
موضوع: نکات تربیتی پیرامون مسئولیت در راستای سازندگی
قالب: الکترونیک و چاپی

 

صفحات کتاب :
176
کنگره :
‫‬‭BP230/18‫‬‭/ص7م50217 1389
دیویی :
‫‭297/483
کتابشناسی ملی :
2290479
شابک :
978-600-6275-10-9
سال نشر :
1389

کتاب های مشابه مسئولیت و سازندگی