امتیاز
5 / 4.0
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
95,000
14%
ت 81,700

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب بادام نوشتهٔ وون پیونگ سون و با ترجمه روانی از ملیحه فخاری و فریناز بیابانی ودیگر مترجمان در بازار کتاب ایران مورد انتشار و فروش قرار گرفته است. رمان مذکور توسط ناشرین گوناگون ویراستاری شده و به چاپ رسیده است. این رمان درون‌مایه‌ای روان‌پزشکانه دارد.

معرفی کتاب بادام

کتاب بادام در ابتدا شاید رمان نوجوانانه‌ای به نظر برسد اما حرفهای زیادی برای گفتن دارد. تعاریفی همچون انسان معمولی، زندگی عادی و عادی بودن و به چالش کشیدن آن‌ها مخصوصا در جوامع شرقی که همواره هنجارهای سختگیرانه و یکپارچه ای داشته اند جذابیت این کتاب را دوچندان میکند. مفاهیمی همچون خانواده و دوستی به زیبایی در این کتاب مورد توجه قرار گرفته اند.
رمان بادام از حیث موضوع متفاوت و بنیادینش مناسب نوجوانان است و به آن‌ها کمک می‌کند تا احساسات و درونیات خود را بهتر درک کنند و در بها دادن به عواطف خود و پرورش آن‌ها دقت عمل کافی و لازم را داشته باشند؛ اما این رمان بزرگسالان را هم مجذوب خود کرده است.
نثر روان و یکدست بودن مطالب اثر مذکور، خستگی را از خواننده‌اش می‌گیرد و مفاهیمی مانند تلخی و شیرینی، سختی و آسانی، زشتی و زیبایی، لحظات گوناگون را به نحوه‌ای عمیق به علاقه مندان تفهیم می‌نماید. دیگر دلیلی که بر محبوبیت این اثر در کره و دیگر کشور‌ها افزوده است، خواندنش توسط گروه موسیقی بی تی اس و پیشنهاد آن به طرفدارانشان بوده است که موجب شده بسیاری از مردم در جوامع گوناگون در سراسر دنیا آن را برای مطالعه، انتخاب و خرید نمایند.

خلاصه کتاب بادام

موضوع کتاب بادام درباره‌ی نوجوانی به نام یونجی است که از بدو تولد مبتلا به بیماری آلکسی تیمیا بوده است. «آلکسی تیمیا یا ناتوانی تشخیص و ابراز احساسات در انسان، اختلالی مغزی است» که اولین بار در مجلات پزشکی دهه 1970 مطرح شد. علل شناخته شده‌ی آن عدم تکامل هیجانی در دوران اولیه‌ی کودکی فرد، اختلال فشار عصبی پس از تروما و کوچک بودن مادرزادی هسته‌ی آمیگدال است. در چنین وضعیتی، بخش‌هایی از مغز توانایی اندکی برای تشخیص ترس و ابراز آن دارند، هرچند در این اواخر پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند که از طریق تمرین می‌توان توانایی آمیگدال در پردازش ترس و اضطراب را افزایش داد. در این رمان، آلکسی تیمیا بر پایه‌ی این پژوهش‌ها و تخیلات نویسنده توصیف شده است.
یونجی هیچ چیزی را درک نمی کند و از اختلالی مادرزادی رنج می‌برد. او نه درکی از احساسات عاشقی دارد، نه رنجی را می‌فهمد، نه دوستی را درک می‌کند و نه محبتی را می‌شناسد. او حتی زمانی که یک قاتل به مادر و مادر بزرگش جلوی چشمش حمله می کند؛ هیچ واکنشی نشان نمی دهد.
در این کتاب، مخاطب با یونجی همراه می‌شود و در هر حادثه‌ای که برای او رخ می‌دهد، خود را در موقعیت او تصور می‌کند و این جریان منجر به شناخت بهتر احساسات خودش می‌شود؛ این امکان خصوصاً برای نوجوانانی که در ابتدای مسیر زندگی هستند و درک درست و واضحی از احساسات خود ندارند، بسیار کارآمد است. آن‌ها با همراهی کردن یونجی در مسیر پرفرازونشیب زندگی‌اش متوجه ارزش احساسات می‌شوند؛ حتی احساساتی که به گمان برخی افراد سودی برای انسان ندارند؛ اما در حقیقت این احساس‌ها هستند که به ما کمک می‌کنند درست زندگی کنیم.
در این رمان نویسنده زندگی‌ای را خلق کرده است که احساسات در آن هیچ جایی ندارند و به دنبال همین موضوع، پیامدهایی در زندگی یونجی پیش می‌آید که حتی تصورش هم دشوار است.
داستان از زبان شخصیت اصلی، یونجی، روایت شده است و این موضوع به اثربخشی محتوا و تأثیرگذاری آن بر مخاطب کمک شایانی کرده است؛ زیرا نگاه او برای مخاطب بسیار تازه و جذاب است. نکته‌ی دیگری که باید بدان اشاره کرد، تغییر زاویه‌ی دید داستان آن هم به‌طرزی نامحسوس است؛ نویسنده در برخی موارد زاویه‌ی دید داستان را تغییر می‌دهد و از زبان مادر یونجی و گاه اطرافیان مسائلی را بیان می‌کند. به‌طور کلی داستان بسیار روان و شیوا روایت شده است. 

آشنایی با نویسنده کتاب بادام

سون وون پیونگ، رمان نویس و فیلم‌ساز اهل کشور کره جنوبی و متولد سال ۱۹۷۹ میلادی است. او تا به امروز برنده دو جایزه ادبی در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی شده است.
در کالج، او هم در جامعه شناسی و هم در فلسفه تحصیل کرد. سون معتقد است که مهارت‌های تفکر، ساختاریافته‌ای که او از یادگیری جامعه‌شناسی به دست آورده و مفهوم فردیت را که در دوران دانشجویی فلسفه آموخته است؛ برای نوشتن رمان او مفید بوده‌اند.

او به طور فعال در هر دو هنر و صنعت فیلم سازی و رمان نویسی مشغول به فعالیت است. او می گوید که از آنجایی که این دو ژانر در قلمروهای بیانی خود منحصر به فرد هستند و به دلیل جذب فرآیندهای خلاقانه مشارکتی و شخصی، او به کار خود در هر دو زمینه ادامه خواهد داد.
رمان‌های سون وون پیونگ معنای وجود و رشد انسان را بررسی می‌کنند و با استفاده از شخصیت‌های منحصربه‌فرد و توسعه سریع داستان خود مشخص می‌شوند.

کتاب صوتی بادام رایگان

کتاب صوتی بادام در نرم افزار فرا کتاب موجود نمی باشد.

پی دی اف کتاب بادام

دانلود پی دی اف کتاب بادام در فراکتاب ممکن نیست و متاسفانه نسخه الکترونیک این کتاب نیز عرضه نشده است.

pdf کتاب بادام رایگان

کتاب بادام وون پیونگ سون pdf رایگان در فراکتاب عرضه نشده است و دانلود pdf کتاب بادام باعث تضییع حق مترجم و ناشر خواهد شد.

خرید کتاب بادام

با نصب نرم افزار فراکتاب و یا از طریق سایت فراکتاب، کتاب بادام را می توانید به صورت نسخه چاپی با تخفیف ویژه دریافت کنید.

خرید کتاب بادام

مشخصات کتاب بادام را در جدول زیر مشاهده می کنید:

مشخصات
ناشر: کتاب مجازی
مترجم: ملیحه فخاری
زبان: فارسی
تعداد صفحه: ۱۹۶
صفحات کتاب :
196
دیویی :
895/735
شابک :
9786229801017
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه بادام