امتیاز
5 / 3.8
مشاهده نمونه
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 233,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
1,095,000
14%
ت 941,700

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

مجموعه قصه های خوب برای بچه های خوب، به قلم مهدی آذریزدی است که داستان‌های کهن و بعضا قرآنی را به زبان کودکانه بیان کرده و توسط انتشارات امیر کبیر به چاپ رسیده است.

معرفی قصه های خوب برای بچه های خوب

در قصه های خوب برای بچه های خوب، نویسنده در شش جلد از مجموعه، داستان های یکی از کتاب های کهن ایران زمین را برای کودکان و نوجوانان گردآور و بازنویسی کرده و در انتهای هر داستان، نکته اخلاقی و تربیتی آن را به زیبایی بیان کرده است.
در دو کتاب دیگر، از داستان ها و قصه های قرآنی بهره گرفته و به زیبایی آنها را به نگارش در آورده است.

قصه های خوب برای بچه های خوب pdf

نسخه الکترونیک این مجموعه کتاب با استفاده از کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب pdf تولید و عرضه شده است و در نرم افزار فراکتاب در دسترس شماست.

خلاصه کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب

نویسنده برای نگارش این مجموعه، از کتاب‌های کلیله و دمنه، مرزبان نامه، سندبادنامه و قابوس نامه، مثنوی مولوی، قرآن کریم، عطار نیشابوری، گلستان سعدی و قصه های چهارده معصوم بهره گرفته و توانسته آنها را به زبانی ساده و ملموس بیان کند و طعم شیرین داستان های پای کرسی کودکانه های قدیم را به کودکان امروزی بچشاند.
شرح مختصر این کتاب ها بدین روایت است:
قصه های کلیله و دمنه؛ عنوان جلد اول مجموعه ی قصه های خوب برای بچه های خوب است و دارای ۲۵ داستان می باشد. داستان های این کتاب، همان طور که از عنوانش مشخص و مبرهن است، برگرفته از داستان های کلیله و دمنه می باشد. کلیله و دمنه، کتابی با قدمت تقریبا دو هزار ساله است که ابتدا به زبان هندی نگارش یافته و بعد ها به زبان های دیگر مثل فارسی ترجمه شده است. این کتاب مربوط به گروه سنی پایان دبستان و دوره راهنمایی یعنی ۹-۱۲ سال می باشد.
قصه های مرزبان نامه، دومین جلد از مجموعه و دارای بیست و یک قصه منتخب از قصه های کتاب مرزبان نامه است که بازنویسی شده اند. از میان آن ها، می توان به چند داستان، به عنوان بهترین های جلد دوم اشاره کرد: «آواز بزغاله»، «پیاده و سوار»، «شغال خرسوار»، «مرغ آتش خوار»، «روباه و خروس» و «الاغ سواددار».
قصه های سندبادنامه و قابوسنامه، عنوان جلد سوم از مجموعه ی قصه های خوب برای بچه های خوب است و شامل 13 داستان از سند باد نامه و 2 داستان از قابوسنامه می باشد. نویسنده، بعلت انشا قدیمی و بسیار دشوار قابوسنامه و سند باد نامه سعی کرده این داستان ها را در قالب ساده بیان کند.
قصه های مثنوی جلد چهارم مجموعه، شامل 24 داستان کامل و مجزا، برگرفته از حکایت های شیرین و آموزنده ی «مثنوی مولوی» است. از سادگی و شیرینی این داستان ها همین را گفته شود و بس که هر چند بار هم، آن ها خوانده و شنیده شود، باز هم از خواندن آن ها بسیار لذت می بریم و آموزنده است.
این کتاب برای گروه سنی «ج» (چهارم و پنجم دبستان) و «د» (دوره ی راهنمایی) مناسب می باشد.
قصه های قرآن، کتاب پنجم از مجموعه ی قصه های خوب برای بچه های خوب می باشد و دارای 18 قصه قرآنی است. محتوای این قصه ها بیشتر شامل زندگانی پیامبران و معجزات و حوادث مربوط به آن دوران می شود.
عنوان جلد ششم از مجموعه ی قصه های خوب برای بچه های خوب، قصه های شیخ عطار است و دارای 21 داستان برگزیده از آثار شیخ عطار است که به بیان ساده و قابل فهم برای کودکان نوشته شده است.
قصه های گلستان و ملستان؛ جلد هفتم از مجموعه قصه های خوب برای بچه های خوب است و دارای داستان هایی است که بیشتر از گلستان سعدی گرفته شده و همچنین از مجموعه هایی که بعد از گلستان نوشته شده و بسیار شبیه گلستان سعدی می باشد، بهره گرفته شده است.
قصه های چهارده معصوم: جلد هشتم از مجموعه قصه های خوب برای بچه های خوب شامل داستان هایی از زندگانی چهارده معصوم علیهم السلام می باشد که از کتب مختلفی جمع آوری شده است.

متن قصه های خوب برای بچه های خوب

قصه های خوب برای بچه های خوب

داستان خرگوش باهوش از کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب

داستان خرگوش باهوش خلاصه یکی از داستان های قصه های خوب برای بچه های خوب؛روزی بود و روزگاری بود. در یک جنگل دور افتاده که پراز درخت‌های میوه و سرو و کاج و گل‌ها و گیاه‌های سبز و زیبا بود و آب و هوای بسیار با صفا داشت گروه زیادی از حیوانات و مرغ‌ها و جانوران گوناگون زندگی می‌کردند مانند میمون‌ها، خرگوش‌ها، گرازها، آهوها، کبک‌ھا، بز کوهی‌ها، کبوترها و خیلی از مرغ‌های صحرایی. و چون همه جور سبزی و میوه فراوان بود همه خوش و خرم روزگار بسر می‌بردند.ولی یک شیر زورمند و ظالم هم در نزدیکی آن جنگل منزل گرفته بود و بلای جان آن حیوانات شده بود. هر روز درگوشه‌ای، پشت درختی یا بته گیاهی کمین می‌کرد و همین که یکی از حیوانات را تنها می‌یافت او را می‌گرفت و از هم می‌درید و گوشتش را می‌خورد. چون هیچ کس هم زورش به او نمی‌رسید نمی‌توانستند چاره‌ای بکنند و کم کم زندگی شیرین حیوانات آن بیشه از ترس شیر دچار تلخی و ناراحتی شده بود و هیچکدام نمی‌دانستند آیا صبح که از خانه و لانه بیرون می‌آیند سالم به خانه برمی گردند یا نه.
برای خواندن ادامه داستان و دیگر داستان های جذاب مجموعه می توانید به سایت و یا نرم افزار فراکتاب مراجعه و سفارش دریافت کتاب را انحام دهید و از خواندن آن لذت ببرید.

داستان خرگوش باهوش از کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب

قصه های خوب برای بچه های خوب pdf

رده سنی کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب

این کتاب ها بنا بر محتوایی که دارند، اختصاص به گروه سنی خاصی پیدا کرده و دسته بندی شده اند ولی از آنجایی که قلم نویسنده جذاب و روان است می تواند هر مخاطبی داشته باشد و هر سلیقه ای را به طریقی اغنا کند.

دانلود کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب

دانلود قصه های خوب برای بچه های خوب علاوه بر خرید نسخه چاپی در فراکتاب در دسترس شما قرار گرفته است.

دانلود رایگان کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب pdf

دانلود رایگان این مجموعه کتاب غیرمجاز و غیرشرعی است و ناشر اجازه این کار را نداده است. اما در فراکتاب جهت آشنایی با نسخه الکترونیک می‌توانید برای چند دقیقه در نرم افزار رایگان مطالعه کنید.

مهدی آذریزدی

مهدی آذر یزدی نویسنده ی کودک و نوجوان اهل محله خرمشاه یزد در ایران بود. او هرگز ازدواج نکرد و هیچ‌گاه به کار دولتی مشغول نشد. در واقع، تنها لذت زندگی‌اش، کتاب خواندن بود. او اولین نویسنده‌ای است که در ایران به فکر نوشتن داستان برای کودکان و نوجوانان افتاد.به همین دلیل است که عنوان «پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران» را به او داده‌اند.

برخی از کتاب‌های این مجموعه از سوی شورای کتاب کودک به عنوان کتاب برگزیده سال پذیرفته شده‌اند. مجموعه ی قصه های خوب برای بچه های خوب، به زبان اسپانیایی، ارمنی، چینی و روسی ترجمه شده است. به خاطر آثار ارزشمند او در حوزه کتاب کودک، روز درگذشت او به نام روز ملی ادبیات کودک و نوجوان نام‌گذاری شده است.

خرید قصه های خوب برای بچه های خوب

خرید کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب در فراکتاب با تخفیف ویژه در دسترس شماست.

قصه های خوب برای بچه های خوب pdf

مشخصات مجموعه قصه های خوب برای بچه های خوب در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: امیر کبیر
نویسنده: مهدی آذریزدی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 1334
موضوع: داستان کودک و نوجوان
قالب: pdf و چاپی با تخفیف ویژه
صفحات کتاب :
1334
دیویی :
[ج]8فا3/62
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه مجموعه قصه های خوب برای بچه های خوب