امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,400
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
28,000
30%
ت 19,600

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب سرود سرخ انار، داستان بلندی است نوشته ی الهه بهشتی، پیرامون ملاقات با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) که توسط انتشارات جمکران چاپ و منتشر شده است.

معرفی کتاب سرود سرخ انار

نویسنده از زبان ملاقات کننده ی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) این گونه می نویسد:
«شیخ ذاکر مرا مکلف کرده که این حکایت را بنویسم و آن را در نسخه های بسیار تکثیر کنم و به سایر بلاد برای مسلمانان بفرستیم تا همه دریابند که ما توانستیم اجرمان را بگیریم، از عشقی که به ائمّه (علیهم السلام) می ورزیم و بدانند که از چه مصیبت عظیمی رهایی یافته ایم. بر تو که می خوانی و می شنوی، نیز واجب است که آن را برای دیگری نقل کنی تا این ماجرای عظیم وسعت یابد؛ آن چنان که خواست بر حقّ امام عصر(عج) است. باشد که در روز قیامت راه نجاتی برای همه ما گردد، ان‫شاء‫الله‬.»
کتاب سرود سرخ انار دربردارنده داستان بلندی بر مبنای ملاقات یکی فردی با امام زمان (علیه السلام) است که در 8 قسمت تنظیم و اصل این واقعه در کتاب بحارالانوار ثبت شده است که نشان از یاری و کرامت اهل بیت (علیهم السلام) و به ویژه امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) به افراد است.

خلاصه کتاب سرود سرخ انار

کتاب سرود سرخ انار به بیان داستانی از ماجرای انار و حیله وزیر در استفاده از این میوه برای تخریب شیعه می پردازد و به صورت مفصل داستان انار و گرفتاری شیعیان و یاری امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) به آنها را بیان می کند.
قسمتی از این داستان را در این جا می آوریم:
« حاکم لباس مجلّلی پوشیده بود و روی تخت لَم داده بود. از همان آغاز که ما را دید، نیشخندی بر لب داشت. وزیر شاد و سرحال به این سو و آن سو می رفت و پیدا بود که از خوشیِ آنچه می خواهد آشکار کند، در پوست خود نمی گنجد. سرانجام حاکم به سخن درآمد: «اینجا نشانه ای است بر حقّانیت مذهب ما و ردّ مذهب شما. نشانه ای است بر حقّانیت مذهب ما و ردّ مذهب شما. نشانه ای بر حقّ و برآمده از دل طبیعت تا به شما نشان دهد که گمراهید وگمراه بوده اید و اگر بر همین راه اصرار ورزید، گمراه خواهید ماند». خدمتکار به اشاره وزیر، سینی طلا را که بر آن اناری بود، پیش آورد....
شیخ با دستی لرزان انار را برداشت و آن را از نزدیک نگاه کرد و بهت ‫زده به آن خیره شد‬. بهت او، خنده حاکم و وزیر و درباریان را درآورد. رنگ و روی پریده شیخ بر ترس ما افزود. انار دست به دست می‫شد، تا به من رسید. دقیق نگاه کردم و دیدم که دور تا دور انار نوشته شده است: «لا إله إلّا الله محمّداً رسول الله، ابوبکر و عمر و عثمان و علی خلفا رسول الله.»
حاکم قهقهه زنان گفت: «می بینم که از بُهت آنچه می بینید، سخت در فکر فرو رفته اید. حق دارید. دور نمی بینم که با دیدن این معجزه، گروه گروه به مذهب ما درآیید و مذهب خود را انکار کنید و از اینکه دیر به راه راست درآمده اید، متأسف باشید».
و ادامه ی ماجرا که به علمای شیعه سه روز مهلت فکر کردن می دهند تا تصمیم خود را بگیرند...»

برشی از متن کتاب سرود سرخ انار

شب به همان صورت که علی را بدرقه کردیم، سعد را به صحرا فرستادیم. بعضی از یاران از تاب و توان افتاده بودند. شیخ دعا می خواند. آسمان صاف بود؛ امّا ستاره ها عجیب کم بودند. انگاری غباری روی شان را پوشانده بود. به درختی تکیه دادم. دلم گرفته بود. خدایا! این چه امتحانی است که در چنین شرایطی، فکر و ذکر من دو پاره شود؟ لحظه ای به توطئه وزیر و لحظه ای به سوی رئوف و آنچه بر او می گذرد... در همین افکار بودم که به خوابی سنگین فرو رفتم و با صدای اذان شیخ بیدار شدم. 
همه آماده نماز بودند. دلم از خودم گرفت که چند ساعت را بی قید خوابیده بودم. نه دعایی، نه تضرّعی. دویدم به سوی شیخ و دستانش را گرفتم و گفتم: «قسمت می دهم کسی را بفرست که لایق باشد. منی که تا چشم برهم گذاشتم به خواب رفتم، من که توان دو شب بیدار ماندن و دعا خواندن را نداشتم، لیاقت ندارم برای دیدار امام (عج) به بیابان بروم»‬. شیخ چنان در چشمانم خیره شد که قلبم لرزید. آهسته گفت: «ای محمّد! در تو چیزی هست که در کمتر کسی دیده ام. والله قسم اگر سرم برود، حاضر نیستم کسی غیر از تو را به دیدار امام بفرستم». خم شدم دستانش را ببوسم. مانع شد. 
گفت: «بیا پسرم جماعت منتظر است. بیا نماز بخوانیم».
در صدای شیخ چنان سوزی بود که نمی توانستم مانع ریزش اشک هایم شوم. می گریستم و می خواندم و تنها در این دو رکعت بود که نه در فکر آینده شیعیان بودم و نه در فکر رئوف یا این دنیا. فقط در فکر خدا بودم و حضورش چنان قلبم را روشن کرده بود که احساس آرامشی عجیب می کردم.

کتاب سرود سرخ انار pdf

نسخه  الکترونیک کتاب سرود سرخ انار را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

خرید کتاب سرود سرخ انار

نسخه چاپی کتاب سرود سرخ انار را می توانید از ظریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب با تخفیف خریداری کنید واز خواندن این کتاب بیست دقیقه ای لذت ببرید.

خرید کتاب سرود سرخ انار

مشخصات کتاب سرود سرخ انار در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: جمکران
نویسنده: الهه بهشتی
تعداد صفحه: 56
موضوع: داستان ایرانی، زندگی نامه ائمه و بزرگان
قالب: چاپی و الکنرونیک

 

صفحات کتاب :
56
دیویی :
297/68
شابک :
9789646705111
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه سرود سرخ انار