کتاب عالم ذر

آغاز شگفت انگیز زندگی انسان

امتیاز
5 / 0.0
نظر شما چیست؟

کتاب عالم ذر برای شناخت بیشتر این عالم گزینۀ مناسبی است. این کتاب توسط نشر جمکران در سال 1398 منتشر شده و مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفته است.

معرفی کتاب عالم ذر

محمدرضا اکبری در کتاب عالم ذر دست روی یکی از پربحث‌ترین موضوعات در دین اسلام گذاشته است؛ عالم ذری که حرف‌وحدیث‌ها و گمانه‌زنی‌ها دربارۀ آن بسیار است. حتی برخی‌ها دژاوو یا همان آشناپنداری را هم به این عالم نسبت می‌دهند. اما حقیقتاً ماهیت این عالم اسرارآمیز چیست؟ آیا انسان‌ها در عالم الست یا همان ذر تماشاگر سرنوشتشان در دنیا بوده‌‌اند؟ 
کتاب عالم ذر برای شناخت بیشتر این عالم گزینۀ مناسبی است. این کتاب توسط نشر جمکران در سال 1398 منتشر شده و مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفته است. نویسنده در کتاب عالم ذر با تکیه بر آیات و روایات سعی در تبیین این عالم دارد. 

درباره کتاب عالم ذر

عالم ذر یا همان «عالم قالو بلی» یا «عالم الست» به مرحلۀ قبل از ورود ما به دنیا مربوط می‌شود. مطالبی که دربارۀ این عالم در آیات و روایات وجود دارند، محدود و گسسته هستند؛ بنابراین ابهامات و سؤالات زیادی دربارۀ آن وجود دارد. برخی‌ها می‌گویند همۀ انسان‌ها قبل از ورود به دنیا در عالم ذر بوده‌اند و همگی به ربوبیت و توحید اقرار کرده‌اند. برای این ادعا هم به آیۀ 172 سورۀ اعراف اشاره می‌کنند. خداوند در این آیه می‌فرماید: «و به یاد آور هنگامی که پروردگارت از پشت فرزندان آدم ذریه آن‌ها را بر گرفت و ایشان را بر خود گواه ساخت که آیا من پروردگار شما نیستم؟ گفتند: آری، (و فرشته‌ها نیز گفتند ما هم) گواهی می‌دهیم که مبادا روز قیامت بگویید ما از این (پیمان) غافل بودیم یا بگویید پدران ما پیش از ما مشرک شدند و ما هم از آن‌ها بودیم (که به ناچار از آنان پیروی کردیم) آیا ما را به‌خاطر آنچه اهل باطل انجام دادند به هلاکت می‌رسانی و این‌چنین آیات را شرح می‌دهیم شاید به سوی حق بازگرداند.» 
نویسنده در این کتاب سعی کرده است تا با استفاده از اسناد و منابع صحیح روی تمام زوایای این عالم چراغ بیندازد تا نقطۀ تاریک و ابهامی نماند. محمدرضا اکبری کتاب را در هفت فصل به نگارش در آورده است: 
1-    ماجرای عالم ذر
2-    عالم ذر از نگاه قرآن
3-    ویژگی‌های عالم ذر
4-    پاسخ به سؤال‌ها و اشکال‌ها
5-    بازگشت از انتخاب‌های عالم ذر
6-    فلسفه و فواید عالم ذر
7-    اسناد روایات عالم ذر 
بعد از خواندن کتاب عالم ذر عمق شناخت افراد نسبت به این عالم افزایش می‌یابد و دیدشان نسبت به منشأ حضور و هستی‌شان کامل‌تر می‌شود. 

کتاب عالم ذر برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب عالم ذر را به همۀ علاقه‌مندان به مباحث دینی و عرفانی توصیه می‌کنیم. قلم روان و خوش‌خوان نویسنده خوانندگان را تا انتهای کتاب با خود همراه می‌کند. 

نویسندۀ کتاب عالم ذر را بیشتر بشناسیم. 

محمدرضا اکبری نویسنده و مترجم ایرانی متولد سال 1338 است. عمده آثار این نویسنده در دستۀ علوم اسلامی قرار می‌گیرد. «معجزه تذکر زبانی»، «معجزات شگفت‌انگیز چهارده معصوم»، «خودی و غیر خودی»، «شکوه و زیبایی در چهره مردان»، «چشم و نگاه»، «صله رحم»، «قصه‌های قرآن»، «نهج الرضا» و «نهج السجاد» از جمله آثار محمدرضا اکبری هستند. 

بخش‌هایی از کتاب عالم ذر 

صاحب تفسیر المیزان ضمن طرح تقسیم‌بندی عقل این اشکال را مطرح می‌کند که:
عقلی که حجّت بدون آن تمام نمی‌شود و به شهادت گرفتن انسان و پیمان‌گیری از او بدون آن صحیح نمی‌باشد حتی در عالم ذرّ که فرض شده است عقل عملی است که جز در این ظرف دنیا که انسان در آن زندگی اجتماعی دارد و حوادث خوب و بد برای او تکرار می‌شود و عواطف و احساساتش به‌سوی جلب منفعت و دفع ضرر تهییج می‌گردد و به دنبال آن اعمال او از روی علم و اراده انجام می‌گیرد، گاهی به خطا می‌رود و زمانی راه صواب را می‌پیماید تا در تشخیص صواب و خطا و خوب و بد و نفع و ضرر تجربه کسب کند، حاصل نمی‌شود درحالی‌که آن ظرف زندگی یعنی عالم ذرّی را که توصیف می‌کنند، جای عقل عملی نیست؛ زیرا شرایط و اسباب حصول آن در آنجا وجود ندارد…

خرید کتاب عالم ذر

برای تهیۀ نسخۀ چاپی کتاب عالم ذر می‌توانید از طریق سایت یا نرم‌افزار فراکتاب اقدام کنید. برای تمامی کتاب‎های چاپی تخفیف خوبی در نظر گرفته‌ایم. اگر گشتی در سایت یا کانال‌های مجازی‌مان بزنید می‌توانید کدهای تخفیف بیشتری هم پیدا کنید. در ضمن اگر سبد خریدتان به سقف معینی برسد ارسال کتاب‌ها به سراسر ایران رایگان خواهد بود. 
ما در مجموعۀ فراکتاب تمام سعی‌مان را می‌کنیم تا کتاب‌هایتان در کمترین زمان ممکن به دستتان برسد. 

خرید کتاب عالم ذر

مشخصات کتاب عالم ذر در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: کتاب جمکران
نویسنده: محمدرضا اکبری
تعداد صفحه: 240
موضوع: کتابی برای شناخت عالم ذر
قالب: چاپی

 

صفحات کتاب :
240
دیویی :
297/452
شابک :
9789648484663
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه عالم ذر