امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب 366 روز با رواقیون

کتاب «۳۶۶ روز با رواقیون» نوشتهٔ رایان هالیدی با ترجمهٔ زینب حیدربیگی و زینب موحدی در انتشارات کتابستان معرفت به چاپ رسیده است.

کتاب «366 روز با رواقیون» تاکنون به بیش از بیست زبان ترجمه شده و بیش از یک میلیون نسخه از آن به فروش رفته  است. این کتاب شامل 366 گزین‌گویه از زبان مارکوس اورلیوس، اپیکتتوس، سنکا و رواقیون دیگر است. فلسفه رواقی پس از گذشت قرن‌ها هم‌چنان جذابیت خود را حفظ کرده است. آنچه در این فلسفه توجه خوانندگان مدرن را به خود جلب می‌کند، آمیختگی منحصربه‌فرد خردورزی و عمل‌گرایی آن است. به عبارت دیگر، رواقی‌گری فقط اندیشیدن نیست، بلکه به همان اندازه که عمل به اندیشه‌ها اهمیت دارد، فعل اندیشیدن نیز مهم است. رایان هالیدی، نویسنده کتاب، در ادامه هر گزین‌گویه به طور مختصر توضیح می‌دهد که چگونه باید این مفاهیم را  در زندگی روزمره به کار گرفت و با این کار،اهمیت عمل‌گرایی این مکتب فلسفی را متذکر می‌شود، هالیدی هدف از تألیف این کتاب را این‌گونه بیان می‌کند: «هدف ما از نگارش این کتاب، بازگرداندن رواقی‌گری به جایگاه سزاوار است؛ خصایصی که انسان باید به جای استفاده از برخی رشته‌های پیچیده دانشگاهی، از آنها برای داشتن زندگی عالی بهره‌مند شود.»

گزیده کتاب 366 روز با رواقیون

ضرب‌المثلی قدیمی می‌گوید: پول مردم را عوض نمی‌کند، بلکه فقط آن‌ها را بزرگ‌تر از آن‌که هستند، جلوه می‌دهد. رابرت کارو، نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی، در جایی نوشته: «قدرت فساد ایجاد نمی‌کند، بلکه آن را برملا می‌سازد». آسایش و رفاه هم از نظر مالی و جسمی همین‌طور است. اگر ذهنتان حالت روحی خاصی را پرورانده است (در مثال سنکا، عادت وحشت‌زدگی)، این  مسئله که چقدر اتفاقات خوب برای شما رخ می‌دهد، اصلاً مهم نیست. شما همیشه آمادۀ وحشتید. ذهنتان همچنان مواردی را برای نگران شدن پیدا می‌کند و همواره درمانده و بدبخت خواهید بود. شاید حتی بیشتر از این؛ چرا که حالا چیزهای بیشتری دارید که ممکن است از دست بدهید. 
بر این اساس، انتظار خوشبختی احمقانه است. اگر قرار بود آرزومند یک چیز باشید، بهتر بود ثبات و قدرت شخصیت را آرزو می‌کردید تا به خوشبختی برسید یا به عبارت بهتر، برای دستیابی به چنان شخصیت و قوت قلبی تلاش کنید. هر عمل و عقیده‌ایی را بسنجید و آن‌ها را به منزلۀ اجزای سازندۀ شخصیت فناناپذیر خویش در نظر بگیرید. سپس، بکوشید تا هریک از آن‌ها به خودی خود قدرتمند و بااهمیت باشند.

صفحات کتاب :
412
کنگره :
‏‫‭B۵۲۸
دیویی :
188
کتابشناسی ملی :
8440383
شابک :
9786227808056
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه 366 روز با رواقیون