امتیاز
5 / 4.2
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,900

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
آیا تا به حال برای تان پیش آمده که در اتاقتان قدم بزنید ولی فراموش کنید که چرا این کار را انجام می دهید ؟ آیا تا کنون در به یاد آوردن اسم رمز و یا تاریخ تولد نزدیکانتان دچار مشکل شده اید؟ خطاهای حافظهٔ این چنینی به ویژه در سنین بالای 50 سالگی معمولی اند اما نقص حافظه، چیزی است که قابل پیشگیری و برگشت پذیر است. شما در هر سنی می توانید به یک حافظه مناسب و خوب دست پیدا کنید و این کتاب راه آن را به شما نشان می دهد.

شاید این کتاب را به این دلیل انتخاب کرده اید که نگران این هستید مبادا چیزها را آن گونه که به آن ها عادت دارید به یاد نیاورید. ممکن است این مسئله برای شما ناراحت کننده و ناگوار باشد و یا حتی نگران این هستید که چنین چیزی می تواند شروع یک زوال جدی ترباشد.

تحقیقات نشان می دهد که حداکثر40 درصد از مردم در گروه سنی50-40 سال دربارهٔ حافظهٔ خود نگران هستند. معمولاً دوره های کوتاه فراموشی، باعث می شود که اشخاص برای معاینه به مطب من بیایند. مثلاً برخی از نگرانی هایشان این گونه است: « گاهی وقت ها در آشپزخانه قدم می زنم و فراموش می کنم که برای چه این کار را انجام می دهم. اگر یک یا دو دقیقه آن جا بایستم معمولاً به یاد می آورم، ولی همیشه این گونه نیست».

بعضی از بیماران دربارهٔ فراموش کردن محل پارک اتومبیلشان صحبت می کنند و برخی دیگر هم می گویند که مجبورند عبارت های یک کتاب را بارها و بارها بخوانند، زیرا نمی توانند اطلاعات لازم را با یک بار خواندن به دست آورند.
سال نشر :
1388
صفحات کتاب :
110
کنگره :
‫‬‭‬‭QP406‫‬‭/ن8ت7 1388
دیویی :
‫‬‭‬‭612/82
کتابشناسی ملی :
1542537
شابک :
978-964-7108-81-2

کتاب های مشابه تقویت عملکرد هوش و حافظه