امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 11,000
خرید چاپی
35,000
10%
ت 31,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب انسان و ایمان

کتاب مقدمه ای بر جهان بینی اسلامی که شامل شش مجلد می باشد آخرین اثر قلمی شهید آیت اللّه مطهری است. این کتاب در واقع یک دوره اصول عقاید اسلامی است و مطالعه آن برای عارف و عامی سودمند و فرح زاست. جلدهای کتاب مقدمه ای بر جهان بینی اسلامی عبارتند از: انسان و ایمان، جهان بینی توحیدی، وحی و نبوت، انسان در قرآن، جامعه و تاریخ، زندگی جاوید یا حیات اخروی.

در اصل، این کتاب شامل هفت مجلد بوده که استاد مطهری فرصت نگارش جلد هفتم آن یعنی امامت و رهبری را پیدا نکردند و به دست منافقان کوردل به شهادت رسیدند و البته مباحث «امامت» آن شهید در انجمن اسلامی پزشکان پس از شهادت آن بزرگمرد علم و ایمان و مجاهدت، با نوشته دیگری از آن شهید در این باب به عنوان پیشگفتار، به صورت مستقل تحت عنوان «امامت و رهبری» توسط «شورای نظارت بر نشر آثار استاد شهید مطهری» منتشر شد.

این مجموعه برای همه اقشار به ویژه دانشجویان و طلاب علوم دینی مفید و حاوی نکات بدیع و جالب توجه است. نثر روان و شیوای آن نیز به جاذبه این کتاب افزوده است، همچنان که استحکام مطالب کتاب که توسط یک اسلام شناس مسلّم به رشته تحریر در آمده است از امتیازات این کتاب است.

استقبال کم نظیر از این مجموعه که تعداد چاپ آن بهترین گواه بر آن است حاکی از آن است که امتیازات و ویژگی های این کتاب برای مردم شریف ایران و سایر بلاد اسلامی حتی غیر اسلامی (از راه ترجمه آن) محسوس و ملموس است. چاپ اول این کتاب به سال 1357 باز می گردد و از آن زمان تا کنون به شکل چند جلدی یا «مجموعه آثار 2» بارها تجدید چاپ شده است.

مقدمه ای بر جهان بینی اسلامی نظام هماهنگ تفکر اسلامی را به مطالعه کننده ارائه می دهد و قوّت فکر اسلامی را در قیاس با مکاتب بشری آشکار می سازد.

انسان و ایمان که جلد اول این مجموعه است، برای آن که از ظاهری آراسته تر برخوردار باشد، از نظر علامت گذاری و غیره بازبینی و از نو حروف‌چینی شده و طرح جلد آن نیز تغییر کرده است.

کنگره :
‏‫‬‮‭BP225/2‏‫‭/م6‮الف‬8 1369
دیویی :
‏‫‬‮‭297/464
کتابشناسی ملی :
‭م‌69-1700
سال نشر :
1369
صفحات کتاب :
76

کتاب های مشابه انسان و ایمان