امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 85,000
نظر شما چیست؟
شاهنامه کاخ بلند ادب پارسی و ستونی است که پارسی زبانان دنیا بی گمان به آن چون عروة الوثقی در فرهنگ و ادب می نگرند. تا بدان جا که شماری از دوستداران این نسک (کتاب) گران سنگ خداوند آن را بی همال در زمینه «حماسه خوانی» و «حماسه سرایی» دانسته و هماوردی در این پهنه برای کُندآور توس نشناسند.

اما گروهی دگر این اثر را با هنگ هایی (مجموعه هایی) همچون ایلیاد، ادیسه، مهاباراتا و... سنجیده و شاهنامه را در رده ی برترین و بی جایگزین ترین نسک های حماسی جهان شمارده اند.

بودباش (وجود) نسخ بسیار شاهنامه در نسک خانه های جهان، فراوانی پیشه – هنرها (صنایع) و آفرینش های هنری گوناگونی که شناسنده این نسخ دستنویس و چاپی گردیده، سفارش بازنویسی و دلبستگی شاهان، بزرگان و درباریان به داشتن شاهنامه، بودن شاهنامه خوانان در انجمن های گوناگون رسمی و در بین توده و میان مردمان، بود باش شاهنامه به گونه ی پیچواک (ترجمه) و پیروی از این نسک ارزشمند در میان ملل دیگر ناپارسی زبان و پارسی دان، آستانه ها، افسانه ها و داستان هایی که در گرداگرد پردازش شاهنامه و کیستایی سراینده آن فردوسی پارسی گوی وجود دارد و گاه حتی تا مرز سردرگمی و پندار آفرینی و شگفتی پیشروی می کند.
صفحات کتاب :
245
کنگره :
PIR4495‬‭/ج9ج4 1389‬
دیویی :
8‮فا‬1/21‬
کتابشناسی ملی :
1982713
شابک :
978-964-243-289-9‬
سال نشر :
1389

کتاب های مشابه جربزه های نمایشی شاهنامه