امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 16,500
نظر شما چیست؟
فیودور میخاییلوویچ داستایفسکی( ۱۸۸۱- ۱۸۲۱)، نویسنده مشهور و تأثیرگذار اهل روسیه است.

ویژگی منحصر به فرد آثار وی روانکاوی و بررسی زوایای روانی شخصیت های داستان است. سوررئالیست ها مانیفست خود را بر اساس نوشته های داستایفسکی ارائه کرده اند.

اکثر داستان های وی همچون شخصیت خودش سرگذشت مردمی است عصیان زده، بیمار و روان پریش.

در بخشی از داستان می خوانیم:

« وقتی که عموی من سرهنگ یگورایلیچ روستانفر، ارتش را ترک کرد و به روستای استپان چیکوو از املاکی که به میراث برده بود، نقل مکان کرد، برای همیشه طوری در آن جا اقامت گزید که گویی در طول عمر خویش یک ارباب واقعی ساکن روستا بوده و هرگز املاک خویش را پیش از آن ترک نکرده است.

طبیعت هایی وجود دارند که از همه کاملاً خرسندند و به همه چیز عادت می کنند. سرهنگ بازنشسته ما نیز چنین بود. به دشوار می توان مردی را تصور کرد که به اندازه او آرام و آماده پذیرش هر چیز و هرگونه مسئولیتی باشد.

اگر از روی هوس از او به طور جدی درخواست می شد که برای مثال کسی را برای چند فرسخ روی دوش خود حمل کند ممکن نبود که او این خواهش را رد کند. او به حدی خوش طینت بود که به مجرد اینکه کسی چیزی از او درخواست می کرد ولو آن که این شئی آخرین پیراهنی می بود که در اختیار داشت آن را به وی می داد. او هیکل یک قهرمان را داشت: بلندبالا بود با گونه های گلگون، دندان های سفیدی چون عاج داشت و سبیلی دراز و قهوه ای رنگ با صدایی پرطنین. او با صدای بلند می خندید، تند صحبت می کرد و صحبتش توأم با حرکات تشنج آمیز بود».
صفحات کتاب :
421
کنگره :
PG3360/د9 1389
دیویی :
891/733
کتابشناسی ملی :
2249066
شابک :
978-964-171-057-8
سال نشر :
1389

کتاب های مشابه دوست خانواده