امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,000
نظر شما چیست؟
پژوهش حاضر با هدف بررسی سیمای جنایی مجرمین مواد مخدر اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی استان اردبیل و از منظر نظریه های جرم شناختی صورت گرفته لذا مهم ترین عاملی که نگارنده به آن دست یافته، آن بوده، که علت عمدة گرایش به جرائم مواد مخدر«به غیر از استعمال» ضعف وضعیت اقتصادی بوده است.

این پژوهش کاربردی و براساس شیوه گردآوری داده ها از نوع تحقیقات پیمایشی و کتابخانه ای و از نوع توصیفی و استنباطی بوده است. داده های این پژوهش به دو شیوه کتابخانه ای با ابزار فیش برداری و شیوه میدانی با کمک ابزار پرسشنامه، جمع آوری گردیده است. جامعه آماری پژوهش حاضر،ک لیه مجرمین مواد مخدر اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی استان اردبیل،.که تعداد آن ها در سال 1395، 140نفر و حجم نمونه ای که با توجه به جدول مورگان، از میان کل این جمعیت انتخاب نموده ایم. 103نفر، روش نمونه گیری از نوع تصادفی ساده در دسترس، محدوده مکانی آن شهرستان اردبیل و قلمرو موضوعی آن نیز اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی استان اردبیل بوده است.

همچنین جنسیت تمامی آزمودنی ها علی رغم اینکه اردوگاه ویژه مردان بوده استثنائاً مرد و سن اکثریت آزمودنی ها بین 28 تا 38 سال بوده است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار spss و آزمون های آماری آن از قبیل ضریب همبستگی اسپیرمن و پیرسون، ناپارامتریک، آنالیز واریانس،t تک نمونه ای و دو نمونه ای مستقل صورت گرفته است.

بر اساس یافته های پژوهش از میان فرضیات مطروحه تنها فرض رابطه وضعیت مجرمین مواد مخدر و جرائم ارتکابی آن ها، با توجه به اینکه سطح معناداری خطای آزمون برای سطح اطمینان 95/0 کمتر از 05/0 بوده، تایید شده است. لذا بین وضعیت مجرمین مواد مخدر اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی استان اردبیل و جرائم ارتکابی توسط آن ها رابطه مثبت معناداری وجود داشته است. و بقیه فرض ها علیرغم اینکه سطح اطمینان لازم را کسب نکرده بودند رد گردیده اند.
صفحات کتاب :
184
کنگره :
HV5840‭‬ ‭/‮الف‬9‏‫‬‭‮الف‬2 1396
دیویی :
363/450955
کتابشناسی ملی :
4665060
شابک :
978-600-8077-87-9‬
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه بررسی سیمای جنایی مجرمین مواد مخدر