امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,900

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
این کتاب سیر تاریخی تحریفات بوجود آمده در دین یهود و تورات توسط یهودیان صهیونیست را بیان می کند و به چگونگی شکل گیری شاخه پروتستان که شباهت بسیار با آموزه های یهودیت صهیونیست دارد اشاره دارد و در پایان به معرفی نهادها و سازمان های مبلغ مسیحیت صهیونیستی می پردازد.

این نوشته در اصل، گزارشی تاریخی و مستند از ناگفته های تاریخی قرون میانه و جدید اروپا و تاریخ ناگفته ای است که در فرآیند تلاش های یهود افکار عمومی از بازشناسی و توجه بدان بازمانده است.

«قوم برگزیده» را باید استاد تحریف تاریخ و تاریخ سازی خواند. این همه نیز در سایه سیطره و سلطه بر دستگاه ها و وسایل ارتباط جمعی، ممکن و میسر گردیده است. تمامی مستندات این گزارش عموماً متکی به منابع یهودی و یا منابع غربی است.

این گزارش در دو فصل سامان داده شده است:
فصل اول آن با عنوان: «پروتستانتیزم، روشنگری میستی (نهانگرایی) عبرانی» به بررسی وقوع رخدادهای بزرگ تاریخ اروپا در قرون میانه اختصاص یافته و طی آن از چگونگی پیدایی پروتستانتیزم و نقش منابع یهودی از جمله عهد عتیق (تورات) و «کابالا» درسر برداشتن پروتستانتیزم، اهداف این جریان مسیحی - یهودی و تأثیر آن بر نظام اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اروپا سخن به میان آمده است.

در این فصل بسیاری از ناگفته های مربوط به اقدامات و تلاش های «قوم یهود» در تغییر هویت تئولوژیک و تمدنی اروپا و غرب بیان شده است که مطالعه آن یقیناً در نحوه نگرش تاریخی خوانندگان تأثیرگذار خواهد بود.
صفحات کتاب :
127
کنگره :
DS۱۵۰/۵‭/ص‌۲پ‌۴
دیویی :
۳۲۰/۵۴۰۹۵۶۹۴
کتابشناسی ملی :
م‌۸۳-۹۴۰۶
سال نشر :
1383

کتاب های مشابه پروتستانتیزم، پیوریتان ها