امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,900

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
کتابی که هم اکنون پیش روی شما است، برگرفته از اثر بزرگ و جامع «عدنان اکتار (-۱۹۵۶)» اندیشمند و نویسندۀ ترک، معروف به «هارون یحیی» است. عنوان این اثر «نظم جدید ماسونیک» و در بردارندۀ تاریخ شکل گیری و تحوّلات سیاسی، اجتماعی و فکری پانصد سالۀ تمدّن صلیبی صهیونی غرب است.

در این اثر کلّیۀ رخدادهای محوری غرب از جمله، عصر روشنگری، اومانیسم، رنسانس، پیدایی دولت های ملّی، انقلاب های بزرگ سیاسی اجتماعی غرب، همچون انقلاب پیوریتن ها در انگلیس و انقلاب کبیر فرانسه و پیدایش و شکل گیری دولت کشور آمریکا و ... مورد بحث و ارزیابی گسترده قرار گرفته است.

بنیان و شالودۀ نظریات و آرای نویسنده در این کتاب مبتنی بر «یهودشناسی» است و او سعی می کند تا با توجّه به نقش یهود به عنوان یک عنصر جدّی در شکل گیری تاریخ پانصد سالۀ سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی غرب، این حوزۀ تمدّنی صلیبی صهیونی را مورد بازپرسی و نقد جدّی قرار دهد.

کتاب «تاریخ ناگفته و پنهان آمریکا» در اصل بخشی از این اثر مهم است که ضمن حذف و اضافاتی که در تدوین و تنظیم آن صورت گرفته در قالبی مستقل عرضه شده است. در واقع این اثر، متضمّن نکات ناگفتۀ تاریخ دولت کشوریی است که داعیۀ «برگزیده» بودن دارد و درصدد تغییر نظام جهانی بر اساس مدلی انگلوساکسونی و آمریکایی است.

دیگر بخش های این اثر نیز در حال بررسی و آماده سازی برای انتشار است:

پس از جنگ دوم خلیج فارس بوش (پدر) که جنگ را به طور یک جانبه سازماندهی کرده و به راحتی در آن بر حریف غلبه یافته بود در مقام رئیس جمهور کشور آمریکا اعلام داشت:
جهان جدیدی در حال شکل گیری است، دنیایی که با آنچه تاکنون دیده ایم؛ کاملاً متفاوت است یک نظم نوین جهانی.

بسیاری از مردم مفهوم «نظم نوین جهانی» را به عنوان پیام رهایی از جنگ سرد و نظام استراتژیک پدید آمده بعد از کنفرانس «یالتا» تعبیر کردند، حال آنکه بر اساس این پیام از این پس در دنیا فقط یک قدرت برتر مطرح و دیده خواهد شد. آمریکا جنگ طولانی اش را با پرچمدار نظام سوسیالیسم، اتّحاد جماهیر شوروی، پیروزمندانه به پایان رسانده بود و در این جنگ آمریکا، نظام ایدئولوژیک و فرهنگ کاپیتالیسم و یا لیبرال دموکراسی پیروز میدان شده بود.
کتابشناسی ملی :
م‌83-43063
شابک :
964-6938-41-8
سال نشر :
1384
صفحات کتاب :
192
کنگره :
E183‏‫‭/ص‌2ت‌2 1384‭‬
دیویی :
320/0973

کتاب های مشابه تاریخ ناگفته و پنهان آمریکا