نظر شما چیست؟
کتاب تالار گرگ اولین جلد از سه گانه ای است که هیلاری منتل در آن بخشی از تاریخ انگلستان که مربوط به دوران حکومت هنری هشتم است را به گونه ای جدید بازنویسی کرده است. رمان تالار گرگ ها در سال ۲۰۰۹ برنده جایزه بوکر شد.

در کتاب تالار گرگ (Wolf Hall)، تامس کرامول قهرمان داستان است و باقی افراد سلطنتی در حاشیه قرار دارند. در ابتدای کتاب تالار گرگ ها ما با تامس کرامول به عنوان یک کودک مواجه می شویم و این در حالی است که او قربانی خشونت های پدرش است بنابراین خانه را ترک می کند. منتل او را در همین حال باقی می گذارد تا به تنهایی بزرگ شود. دفعه بعدی که ما با او مواجه می شویم در دستگاه حکومتی است و از آنچه که در این سال ها بر او گذشته است تنها اطلاعات جزئی ارائه می شود.

هیلاری منتل (Hilary Mantel) پنج سال را صرف مطالعه در تاریخ این برهه زمانی کرده است. او گفته است حساس ترین نکته در این باره این است که داستان با مستندات تاریخی مطابقت داشته باشد. برای اینکه داستان او با تاریخ و واقعیت تناقض نداشته باشد، او برای هر شخصیت یک کارت در نظر گرفت و روی هر کارت توضیحات مربوط به اینکه در هر زمانی آن شخصیت کجا بوده است را یادداشت کرد.

داستان کتاب تالار گرگ ها در دوره تاریخی بسیار پر افت و خیز و حساسی در انگلستان اتفاق می افتد. اگر نسل هنری هشتم ادامه پیدا نکند کشور در جنگ های داخلی از بین می رود. شاه می خواهد ازدواج خود با ملکه را بعد از بیست سال خاتمه بدهد و با آن بولین ازدواج کند. پاپ و اکثریت اروپا مخالف این موضوع هستند. در این میان نقش تامس کرامول این است که به شاه کمک کند بر این مخالفت ها فائق بیاید. او رفته رفته به جایگاه قدرتمندترین فرد در وزارت هنری هشتم دست می یابد و شاهد تمام نقاط عطف در تاریخ انگلستان است.
صفحات کتاب :
480
کنگره :
‏‫‬‭PZ3‏‫‭/م29814ت2 1391
دیویی :
823/914
کتابشناسی ملی :
1958076
شابک :
‭978-964-374-228-7‬‬
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه تالار گرگ