امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,500
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب عطر گل های داوودی

کتاب عطر گل های داوودی اثر دیوید هربرت لارنس توسط مرضیه خسروی ترجمه شده است. این کتاب، مشتمل بر دو داستان کوتاه با عنوان های «عطر گل های داوودی» و «مرد نابینا» است. دیوید هربرت لارنس در داستان های کوتاه خود روابط پیچیده خانوادگی افرادی را به تصویر می کشد که با مسائل عاطفی زیادی مواجه می شوند.

در یکی از دو داستان کتاب عطر گل های داوودی (Odour Of Chrysanthemums)، زنی با وقوع یک فاجعه درمی یابد که هیچ گاه همسر خود را نمی شناخته و در دیگری مرد نابینایی که در جنگ جهانی اول نابینا شده است، به آرامش غیرمنتظره ای می رسد. «عطر گل های داوودی» داستان خانواده ای فقیر است که در حاشیه خط آهن زندگی می کنند و مرد در معدن کار می کند و دائم الخمر است. یک شب که مرد دیر به خانه می آید زن تصور می کند او به میکده رفته است و شروع به سرزنش مرد در نزد خود می نماید اما سرانجام متوجه می شود که او در حین کار در معدن مرده است.

دیوید هربرت لارنس معروف به دی. اچ. لارنس (David Herbert Lawrence) نویسنده، شاعر، نقاش، مقاله نویس بریتانیایی و یکی از معتبرترین چهره های ادبیات زبان انگلیسی بود. وی در نمایاندن غرایز حیوانی و همچنین عواطف بشری مهارت ویژه ای داشت. از آثار معروف او می توان به «رنگین کمان»، «طاووس سفید»، «پسرها و عاشق ها» و «زن های عاشق» اشاره کرد. اما معروف ترین اثر او «عاشق خانم چترلی» است، خلاصه شده این داستان با عنوان «فاسق لیدی چترلی» در ایران ترجمه شده است.

گزیده کتاب عطر گل های داوودی

خانه کاملا ساکت بود. الیزابت بیتس شال و کلاهش را برداشت و روی قالیچه انداخت. عجله داشت تا خانه را زودتر تمیز کند، می دانست که چند نفری به آن جا خواهند آمد. هنگامی که کارش را تمام کرد، بر روی صندلی نشست. چند دقیقه ای از ساعت نه گذشته بود. ناگهان از صدای خشن موتوری که در معدن شروع به کار کرده و صدای آزاردهنده ی غژغژ طنابی که با آن بالا و پائین می رفت، وحشت تمام وجودش را در بر گرفت.

بازهم حس می کرد خون در رگ هایش منجمد شده، دستش را بر صورتش گذاشت و با صدای بلندی خود را سرزنش کرد "اوه خدای من! این فقط صدای شیفت ساعت نه است."

صفحات کتاب :
62
کنگره :
PZ3‏‫‭‭‭‬‭‭‬‮‭/ل2ع6 1392
دیویی :
823/912
کتابشناسی ملی :
3277642
شابک :
978-600-6768-69-4
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه عطر گل های داوودی