نظر شما چیست؟

کتاب ارباب حلقه ها جلد 3 (بازگشت شاه)، به نویسندگی جان‌رونالدروئل تالکین ترجمه رضا علیزاده می باشد و توسط انتشارات روزنه، روانه بازار کتاب شده است.

معرفی کتاب ارباب حلقه ها جلد 3 (بازگشت شاه)

جان رونالد تالکین نویسنده انگلیسی مجموعه داستان ارباب حلقه‌ها را در قالب فانتزی-حماسی و در طول ۱۲ سال در طی سال‌های ۱۹۵۴ تا ۱۹۵۶ منتشر کرد و برای او شهرتی جهانی به ارمغان آورد. 

وقتی صحبت از دنیای فانتزی می‌شود، بعید نیست بی‌وقفه یاد شاهکار دنیای ادبیات فانتزی یعنی ارباب حلقه‌ها بیفتیم. کتاب ارباب‌ حلقه‌ها نماینده تمام عیار کتاب‌های فانتزی است که به دستان هنرمند جی.آر.آر تالکین به رشته تحریر درآمده است. ارباب حلقه‌ها با تکیه بر عناصر اسطوره و حماسی در سه جلد نوشته شده و توانسته رکورد دومین کتاب پرفروش را در سرتاسر جهان از آن خود کند. 

مجموعه ی کتاب های رمان ارباب حلقه ها، برای طرفداران جدید تالکین و یا خوانندگان علاقه مند به کشف دوباره ی سرزمین میانی به ارمغان اورده است. این مجموعه، عناوین یاران حلقه، دو برج و بازگشت پادشاه را دربردارد. سه گانه ی رمان ارباب حلقه ها، اثر جی.ار.ار تالکین، شاهکاری بدیع و تکرارنشدنی است. این عنوان، پرمخاطب ترین و تأثیرگذارترین حماسه ی فانتزی و یکی از به یاد ماندنی ترین و دوست داشتنی ترین حکایت ها در دنیای ادبیات جهان است. رمان ارباب حلقه ها که برای اولین بار در سال 1954 به چاپ رسید، چارچوب و استاندارد تمامی آثار فانتزی حماسی بعد از خود را تعیین کرد. هابیتی جوان به اسم فرودو بگینز، با اصرار و پافشاری جادوگری مرموز به اسم گاندلف، سفری حیاتی و بی نهایت خطرناک را برای نابودی حلقه ی یگانه آغاز می کند. این حلقه که قرن ها قبل توسط ارباب تاریکی، سارون، ساخته و سپس گم شد، سلاحی شیطانی است و سارون، به هر قیمتی در پی بازپس گیری آن است. ارباب تاریکی با به دست گرفتن دوباره ی قدرت حلقه، خشم و عذاب خود را بر تمامی سرزمین میانی نازل خواهد کرد. تنها راه جلوگیری از تبدیل این سرگذشت وحشتناک به واقعیت، بازگرداندن حلقه به جایی به اسم موردور است؛ این مکان، تنها محلی است که حلقه در آن نابود می شود و از بداقبالی قهرمانان داستان، موردور، کنام ارباب تاریکی، سارون است. خواندن سه گانه ی رمان ارباب حلقه ها، نه تنها برای طرفداران بلکه برای علاقه مندان به ادبیات کلاسیک نیز، بسیار ضروری است.

جلد سوم مجموعه ارباب حلقه‌ها شامل کتاب پنجم و ششم می‌شود. «موردور» آماده حمله به «گوندور» پادشاهی انسان‌ها در سرزمین میانه است، پادشاهی که سال‌هاست به دست «کارگذاران» افتاده است اما اکنون شاه گوندور در میان یاران حلقه به سوی گوندور قدم برمی‌دارد. کتاب پنجم شرح این وقایع است و در آخرین کتاب یعنی کتاب ششم بخش‌های پایانی سفر یاران برای نابودی حلقه تعریف می‌شود و با تاج‌گذاری شاه «اله سار» و آغاز «دوران چهارم» سرزمین میانه سه دوران ماجراهای تلخ وشیرین سرزمین میانه تمام می‌شود. این مجموعه ادامه‌ی اثر قبلی تالکین با نام هابیت است که در همین ژانر نوشته شده بود. این کتاب طی ۱۲ سال از سال ۱۹۳۷ تا ۱۹۴۹ که بیشتر آن در زمان جنگ جهانی دوم بوده نوشته شده است.

مجموعه ارباب حلقه‌ها در بین خوانندگان به شکل یک سه‌گانه جا افتاده‌است، اما در ابتدا قرار بود این اثر جلد اول کتاب سیلماریلیون باشد که نویسنده به دلایل اقتصادی تصمیم به حذف جلد دوم گرفت و کتاب ارباب حلقه‌ها را در سال ۱۹۵۴ تا ۱۹۵۵ در سه جلد منتشر کرد. تا امروز چند فیلم سینمایی و انیمیشن بر مبنای این داستان ساخته شده‌است که از میان آن، فیلم‌های سه‌گانه‌ای به کارگردانی پیتر جکسون شاخص‌تر هستند. این فیلم‌ها در سال‌های ۲۰۰۱، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ به نمایش درآمدند.

سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌ها برای اولین بار در ایران توسط رضا علیزاده ترجمه شد و در سال ۱۳۸۲ توسط انتشارات روزنه به چاپ رسید. هر سه کتاب دارای نقشه‌هایی از سرزمین میانه هستند. همچنین در ابتدای کتاب اول و در پایان کتاب سوم، مترجم اطلاعاتی در مورد داستان و سرزمین میانه و نژادهای ساکن آن، زبانشان، کتابت‌شان آورده‌است.

خلاصه کتاب ارباب حلقه‌ها جلد3  (بازگشت شاه)

«بازگشت شاه» سومین و آخرین مجلد سه‌‌گانهٔ ارباب حلقه‌هاست که به جنگ حلقه و حوادث پس از‌ آن می‌پردازد. داستان از قلمرو گوندور که به‌زودی مورد تهاجم سائورون قرار می‌گیرد، آغاز می‌شود. نیروهای پلیدِ فرمانروای تاریکی قصد تصرف همهٔ سرزمین میانه را دارند و در این حال فرودو و سام راه خودم را با دشواری تمام به قلب مقر قدرت او می‌گشایند. تنها راه شکست دشمن، نابودی حلقهٔ نفرین‌شدهٔ قدرت در آتش کوه هلاکت است. اما راه به‌شکلی طاقت‌فرسا دشوار است و فرودو توش و توان خود را از دست داده است. سنگینی بیش از اندازهٔ حلقه کم کم او را نومید می‌کند. آیا امکان غلبه برا این نومیدی وجود دارد؟

آخرین مجلد از سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌ها، و در واقع نقطه‌ی اوج این مجموعه است. تالکین در این اثر سرانجامِ جنگ حلقه را بازگو نموده، و تخاصم‌های شرح‌ داده شده در دو کتاب قبلی را به فرجامی باورنکردنی رسانده است.

در خلاصه‌ی این کتاب آمده: موردور آماده‌ی ترتیب دادن حمله به گوندور، یعنی حیطه‌ی پادشاهی انسان‌ها در سرزمین میانه می‌شود که سال‌هاست به دست "کارگزاران" افتاده است. در این بین، شاه گوندور در میان یاران حلقه به سوی سرزمین خود قدم بر‌می‌دارد...

«بازگشت شاه» از جنگ حلقه حرف می‌زند و آن‌چه از پسِ آن می‌آید. از قدرت روزافزون قلمرو گوندور و سائرون و تاریکی که بیش از همیشه قدرت‌مند و دهشتناک شده است. فرودو و یگانه یار وفادارش بعد از تحمل آن‌همه دشواری، در مسیر کوه هلاکت هستند و برای نابودی حلقه می‌کوشند که آخرین و تنها امید بازگشت روزگار روشنایی است. اما راه بسیار خطرناک است و مقصد بسیار بعید به نظر می‌رسد. در بازگشت شاه، سرنوشت حلقه و یارانش را خواهیم شنید. جلد سوم ارباب حلقه‌ها، ضمائم شنیدنی و مفصلی را هم شامل می‌شود که اطلاعات جالب و جذابی از گذشته‌های سرزمین میانه، تواریخ پادشاهان و حکمرانان، گاه‌شماری وقایع مهم و سرنوشت بسیاری از شخصیت‌های اثرگذار داستان را روایت می‌کند.

در پایان، بد نیست اشاره کنیم که با اقتباس از کتاب ارباب حلقه‌ها یک سه‌گانه‌ی سینمایی فوق‌العاده به کارگردانی «پیتر جکسون» ساخته شده که بسیار جذاب، دیدنی و البته پرطرفدار است.  

برشی از کتاب ارباب حلقه ها

در باز شد. اما ندیدند که کسی آن را باز کند. پی‌پین نگاهی به داخل تالار بزرگ انداخت. تالار از پنجره‌هایی عمیق در راهه‌های عریض دو سو در پس ردیف‌ ستون‌های بلندی که سقف را نگه داشته بود، نور می‌گرفت. سنگ مرمرهای سیاه یکپارچه تا سرستون‌های عظیم بالا می‌رفت که به اشکال عجیب و گوناگون جانوردیس و برگ‌دیس حجاری شده بود: در میان سایه‌های آن بالا، تاق‌بندی عریض که به رنگ طلایی کدر می‌درخشید، با توری‌کاری‌های مواج به رنگ‌های مختلف در هم آمیخته بود. هیچ آویز، یا هیچ پرده‌ای یا نقوش روایی، یا هیچ چیز بافته یا ساخته از چوب در آن تالار دراز و باشکوه به چشم نمی‌خورد. اما در میان ستون‌ها جمع خاموشی از تمثال‌های بلند حجاری‌شده در سنگ سرد دیده می‌شد.

پی‌پین ناگهان به یاد صخره‌های تراش‌خورده آرگونات افتاد و همچنان که سرتاسر راهروِ پادشاهانِ از دیرباز مرده را از نظر می‌گذراند، هراسی بر او مستولی شد...

بهترین ترجمه کتاب ارباب حلقه ها

کتاب ارباب حلقه ها اثر جی. ار. ار. تالکین، با ترجمه علی علیزاده می باشد. ارباب حلقه‌ها از آن زمان بارها چاپ مجدد شده و حداقل به ۳۸ زبان ترجمه شده‌است.

کتاب ارباب حلقه ها pdf

دانلود کتاب ارباب حلقه ها، در فراکتاب موجود نمی باشد ولی برای خرید کتاب ارباب حلقه ها، بصورت چاپی می توانید به سایت یا اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

کتاب ارباب حلقه ها چند جلد است

مجموعه  کامل ارباب حلقه ها (The Lord of the Rings ) شامل  ۱۰ عنوان کتاب است که توسط جی آر آر تالکین نوشته شده است. سه گانه ارباب حلقه ها یکی از مشهورترین و تاثیر گذارترین مجموعه های ادبیات قرن ۲۱ به ‌شمار می‌رود که در ایران نیز طرفداران زیادی دارد. 

ترتیب خواندن کتاب های ارباب حلقه ها

1.هابیت 2. یاران حلقه 3. دو برج 4.بازگشت شاه 5 .فرزندان هورین 6.سیلماریلیون 7.درخت و برگ 8.قصه های ناتمام  9.قصه های تام بامبادیل  10. اطلس سرزمین میانه

خرید کتاب ارباب حلقه ها

برای خرید کتاب ارباب حلقه ها، بصورت چاپی به سایت یا اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

خرید کتاب ارباب حلقه ها مشخصات کتاب ارباب حلقه ها جلد 3 در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: روزنه
نویسنده: جان‌رونالدروئل تالکین
مترجم: رضا علیزاده
تعداد صفحه: 821
موضوع: رمان خارجی
قالب: چاپی با تخفیف

 

صفحات کتاب :
684
کنگره :
‫‬‮‭/ت۲۶۳ف۴
دیویی :
823/912
کتابشناسی ملی :
‭م‌80-29685
شابک :
9789643341732
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه ارباب حلقه ها جلد 3