خلاصه کتاب ترگل

بیست دلیل عقلی و روانشناسی برای حجاب

امتیاز
5 / 4.3
خرید چاپی
35,000
10%
ت 31,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی خلاصه کتاب ترگل

خلاصه کتاب ترگل که به قلم عماد داوری دولت آبادی نگاشته شده است، برگرفته از سخنرانی های آیت الله سید ابوالحسن مهدوی است که با زبان و ادبیانی رسا و امروزی، به بیان بیست دلیل عقلی و روانشناختی حجاب می پردازد. کتاب ترگل علاوه بر داشتن قلمی روان و شیوا در پاسخ به سوالات و دغدغه های مربوط به حجاب، تصویری و تمام رنگی است و این موضوع به افزایش جذابیت آن بسیار کمک کرده است. این کتاب برای آن دسته از افراد که به دنبال دلایل عقلی برای لزوم رعایت حجاب هستند، مناسب است.

بخشی از متن کتاب ترگل

من یک دخترم! زیبا و جذاب! احساسی در من نهفته است به نام دلربایی، انگار باید اوقاتی از روزم را دلربایی کنم. من زیبا هستم، می‌خواهم عالم و آدم زیباییم را ببینند، می‌خواهم با دیدنم انگشت‌به‌دهان شوند! من اصلاً کاری به دین ندارم، من عقل دارم، چرا باید خودم را با یک چادر مشکی بپوشانم؟

 

خلاصه ای از کتاب ترگل

در خلاصه ی کتاب ترگل بعد از ذکر چند نکته 20 دلیل عقلی برای پوشیدگی و حجاب ذکر می‌شود که برخی از آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

دلیل اول: آزادی فکر

اشاره به اینکه چه قوانین سخت گیرانه‌ای برای حجاب در دانشگاه‌های مطرح دنیا رعایت می‌شود که ثابت می‌کند در عقل روشنفکرانه غربی‌ها هم این نتیجه که حجاب باعث آزادی فکر می‌شود پذیرفته شده است.

دلیل دوم: پیشرفت علمی

سال 2009 یک پژوهش در انگلیس روی 700 هزار(!!!) دختر دانشجو نشان داد که آن‌ها در محیط‌هایی که مختلط نباشد نمرات بهتری می‌گیرند و این یعنی پیشرفت علمی!. بله باز هم غربی‌ها به بحث ما کمک کردند. این پژوهش و پژوهش بعدی با ذکر منبع در کتاب استفاده شده است.

دلیل سوم: استحکام و پایداری خانواده

این بخش با ذکر یک مثال از یکی از روانشناسان مطرح دنیا آغاز می‌شود. چشم‌چرانی و بی عفتی همسر یک خانم باعث صلب آسایش او شده است. بله زنان و مردان غربی سیب‌زمینی نیستند، بر خلاف آنچه در هالیود و امثالهم نمایش داده می‌شود. بی‌بندوباری باعث گسسته شدن استحکام خانواده می‌شود.

دلیل چهارم: شیفتگی زن و مرد، محدود به خانواده

ذاتا زن شکارچی است و مرد شکار؛ آیا این به این معنی است که زن‌ها مجاز به شکار همه مردان‌اند و مردها هم اجازه دارند در دام هر زنی بیافتند؟ پاسخ به این سوال رو زن باید با فکر کردن به همسر خود بدهد.

پاسخ سوالات کتاب ترگل

مسابقه کتاب ترگل تا 12 اسفند 1401 در حال برگزاری است. پاسخ سوالات این مسابقه را باید از کتاب بیابید و سپس آن را در سایت ترگل وارد نمایید.

جوایز مسابقه کتاب ترگل

مسابقه کتابخوانی کتاب ترگل 400،000،000 ریال جایزه نقدی دارد که به قید قرعه به کسانی که جواب سوالات کتاب ترگل را به درستی داده باشند اهدا خواهد شد.

نحوه شرکت در مسابقه کتاب ترگل

برای شرکت در مسابقه کتاب ترگل نیاز به شماره شرکت در مسابقه دارید. اگر کتاب ترگل چاپی را خریداری کنید، کد شرکت در مسابقه همراه کتاب وجود دارد. اگر اقدام به دانلود کتاب ترگل pdf در نرم افزار یا سایت فراکتاب پس از خرید کنید، بلافاصله کد شرکت در مسابقه برایتان پیامک خواهد شد. این کد را باید در سایت targol.ir وارد کنید و جواب سوالات کتاب ترگل را در آن بدهید.

کتاب ترگل pdf رایگان

دانلود رایگان کتاب ترگل pdf را می‌توانید پس از نصب نرم افزار فراکتاب به مدت محدود انجام دهید. این قابلیت برای همه کتاب‌های دیجیتال در فراکتاب وجود دارد. امکان کتاب ترگل pdf در فراکتاب وجود ندارد و ناشر و نویسنده اجازه این کار را نداده‌اند.

دانلود کتاب صوتی ترگل

دانلود رایگان کتاب صوتی ترگل در فراکتاب امکان پذیر نیست. ناشر در حال پیگیری تولید نسخه صوتی جدیدی است که پس از تولید و عرضه در فراکتاب نیز عرضه خواهد شد.

موضوع کتاب ترگل

کتاب ترگل بیست دلیل عقلی و روانشناسی در مورد پوشیدگی را شرح داده است. در این شرح به دفعات از آمارها و پژوهش‌های غرب و همچنین از نظرات و تجربیات روانشناسان غربی استفاده کرده است. پس موضوع کتاب ترگل درباره پوشیدگی و حجاب است.

دانلود و خرید خلاصه کتاب ترگل (چاپی)

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان خرید کتاب چاپی خلاصه کتاب ترگل فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب یک کتاب چاپی تهیه کنید. کتاب ترگل

 

مشخصات خلاصه کتاب ترگل را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات
ناشر: اعتلای وطن
نویسنده: عماد داوری‌دولت‌آبادی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 120
موضوع: 20دلیل عقلی و روانشناسی برای حجاب
قطع: جیبی

 

صفحات کتاب :
120
دیویی :
297/636
شابک :
9786009643288

کتاب های مشابه خلاصه کتاب ترگل