امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,000
نظر شما چیست؟
کتاب جادوگر اثر شرلی جکسون، مشتمل بر پنج داستان کوتاه است. در این پنج داستان ظلم و بیداد بی تکلف توسط یک نویسنده قهار داستان های کوتاه با طرزی تکان دهنده و مخوف بیان شده است. بی قراری، زندگی های بربادرفته و سرور خون آلود آن ها از دست رفته است.

کتاب جادوگر (The Tooth) با به تصویر کشیدن جنون، مضطرب کردن مخالفان، آزار دادن بچه ها و یک بخت آزمایی بد یمن و بد شگون، قدرت بی همتا در دلسرد کردن و مغشوش کردن افکار دارد. این کتاب در سال 1966 برندۀ جایزۀ بهترین داستان های کوتاهِ ادگار آلن پو شد.

شرلی جکسون (Shirley Jackson) نخستین اثرش را در سال ۱۹۳۸ منتشر کرد. اما شهرت او ماند تا زمان انتشار داستانی با عنوان قرعه کشی (لاتاری) که از قضا به سرعت تنها طی چند ساعت نوشته شد و همان روز هم به دفتر نشریه تحویل داده شد. در آن زمان گویی همه چیز دست به دست هم داده بود تا شرلی جکسون را به شهرت برساند.

این داستان و بسیاری دیگر از داستان های شرلی جکسون، چنان ساده نوشته شده اند که شاید برخی از خوانندگان تصور کنند این داستان ها فاقد ظرافت و پیچیدگی هستند. اما برعکس، امروزه این داستان ها در بسیاری از دانشگاه های جهان تدریس شده و ساختمان آن ها برای دانشجویان تجزیه و تحلیل می شود.

در بخشی از کتاب جادوگر می خوانیم:

مست بود، اما هنوز آن قدر با خانه آشنایی داشت که بتواند به تنهایی از اتاق به آشپزخانه برود و ظاهرا یخ بردارد، اما درحقیقت اندکی هشیاری داشت، می فهمید که هنوز به حد کافی دوست خانوادگی آن ها نشده که روی کاناپه ی اتاق نشیمن بی هوش شود. او مهمانی را بدون هیچ مشکلی پشت سر گذاشته بود. گروهی با آهنگ پیانو ترانی “رویایی” را می خواندند.

میزبان اش با یک مرد جوان که عینک نازک و تمیز داشت و حالت دهان اش حاکی از کج خلقی بود، صادقانه صحبت می کرد. مرد آرام از اتاق ناهارخوری که یک گروه چهار/پنج نفری روی صندلی های سخت و خشک نشسته بودند و بین خودشان در مورد مساله یی استدلال می کردند گذشت. به محض این که دست اش به در آشپزخانه خورد، در فورا باز شد.
صفحات کتاب :
53
کنگره :
PS3513‭‬ ‭/ک5‏‫‬‭د9 1392‭‭
دیویی :
813/54
کتابشناسی ملی :
2972001‬
شابک :
978-600-6867-08-3
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه جادوگر