امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,800
نظر شما چیست؟
کتاب موج جنایت در بلندینگز اثر پلهام گرنویل وودهاوس، دربردارنده داستانی انگلیسی در قرن ۲۰ م، با موضوع جنایی و اجتماعی است. داستان ماجرای زندگی «لردا مزورث» مالک قصر «بلندینگز» است.

داستان موج جنایت در بلندینگز (The CrimeWave At Blandings) یکی از بامزه ترین داستان های وودهاوس با محوریت شخصیت داستانی اش «لرد امزورث» دست و پا چلفتی است که با شیوع بی قانونی، زندگی آرام او در میان گل های قصر بلندینگز و مطالعه رساله پرورش گراز دستخوش دگرگونی قرار می گیرد. در شکل گیری این ماجرا جین (خواهرزاده زیبای لرد)، یک تفنگ بادی و نشیمن گاه «بکستر» منفور (منشی سابق لرد) نقش دارند.

پلهام گرنویل وودهاوس (Pelham Grenvile Woodhouse) یکی از مطرح ترین طنزنویسان بریتانیاست که در سال 1975 میلادی از دنیا رفت. از سال 2000 به افتخار پی جی وودهاوس جایزه ای به نام وی اهدا می شود که تنها جایزه ادبی طنز بریتانیاست. با این که از وی تعداد زیادی رمان، داستان کوتاه، نمایشنامه و اشعار و ترانه های غنایی بر جای مانده است، غیر از کتاب «موج جنایت در بلندینگز» فقط یک اثر دیگر از وی به فارسی ترجمه شده که «بهترین آواز» نام دارد.

در بخشی از کتاب موج جنایت در بلندینگز می خوانیم:

چیزی که زندگی را به کام آدم هایِ اسلحه به دست تلخ می کند و پاری اوقات آن ها را با بدعنقی به فکر کردن در این مورد وامی دارد که آیا این کارها ارزشش را دارد، همین تمایل خلق الله به فضولی کردن، آن هم در چنین لحظات نامناسبی ست. همیشه تا در رابطه با یک رقیب تجاری کاری صورت می دهید که بر حسب تصادف تفنگ تان هم در آن دخیل است، کاشف به عمل می آید که بله، یک شاهد فضول هم درست آن لحظه در حال رد شدن از آنجا بوده و حالا شما می مانید و یک مشکل جدید که رو به روی تان ایستاده.
صفحات کتاب :
112
کنگره :
‏‫‬‭PZ3‏‫‬‭/و867م9 1393
دیویی :
‭823/914
کتابشناسی ملی :
2997859
شابک :
‭978-600-6867-14-4
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه موج جنایت در بلندینگز