امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 1,500
خرید آوا کتاب
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,500
نظر شما چیست؟
کتاب قورباغه ها و گاو وحشی شامل 5 داستان زیبا و آموزنده از داستان های ازوپ است که از زبان انگلیسی ترجمه شده وسپس با تخیل آزاد به صورت ساده ای بازنویسی و تصویرگری شده است.
• قورباغه ها و گاو وحشی
• عقاب و زاغ
• سگ طمعکار
• هیزم شکن راستگو
• بزغاله و گرگ نادان
در داستان اول می خوانید:
گاو وحشی بزرگی در نزدیکی برکه ای زندگی می کرد که اطراف برکه نیزار بود و در لابلای نی ها قورباغه ای با بچه هایش زندگی می کرد. یک روز گاو وحشی تشنه می شود و برای خوردن آب به طرف یکی از آن نیزارها می رود. همینطور که گاو با پاهای بزرگ و سنگینش قدم برمی دارد هر چه زیر آن بود را با فشار به داخل گل و لای فرو می برد.
بچه قورباغه ها متوجه آمدن گاو می شوند و این طرف و آن طرف می پرند تا له نشوند ولی یکی از آن ها به نام قورقورک زیر پای گاو می ماند و از بین می رود.
مادر قورباغه ها که آنجا نبود وقتی برمی گردد قورقورک را صدا می زند و از بچه ها می پرسد. یکی از بچه ها با ناراحتی می گوید: "مادرجان! یک هیولای بزرگ پایش را روی قورقورک گذاشت." و .....
آیا می دانید که چه اتفاقی برای مادر قورباغه ها می افتد؟ برای دانستن عاقبت کار قورباغه ها و درس های زیبایی که این 5 داستان در پایان به ما انسانها می دهد این کتاب را مطالعه کنید.
ازوپ کیست؟
ازوپ در بخشی از زندگی که در بردگی بوده است در جزیره ساموس زندگی می کرده و بنا به گفته برخی او با کوروش هخامنشی هم دوره بوده است. او استعداد عجیبی در گفتن ”داستان" داشته و به واسطه داستان هایش شهرت بسیار یافته است و آزادی خود را نیز از همین راه به دست می آورد.
داستان های او به بیشتر زبان های دنیا ترجمه شده است. ناصرخسرو و مولوی نیز برخی از داستان های ازوپ را به شعر درآورده اند. همچنین بسیاری از داستان های او در ادبیات فارسی بازآفرینی شده است.
صفحات کتاب :
30
شابک :
6- 4612- 04– 964 - 978

کتاب های مشابه قورباغه ها و گاو وحشی