امتیاز
5 / 0.0
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بختک های دست ساز 

بختک‌های دست‌ساز مهارت‌های رهایی از سنت‌های غلط و خرافات در ازدواج و زندگی مشترک است.

یکی از مسائلی که پیوسته دامنگیر بشر بوده و در زندگی او تاثیرات منفی  گذاشته، اعتقاد به سنت‌های غلط و خرافات است.

درکتاب بختک‌های دست ساز به دنبال بیان تعاریفی روشن از این دو واژه و بیان آثار آن‌ها در زندگی فردی و اجتماعی و راه‌های مبارزه با آن‌ها در جامعه امروز هستیم. امید است که آگاهی از روش‌های مقابله با این امور و دستیابی به راه‌حل‌های دینی و منطقی در مبارزه با آن‌ها، بتواند به ایجاد جامعه‌ای به دور از سنت‌های غلط و خرافه کمک کند.

گزیده کتاب بختک‌های دست‌ساز 

مفهوم خرافات

خرافات در لغت

خرافات واژه‌ای عربی و ریشه‌ی آن «خرف» به معنای چیدن میوه یا پیری و فرتوتی است. با ورق زدن صفحات لغت‌نامه و جست‌وجو برا یواژه خرف، این معنا برای خرافه به چشم می‌خورد: حرف بی‌اساس و خنده‌آوره و بیهوده، حدیث باطل و یاوه که از ماده خرف به معنای کم‌عقل گرفته شده است.

خرافات در اصطلاح 

آنچه مسلم است، در واژه بین معنای لغوی و اصطلاحی مناسبتی وجود دارد و این دو از هم بیگانه نیستند و نیز گفته شد خرافات به‌معنای حرف بی‌اساس و به دور از عقل است. از نظر نگارندگان، کامل‌ترین تعریف و به اصطلاح، جامع افراد و مانع اغیار، آن است که بگوییم: هرآنچه خلاف حقیقت باشد، خرافه است. با این تعریف، روشن می‌شود که خرافات فقط به مسائل مذهبی اختصاص ندارد؛ بلکه هر اعتقاد و عملی که برخلاف عقل سلیم و شرع باشد، خرافه محسوب می‌شود.

کتابشناسی ملی :
459098
شابک :
9786008441038
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
224
کنگره :
1395 3ب216ط/BF1775
دیویی :
398/41

کتاب های مشابه بختک های دست ساز : مهارت های رهایی از سنت های غلط و خرافات در ازدواج و زندگی مشترک