امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,200
نظر شما چیست؟
داستان های کتاب نفس شیطان تفاوتی در بن مایه خود با سایر داستان های ر. ک. نارایان دارد و آن این که، داستان ها اکثراً از جنبه رئالیستی قوی تر برخوردار بوده و جز چند اشاره گذرا، ذکری از شهر «مالگودی» در آن دیده نمی شود.

کتاب های ر. ک. نارایان (R. K. Narayan) اغلب در باب زندگی شخصیت هایی است که غالباً سست نهاد و پست فطرت در شهر کوچک ساخته و پرداخته ذهن خویش به نام «مالگودی» با شاخصه های شهرهای میسور و بنگلور که سادگی های سنتی زندگی روستایی است.

این نویسنده به زلال نویسی با آمیزه کنایه، تغزل، خرد نمایی و طنزی دلربا شهره است، او برجسته ترین نویسنده هندی تبار نسل خود بود که بارها تا یک قدمی تصاحب جایزه نوبل پیش رفت و البته در فهرست صد رمان برتر جهان قرار گرفت. در روزنامه «دیلی تلگراف» نیز نام کتابی از وی به چشم می خورد.

کتاب نفس شیطان (Breath Of Lucifer) برنده ی جایزه ی فرهنگستان ادبی هند در سال 1958 و برنده ی جایزه ی اتحادیه ی نویسندگان انگلیسی زبان آمریکا در سال 1975 شده است.

در بخشی از کتاب نفس شیطان می خوانیم:

مرتاض هرگاه از پنجره به بیرون می نگریست، بر خود می لرزید. خانه ی آن سوی کوچه، توسط زنی بی حیا اجاره شده بود و آن جا را به محیط پرترددی تبدیل کرده بود. اگر روز تعطیل یا مراسم جشنی بود، بعد از ظهرها هم همان اتفاق تکرار می شد. گه گاه آن ها به در خانه وی تکیه می زدند، سیگار می کشیدند ، تنباکو می جویدند و بعد درون جوی تف می کردند و تمام گناهان دنیا را مرتکب می شدند. مطابق اعتقادات زاهد، برای داشتن یک زندگی با ریاضت و رسیدن به سعادت، می بایست خانواده و مالکیت و تمام لذت های زندگی را انکار کرد.
کنگره :
PZ3‏‫‭/ن216ن7 1393
دیویی :
823/912
کتابشناسی ملی :
2958816
شابک :
‏‫‭978-600-93442-7-7
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
128

کتاب های مشابه نفس شیطان