امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 32,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
95,000
15%
ت 80,750
نظر شما چیست؟

کتاب مغازه خودکشی از دسته رمان های تلخند نوشته ی ژان تولی و ترجمه ی سمیه خالدی می باشد و توسط انتشارات آلاچیق کتاب منتشر شده است.

معرفی کتاب مغازه خودکشی

خانواده ای نسل اندرنسل مغازه ای را می گردانند که کارش فروش لوازم خودکشی است و برای ارائۀ بهتر خدمات، تمام وکمال در خدمت مشتریانشان هستند؛ تجارتی کوچک و خانوادگی که در میان سیاهی و اندوه رشد می کند تا روزی که رقیبی بی رحم در برابرش قد علم می کند؛ رقیبی به نام «شادمانی». ژان تُله رمان نویس، کمدین و سینماگر شصت وهفت سالۀ فرانسوی است که بیست رمان از او منتشر شده و مغازۀ خودکشی دهمین کتاب اوست که در سال ۷۰۰۲ به چاپ رسیده و به بیش از بیست زبان ترجمه شده است. تُله این رمان را در قالب کمدی سیاه روایت کرده و شوخی با خودکشی را که هنوز در جوامع مختلف تابو محسوب می شود، درون مایۀ داستان قرار داده است نکتۀ شایان ذکر آنکه هریک از اسامی موجود در کتاب و به ویژه اسامی شخصیت های اصلی، به افراد شناخته شده ای اشاره دارد که به نحوی خودکشی کرده اند. در پاورقی ها به این اسامی اشاره شده است. امید است ترجمۀ حاضر که از روی متن اصلی (فرانسه) به فارسی برگردان شده است، توجه شما خوانندۀ گرامی را جلب کند و از خواندنش لذت ببرید. «بخند بر همه عالم که جای خنده تو راست».

رده سنی کتاب مغازه خودکشی

این کتاب مناسب رنج سنی جوان می باشد و به افرادی که می خواهند کتابی نو با ویژگی خاص تلفیق تراژیک و کمیک بخوانند، پیشنهاد می شود.

خلاصه کتاب مغازه خودکشی

زندگی ناموفقی دارید با ما مرگ موفقی داشته باشید. دنیایی عبوس، گرفته، سراسر اندوه و ناامیدی. انسان ها فقط به مرگ می اندیشند و دیگر هیچ. هر روز به تعداد آدم هایی که انتخابشان مرگ خودخواسته است، افزوده می شود. در یکی از خیابان های پاریس فروشگاه خودکشی رونق می گیرد و هر روز به تعداد مشتریانش افزوده می شود. این مغازه که نوعی افتخار خانوادگی هم به حساب می آید، «هرگز پرتوی از امید و روشنی به آن جا رخنه نکرده» و طی نسل های متوالی توسط خانواده توواش چرخیده و به فروش لوازم خودکشی پرداخته است.
تجارت با مرگ افراد و ثروت اندوزی به واسطه بدبختی دیگران، این جنبه ی تراژیک در تقابل با جنبه ی کمیک داستان قرار می دهد. آن جا که مثبت اندیشی الن، پسر خانواده، خلاف عرف خانوادگی محسوب شده و دیدگاه او با والدینش، کمیک بودن رمان را تقویت کرده و سبب می شود، همواره در طول داستان خنده از لب خواننده نیفتد و تا پایان آن را دنبال کند؛ پایانی که البته غافل گیر کننده خواهد بود.
داستان در آینده ای نامعلوم و بسیار متفاوت از دنیای ما روایت می شود؛ دنیایی سراسر تاریکی و غم و اندوه که در آن، خبری از روشنی و خنده و شادی نیست تا روزی که اَلَن به دنیا لبخند می زند. تُله با خلق داستانی خنده دار و دل پذیر و در عین حال تلخ و آموزنده، توانسته است خواننده را مجذوب کرده و با پایانی غیر منتظره او را غافل گیر کند.

برشی از متن کتاب مغازه خودکشی

آن جا مغازۀ کوچکی بود که هرگز پرتویی از نور و شادی به آن رخنه نکرده بود. تنها پنجره اش در سمت چپ درِ ورودی با مخروط های کاغذی و جعبه های مقوایی انباشته، پوشیده شده و تابلویی روی اهرم در آویزان بود. نور لامپ های نئون سقفی روی خانم مسنی افتاده بود که به نوزاد درون کالسکه ای خاکستری، نزدیک می شد.     
-اِ داره می خنده!
فروشنده که زنی جوان تر بود و نزدیک پنجره، روبه روی صندوق نشسته بود و به حساب وکتاب هایش می رسید، با حالتی برآشفته گفت:     
-چی؟ پسرم می خنده؟ نه، نه، نمی خنده. احتمالاً روی لبش چین افتاده. چرا باید بخنده؟ سپس دوباره به حساب وکتابش پرداخت و زن مسن هم دور کالسکۀ کودک می چرخید و سایه بانش  را بالا زده بود. عصا و قدم های ناشیانه اش، قیافۀ مضحکی به او داده بودند. با آن چشمان خسته و مغموم و کم بینای مبتلا به آب مروارید به آنچه می دید، مطمئن بود:     
-ولی انگار داره می خنده! مادر نوزاد روی پیشخوان خم شد تا بچه را ببیند وگفت: چی بگم؟! آخه کسی توی خونوادۀ توواش نمی خنده! سرش را بالا آورد، گردن درازش را جلو برد و میشیما را صدا کرد:    
-میشیما، بیا ببین! دریچۀ زیرزمین مثل دهان باز شد و کله ای تاس، همچون زبان از آن بیرون آمد.    
 -چیه؟ چی شده؟ میشیما توواش کیسۀ سیمان به بغل، از زیرزمین بیرون آمد و آن را روی کاشی ها گذاشت. زنش هم ماجرا را برایش تعریف کرد:     
-خانم مشتری ادعا می کنه که اَلَن داره می خنده.     
-چی می گی، لوکرِس؟

خرید کتاب مغازه خودکشی

نسخه چاپی کتاب مغازه خودکشی را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب خریداری کنید.

کتاب مغازه خودکشی بدون سانسور pDF

کتاب های خارجی بر اساس قوانین فرهنگی کشور میزبان ترجمه می شوند و این کتاب نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. بنابراین هر آن چه اجازه چاپ و نشر داشته است در این کتاب منتشر شده است.

کتاب مغازه خودکشی چند صفحه است

کتاب مغازه خودکشی دارای 160 می باشد. مشخصات اثر را می توانید در جول پایین صفحه مشاهده کنید.

بهترین ترجمه کتاب مغازه خودکشی

کتاب مغازه خودکشی، دارای چند ترجمه می باشد که کتاب حاضر با ترجمه ی سمیه خالدی را به دلیل روانی قلمش، می توان یکی از بهترین ترجمه ها دانست.

دانلود کتاب مغازه خودکشی

نسخه اکترونیک کتاب مغازه خودکشی را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

دانلود کتاب مغازه خودکشی

مشخصات کتاب مغازه خودکشی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: آلاچیق کتاب
نویسنده: ژان تولی
مترجم: سمیه خالدی
تعداد صفحه: 160
موضوع: داستان خارجی، رمان خارجی
قالب: چاپی و الکترونیک

 

صفحات کتاب :
160
کنگره :
PQ۲۶۶۵
دیویی :
۸۴۳/۹۱۴
کتابشناسی ملی :
۷۶۳۴۳۶۷
شابک :
9786229666920
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه مغازه خودکشی