کتاب نادانی دشمن ماست pdf و چاپی

حدیث و شعر و قصه 13: 5 حدیث از امام حسن عسکری علیه السلام

امتیاز
5 / 0.0
مشاهده نمونه
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟


کتاب نادانی دشمن ماست، جلد سیزدهم از مجموعه حدیث و شعر و قصه می‌باشد. در این جلد پنج روایت نورانی از امام حسن عسکری(ع) در قالب شعر و قصه برای بچه‌ها بیان شده است.
نویسنده این کتاب محمد مهاجرانی است و انتشار آن را نشر جمال بر عهده دارد.

معرفی کتاب نادانی دشمن ماست

آموزش راه و رسم صحیح زندگی بر اساس آموزه‌های اسلامی دغدغه بسیاری از والدین است. مجموعه حدیث و شعر و قصه مهمترین مهارت‌های زندگی کودکان را بر اساس آیات و روایات به کودکان آموزش می‌دهد.
کودکان از احادیث بزرگان دینی و امامان و پیامبران، درس زندگی اسلامی را نیز می‌آموزند. این کتاب از مجموعۀ چند جلدی «حدیث و شعر و قصه» به «احادیث امام حسن عسکری (ع)» اختصاص دارد. مفهوم هر حدیث در قالب داستانی مرتبط و مصور مطرح شده و سپس متن عربی حدیث، ترجمۀ فارسی آن، و مفهوم آن در دو بیت شعر آمده‌است.

خلاصه کتاب نادانی دشمن ماست

چهارده معصوم چهارده ستاره‌اند. ستارگان درخشان و تماشایی در آسمان زندگی ما. این عزیزان که بهترین الگوی زندگی ما هستند تمام رفتارهای شان زیبا و دیدنی بود و تمام سخن های شان شیرین و شنیدنی است. از میان هزاران حدیث و سخن زیبایی که از آنها به یادگار مانده است هفتاد حدیث انتخاب کرده ایم، از هر معصوم پنج حدیث، و آن را با دو بیت شعر و قصه کوتاه همراه کرده‌ایم. حدیث های انتخاب شده درباره موضوعات گوناگون است موضوعاتی که از کودکی تا بزرگی همیشه با آن‌ها سر و کار داریم. بدون شک اگر فرزندان ما از کودکی با این گوهرهای ناب و کلیدهای طلایی زندگی ساز آشنا باشند در بزرگی از آن‌ها بهره های فراوانی خواهند برد. امیدواریم کودکان عزیز از خواندن این مجموعه که سرشار از گل‌های خوشبو و تماشایی لذت ببرند.
سیزدهمین جلد از این مجموعه شامل پنج حدیث از امام حسن عسگری (ع) است که به موضوع خوبی کردن و دوری از نادانی و زیاده روی نکردن اشاره دارد. هر حدیث به همراه دو بیت شعر و یک داستان می‌تواند تاثیر بیشتری بر مخاطب خردسال بگذارد. از ویژگی های مجموعه حدیث و شعر قصه می توان به موارد زیر اشاره کرد:
محتوایی متنوع برای آموزش رفتارهای نیکو
موثر در یاددهی سبک زندگی سالم
زمینه آشنایی کودکان با احادیث و آموزه های دینی فراهم می شود
ترکیب حریث با شعر و قصه کودکان را با خود همراه می کند و تاثیر بیشتری دارد
رنگ بندی شاد و نقاشی های متنوع مانع از خستگی مخاطب می‌شود.

برشی از متن کتاب نادانی دشمن ماست

حدیث برای کودک دبستانی
امام حسن عسگری هر کس خوبی بکارد، خوبی برداشت می کند.
با توجه به این حدیث، داستانی کوتاه و دوبیتی زیر برای بچه ها آورده شده تا راحت تر مفاهیم را درک کنند.
با این و آن خوب بودم
نتیجه اش را دیدم
دانه ی خوبی کاشتم
گل های خوبی چیدم
برای خواندن این کتاب زیبا می توانید آن را سفارش داده و از خواندن آن لذت ببرید.

کتاب نادانی دشمن ماست pdf

دانلود کتاب نادانی دشمن ماست در فراکتاب در دسترس شماست و می‌توانید آن را در نرم افزار فراکتاب مطالعه نمایید.

مجموعه حدیث و شعر و قصه

آموزش سبک زندگی سالم به کودکان و عادت های خوب از اوایل کودکی اهمیت دارد. اما بسیاری از ما نمیدانیم چه محتوایی را به کودک ارائه دهیم. مواردی هم هست که نمیدانیم یک محتوای آموزشی خردسال را چگونه و در چه قالبی ارائه دهیم. به این منظور می توان از مجموعه کتاب های حدیث و شعر و قصه استفاده کرد. حدیث و شعر و قصه 13 (نادانی دشمن ماست) اثری از سید محمد مهاجرانی را در ادامه معرفی می کنیم. کتاب های حدیث و شعر و قصه در 14 جلد به آموزش رفتارهای خوب به کودکان می پردازد.
کتاب حدیث و شعر و قصه به رشد جنبه های فردی در کنار شخصیت اجتماعی می‌پردازد. این مجموعه موضوعاتی مثل وقت شناسی، محبت به دیگران، پرهیز از طمعکاری و بسیاری از موضوعات دیگر را به کودکان آموزش می‌دهد. موضوعاتی مثل:
کتاب اول به او سلام کن
کتاب تنبلی را خط بزن
کتاب خدا همیشه با ماست
کتاب نادانی دشمن ماست
کتاب اول کارت را بشناس

نقاشی در مورد نادانی دشمن ماست

نقاشی نادانی دشمن ماست و همچنین تصویرگری این کتاب بر عهده خانم ها زینب نصرآبادی و مهناز رضایی می باشد.

محمد مهاجرانی

سید محمد مهاجرانی متولد ۱۳۴۸ در شهر مهاجران اراک است. او دانش‌آموخته‌ حوزه‌ی علمیه‌ی قم و از شاعران آیینی کودک به شمار می‌رود. او درباره شروع سرودن شعر می‌گوید: «اولین شعرهایم که از شما چه پنهان شبح شعر و شبه شعر بودند در سال شصت و سه خودنمایی کردند. سال شصت و پنج اولین شعر کودکم به دنیا آمد. شعری برای کودکانی که هر لحظه منتظر آمدن موشک عراق اند. اولین کتاب کودکم مجموعه ای است به نام « پیامبر عزیز ما» که سیره‌ی پیامبر خدا را با زبان شعر ترسیم کرده ام.

نادانی دشمن است

طبق احادیث وارده از ائمه اطهار، علی الخصوص امام حسن عسکری، نادانی نه تنها دوست به حساب نمی‌آید بلکه دشمن است و از آن باید دوری کرد.

خرید کتاب نادانی دشمن ماست

 مشخصات کتاب نادانی دشمن ماست را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مشخصات
ناشر:
جمال
نویسنده:
سید محمد مهاجرانی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: ۱۲
موضوع:
کودک و نوجوان
قالب: pdf و چاپی با تخفیف ویژه
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
12
دیویی :
8فا3م857ن 1397
شابک :
9789642026920

کتاب های مشابه نادانی دشمن ماست