امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 39,900
نظر شما چیست؟
دکتر جان گاتمن و همسرش دکتر جولی شوارتز گاتمن در کتاب راهنمای مردان برای شناخت زنان، راز جذب یک زن، جلب رضایت او و خلق رابطه ای بلند مدت و ماندگار را بازگو می کنند؛ رمزگشایی علمی از آنچه خواسته واقعی زنان است.

اگر می خواهید یاد بگیرید که چطور بهترین شریک زندگی باشید، فقط این کتاب را بخوانید. نتایج تحقیقات و مشاهداتی که جان گاتمن (John Gottman) در طی چهل سال از لابراتوار عشق به دست آورده، حقیقتی انکار نکردنی را فاش می کند. در طول تاریخ برای اولین بار پاسخی علمی به این سوال داده شده است که زنان از مردان چه می خواهند.

دکتر گاتمن نویسنده پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز، به همراه همسر خود، روانشناس بالینی جولی شوارتز گاتمن (Julie Schwartz Gottman) و نویسندگان همکارش داگلاس آبرامز (Douglas Abrams) و راشل کارلتون آبرامز، این کتاب راهنما را نوشته اند تا به ریزترین سوالات مردان در مورد زنان پاسخ دهند. کتاب راهنمای مردان برای شناخت زنان (The man's guide to women)، کتابی است که به شما مردان می گوید چطور در بازی عشق و زندگی مشترک برنده باشید.

در طول تاریخ، زن و مرد به عنوان دو جنس مکمل از ناشناخته ترین و مرموزترین پدیده های هستی به شمار رفته و می روند. وقتی پای ارتباط و ازدواج به میان می آید، این سردرگمی بیشتر می شود. آمار روزافزون طلاق، خیانت، والدین بدسرپرست و مواردی از این دست، نشان از آن دارد که باید زن و مرد و رابطه آن ها را کمی علمی تر شناسایی کرد.

متفکران و جامعه شناسان، طلاق را یکی از آسیب های اجتماعی می دانند و بالا رفتن آن را نشانه بارز اختلال در اصول اخلاقی و به هم خوردن آرامش خانواده و دگرگونی در هنجارهای اجتماعی محسوب می کنند. متأسفانه بسیاری از طلاق ها در هیچ جایی ثبت نمی شوند، زیرا در گروه طلاق عاطفی قرار می گیرند. طلاق پنهان یا عاطفی به معنای زندگی زیر یک سقف بدون همدلی و علاقه متقابل است. این شیوه زندگی اثراتی جبران ناپذیر بر رفتارهای فردی و اجتماعی فرزندان و جامعه پذیری آن ها دارد و تهدیدی بزرگ برای جامعه آینده است. طلاق دلایل زیادی دارد که یکی از شایع ترین آن ها که ابتدا به خیانت سپس به جدایی منجر می شود، نداشتن رابطه جنسی صمیمانه و دو سویه است. این مسئله بیشتر به دلیل نشناختن تفاوت های زن و مرد و نبود آگاهی از خواسته های طرفین است.

اکنون زمان آن فرا رسیده که آستین ها را بالا بزنید و خواسته زنان را بفهمید، یاد بگیرید که چطور آن را برآورده کنید و چگونه یک رابطه سالم، عاشقانه و شاد برای تمام عمر یک زن بسازید. در این کتاب رازهای جذابیت، قرارهای اولیه، عشق ورزی و زندگی با زنان را برایتان فاش می کنیم. بدن زنان را با هم بررسی می کنیم، زبان بدن آن ها را می آموزیم و درنهایت متوجه می شویم خواسته حقیقی زنان از مردان چیست.

جملات برگزیده کتاب راهنمای مردان برای شناخت زنان:

- مادری: عشق به تمامی از همین جا شروع و در همین جا پایان می یابد.
- وقتی سفر عشق شما به پایان می رسد، بلند شدن آسان است؛ اما وقتی در دام عشق می افتید، دوباره ایستادن غیرممکن است.
- زنان! هرگز از بدن خود شرمنده نباشید، شما همان قدر که دروازه های جسم خود هستید، صاحب روحی باشکوهید.
- عاشق حقیقی مردی است که بتواند فقط با نوازش موهایت، نگاهی پر از تبسم یا حتی نگاه کردن به نقطه ای در دوردست تو را به اوج لذت برساند.
- عاشق شدن چیزی فراتر از دیدن یک زن زیبا و خوش چهره است؛ عشق هنگامی است که آن زن قلب و جانت را به تسخیر درآورد.

در بخشی از کتاب راهنمای مردان برای شناخت زنان می خوانیم:

شما می توانید تعهد را به عنوان تمایل به داشتن رابطه ای ماندگار و انجام هرآنچه برای دوام آن لازم است، تعریف کنید. وقتی شما متعهد باشید، یعنی اعلام می کنید که «این زن برای من است، این سفر من است و این مسیر و جاده پیش روی من است.» وقتی شما همان زن مطلوب را پیدا کردید، او را گرامی می دارید و قدردانی خود را بابت اینکه چیزهایی خوب به زندگی تان اضافه کرده است، اعلام می کنید و هرگز رابطه خود با او را با شرایطی که در رابطه نبود و کارهایی که در مجردی می توانستید انجام دهید، قیاس نمی کنید. تعهد چیزی فراتر از اعتماد و وفاداری است. تعهد یک سفر حماسی است، سفری که فقط یک قهرمان از پس آن برمی آید.

شما تصمیم می گیرید این سفر را بروید و ممکن است این سفر، پرخطر باشد. شما با خودتان و دیگران به این نقطه نظر می رسید که این رابطه و این زن همانی است که من را به خواسته هایم می رساند. پس در قبال این رابطه در بدترین و بهترین شرایط احساس تعهد و دین خواهید داشت. شما توافق می کنید با این زن یک زندگی مشترک بسازید، او را به خاطر هرآنچه هست دوست بدارید و او را به سوی بهتر شدن سوق دهید و حمایت کنید.

این همان سفر یک قهرمان است. سفری همراه با تعهد. کسی که مسافر این سفر نباشد همواره با خودش می گوید: «قطعاً زن بهتری هم هست. چرا باید به این زن متعهد بمانم؟» اگر شما زن مطلوبتان را یافتید، دست دست نکنید. به او احترام بگذارید، با او منطبق شوید، به او عشق بورزید، به او متعهد بمانید و تمام و کمال برای او باشید. قطعاً از اینکه زندگی تا این حد زیباست، به اوج لذت خواهید رسید.
صفحات کتاب :
248
کنگره :
‏‫‬‮‭BF۶۹۲‏‫‭/‮الف‬۵ ۱۳۹۶
دیویی :
‏‫‬‮‭۱۵۵/۳۳۳
کتابشناسی ملی :
4984892
شابک :
‭978-964-5724-61-8‬
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه راهنمای مردان برای شناخت زنان