امتیاز
5 / 3.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 28,000
نظر شما چیست؟
کتاب مبانی ازدواج و تشکیل خانواده اثر سید ابوالقاسم مهری نژاد، در راستای انجام ازدواج های مناسب، عقلانی، موفق تر و درنهایت آرامش روحی و روانی فرزندان شاهد تالیف گردیده است.

ازدواج یکی از مراحل مهم زندگی انسان به شمار می رود و یافته های بسیار و گوناگون درباره جنبه های ازدواج، اهمیت آن را در سلامت جسمانی و روان شناختی انسان نشان می دهد. در دهه های اخیر، توجه بسیاری از پژوهشگران و متخصصان بالینی و خانواده به کیفیت روابط زناشویی، رضایت زوجین و تأثیر آن در سلامت خانواده جلب شده است. بطور کلی آنچه در مباحث روانشناسی ازدواج مورد توجه است، بررسی عوامل مؤثر بر ازدواج و عوامل ارتقاء دهنده شرایط کیفی آن است که مباحثی چون نقش عوامل مادی، فرهنگی، روانی و شخصیتی بر تصمیم گیری ازدواج و رضایت از آن را در بر می گیرد.

ازدواج به عنوان یکی از رویدادهای مهم مرحله انتقال به بزرگسالی، مقوله ای بسیار پیچیده است. شروع مطالعه علمی و دقیق در این مورد به سال 1930 بر می گردد. اما بطور گسترده تر در سال 1931 تغییراتی عمیق در پژوهش های مربوط به آن صورت گرفت. اولین تحقیق منتشر شده در مورد روانشناسی ازدواج اثر ترمن و همکارانش (1984) بود. آن ها تلاش کردند به این سؤال پاسخ دهند که چه تفاوت هایی می تواند بین ازدواج موفق و نا موفق وجود داشته باشد.

در بخشی از کتاب مبانی ازدواج و تشکیل خانواده می خوانیم:

مهم ترین عامل موفقیت در زندگی زناشویی، رشد عاطفی و فکری است. از این رو درجه رشد عاطفی و فکری اهمیت می یابد. البته این موضوع صرفاً به سن بستگی ندارد. اینکه در ازدواج اختلاف هوش و معلومات سبب بروز اختلافات زناشویی خواهد شد یا خیر؟ نتایج تحقیقاتی که در این زمینه موجود است نشان می دهد که مردان تمایل دارند که با زنان کم هوش تر از خود ازدواج کنند و اغلب زن های خیلی باهوش مجرد می مانند.
صفحات کتاب :
192
کنگره :
‏‫‬‭HQ743‏‫‬‮‭‏‫‭/م934م2 1391
دیویی :
‏‫‬‭306/8
کتابشناسی ملی :
2924619
شابک :
‭978-600-5413-99-1‬
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه مبانی ازدواج و تشکیل خانواده