امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 26,000
نظر شما چیست؟
بزرگ ترین گروه از دانش آموزان دارای نیازهای ویژه در مدارس را، دانش آموزان مبتلا به مشکلات یادگیری، تشکیل می دهند. بیشتر مدارس ما آمادگی لازم برای برآوردن نیازهای یادگیری این گونه دانش آموزان را ندارند. به همین سبب تعداد بسیار زیادی از این دانش آموزان بدون یادگرفتن سواد کافی، مهارت های اجتماعی و حساب - که برای پاسخ گویی به نیازهای زندگی روزمره لازم است-، مدرسه را ترک می کنند.

در گزارش نهایی بررسی مداخلات به موقع برای کودکان مبتلا به مشکلات یادگیری (گزارش۳۰: درک توان بالقوه) کمیتهٔ دائمی در (مسائل اجتماعیNSW2003) آمده است که رفتن به مدرسه برای این دانش آموزان به شدت ایجاد اضطراب می کند؛ زیرا آن ها می دانند که در کسب حمایت دیگران ناتوان هستند. به همین سبب باید خودشان بر مشکلاتشان غلبه کرده و آن را مدیریت کنند تا بتوانند توانایی های بالقوه خود را به حداکثر برسانند. این کمیته به این نتیجه رسیدکه «یک مسئله اساسی وجود دارد و آن این که، این کودکان مانند گروه هم سن خود پیشرفت نمی کنند زیرا نه یک سیستم آموزشی معین وجود دارد و نه نیازهای یادگیری آن ها مشخص شده است».


در این کتاب برای روشن ساختن چیزهایی که باید دربارهٔ مشکلات یادگیری فراگرفته شود و این که چگونه مدارس می توانند در رفع این مشکل تأثیر زیادی داشته باشند؛ از ادبیات پژوهشی بین المللی استفاده کرده ام و به طور خاص، بر شناسایی به موقع، تأکید کرده ام. زیرا درمان و حمایت به موقع از بروز پیامدهایِ منفی عاطفی که ناشی از شکست مداوم است جلوگیری می کند یا آن ها را به حداقل می رساند. این پیامدهای منفی، به واسطهٔ آسیب به عزت نفس و کاهش انگیزش، مشکل یادگیری این دانش آموزان را حفظ یا تشدید می کند.
دیویی :
371/9043
کتابشناسی ملی :
3407789
شابک :
‏‫‫‬‭978-600-309-088-0
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
175
کنگره :
LC4704‏‫‭/و5م5 1393

کتاب های مشابه مشکلات یادگیری