کتاب رد پای خدایان pdf

اسطوره ها می دانند چرا زندگی امروز ما از روح تهی است

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 66,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب رد پای خدایان

کتاب رد پای خدایان اثر جیمز هالیس با ترجمه آرزو محمودیان توسط انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی منتشر شده است.

این اثر راهنمایی برای معنابخشی به زندگی با کمک اسطوره است. در کتاب رد پای خدایان به چرایی داستان‌های اساطیری و قدرت عظیمی که برای هدایت انسان معاصر دارند و چگونه می‌توان از آن‌ها برای یافتن معنی حقیقی وقایع استفاده کرد پی می بریم.

درباره نویسنده کتاب رد پای خدایان

جیمز هالیس روان‌شناس، نویسنده و یکی از برجسته‌ترین روانکاوان پیرو مکتب یونگ می باشد. این نویسنده تاکنون چندین کتاب بر اساس بینش‌های شخصی در روان‌شناسی تحلیلی یونگ نوشته که محبوبیت زیادی پیدا کرده است. از جمله آثار هالیس می‌توان به کتاب «ردپای خدایان» و «مرداب روح» و «کتاب یافتن معنا در نیمه دوم عمر» اشاره کرد.

بخشی از متن کتاب رد پای خدایان

مشارکت با دیگران به بقای ما کمک می‌کند و نیازهای اجتماعی‌مان را مرتفع‌ می‌کند؛ اما عضویت در گروه مستلزم هزینه‌هایی است که گاهی اوقات تمامیت روانی فرد را به خطر می‌اندازد. چگونگی درک ما از خودمان وظیفۀ روان‌شناسانۀ اسطوره است. به‌عبارت ‌دیگر، درک این موضوع با پرسیدن چنین سؤال‌هایی آغاز می‌شود: «من که هستم؟ چطور باید زندگی‌ام را به پیش ببرم؟ جایگاه ایدئال و مناسب من در این دنیا کجاست و حرفۀ من چیست؟ چگونه باید همدم و همراهی مناسب برای خود بیابم؟»

فرهنگ‌ها با تصاویر اسطوره‌ای خود‌ افراد را در به‌دست‌آوردن معنای صحیح از خویشتن یاری می‌کنند، مسیر بلوغ را تسهیل می‌کنند و راهنمای تعامل‌های اجتماعی‌اند. حال اگر فرهنگی مرکز ثقل اسطوره‌ای خود را از دست داده باشد یا اسطوره‌هایش بیش از اندازه تکه‌تکه و ناهمگون شده باشند، جامعه‌ای گیج و وحشت‌زده تربیت می‌کند که مردمانش هر دم از فرقه‌ای به فرقۀ دیگر و از یک جهان‌بینی به جهان‌بینی دیگر روی می‌آورند. با‌این‌همه، نمادهای زنده می‌توانند ما را به درون اسرار روحمان هدایت کنند.

هیچ اسطوره‌ای نمی‌تواند هر چهار پرسشی را پوشش دهد که پیش‌تر به آن‌ها پرداخته شد. اما همۀ ساختارهای اسطوره‌ای پاسخ‌هایی مربوط به یک یا بیش از یک پرسش را دربر می‌گیرند. ارزش‌های تلویحی اسطوره‌ای ممکن است به‌قدری در دل دستاوردهای فرهنگی و روزمرۀ زندگی پنهان شده باشد که خودآگاه انسان سخت و ناممکن آن‌ها را بشناسد؛ اما این حقیقت مانع نمی‌شود که اسطوره‌ها تأثیر عمیق بر روان فردی و اجتماعی نگذارند.

کتابشناسی ملی :
5514123
شابک :
978-600-6268-79-8
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
288
کنگره :
BL۳۱۳
دیویی :
۲۹۱/۱۳

کتاب های مشابه رد پای خدایان