نظر دیگران

نظر شما چیست؟
کتاب نامه ای به آیدا از مجموعه نامه های عاشقانه احمد شاملو به همسرش آیدا برگرفته و توسط ماه آوا تبدیل به کتاب صوتی شده است. این کتاب بخشی از کتاب مثل خون در رگ های من است.

معرفی کتاب نامه ای به آیدا

نامه ای به آیدا بخشی کوچک از نامه های صمیمانه ی احمد شاملو به همسر سومش آیدا سرکیسیان است. روزگاری که خبری از اینترنت و دسترسی های این روزها نبود، نامه ها و نامه رسان ها تنها راه ارتباطی بودند. در این بین انتظاری که برای رسیدن نامه و دریافت جواب، به سر می شود هم زیباست. چیزی که الان با این همه تکنولوژی خبری از آن نیست. این نامه ها در کتابی با عنوان مثل خون در رگ های من و یا عنوان فرعی نامه های شاملو به آیدا، جمع آوری شده و به چاپ رسیده است. کتاب صوتی نامه ای به آیدا برگرفته از همین کتاب می باشد. کتاب نامه ای به آیدا از احمد شاملو  به صورت رایگان در فراکتاب در اختیارتان قرار گرفته است.

برشی از متن کتاب نامه ای به آیدا

آه که اگر فقط این دوری اجباری از تو نبود، اگر فقط تو را در کنار خود داشتم، می توانستم بگویم که آرام ترین، شادترین و امیدوارترین روزهای عمرم را می گذرانم. …. دیشب ناگهان یاد نقشه یی افتادم که برای خانه مان کشیدیم و تو فورا آن را بردی که بایگانی کنی. _ چه قدر تو بامزه ای. باری غرق رویای آن خانه شدم. تا به حدی که وقتی به خودم آمدم، انگاری سال ها در آن خانه، بر فراز تپه یی بر دامنه ی کوههای پوشیده از جنگل زندگی کرده ام! کتیبه یی بر سر در آن خانه آویخته بودیم که بر آن نوشته بود: «ای بیگانه که خلوت ما را می شکنی! همچنان که در خانه ی ما به روی تو باز است، تو نیز بزرگواری کن و ما را از شنیدن عقاید خویش معاف دار. ما از دوزخ بیگانگی ها گریخته ایم، تا از برخورد با هر آنچه خوشایندمان نیست در امان باشیم. اگر به خانه ی ما فرود می آیی ، خلوت ما را مقدس شمار!» …

 دانلود کتاب صوتی نامه ای به آیدا از احمد شاملو

درباره نویسنده کتاب نامه ای به آیدا (احمد شاملو)

احمد شاملو، (متولد 21 آذر ماه 1304 در تهران؛ در خانهٔ شمارهٔ ۱۳۴ خیابان صفی علیشاه) شاعر، فیلم‌ساز، روزنامه نگار، پژوهشگر، مترجم، فرهنگ نویس و از دبیران کانون نویسندگان ایران بود. احمد شاملو در ۲ مرداد ۱۳۷۹ از دنیا رفت آرامگاه او در امامزاده طاهر کرج واقع است. تخلص شعری احمد شاملو الف. بامداد و الف. صبح بود.

دانلود رایگان کتاب نامه ای به آیدا

کتاب صوتی نامه ای به آیدا که برگرفته از کتاب نامه های شاملو به آیدا می باشد، در سایت و نرم افزار فراکتاب به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. دانلود کتاب نامه های شاملو به آیدا فقط در نرم افزار فراکتاب ممکن است و پس از دانلود می‌توانید آن را بدون نیاز به اینترنت بشنوید.

کتاب شاملو برای آیدا pdf

نامه های شاملو به آیدا pdf در فراکتاب وجود ندارد. این نامه ها در کتاب مثل خون در رگ های من چاپ شده است. کتاب نامه ای به آیدا که در این صفحه از فراکتاب رایگان در اختیار شما قرار گرفته است، یکی از نامه‌های احمد شاملو به آیدا است. کتاب مثل خون در رگهای من pdf رایگان وجود ندارد و ناشر در حال فروش آن است.

داستان شاملو و آیدا

احمد شاملو در سال 1343 با همسر سوم خود آیدا سرکیسیان که ارمنی تبار است ازدواج می‌کند. 4 فرزند احمد شاملو حاصل ازدواج اول اوست. هم اکنون آیدا سرکیسیان متولی چاپ فرهنگ کوچه به یادگار مانده از احمد شاملو است.
کنگره :
PIR۸۱۱۴‭ /‮الف‬۸۵ی۷‏‫‬‭‏‫‭ ۱۳۹۴
دیویی :
۸‮فا‬۶/۶۲‬

کتاب های مشابه نامه ای به آیدا