نظر شما چیست؟

معرفی کتاب زندگی خصوصی آدولف هیتلر

بر اساس گزارشی از مشاهدات منشی مخصوص وی "آلبرت زولر"

در این کتاب زندگی خصوصی، روزمرگی ها و مسائل شخصی آدولف هیتلر رهبر آلمان نازی فارغ از هر گونه حب و بغض بررسی شده است. این کتاب که بر اساس گزارش ها و یادداشت هایی از منشی مخصوص وی، به رشته تحریر درآمده است بیشتر به رویدادهای پیرامون هیتلر و تاثیر رفتار و سیاست او می پردازد بی آنکه او را مدنظر داشته باشد و درباره شخص او تحقیق کند.

در مقدمه کتاب چنین آمده است: من افسری بازجو در مرکز ضداطلاعات لشکرهفتم ارتش ایالات متحده امریکا بودم و در رابطه با کارم موقعیتی داشتم که می توانستم بیشتر با آنان در تماس باشم. در ماه مه 1945در اردوگاه حومه آگسبورگ، پنهان در میان افراد گوناگون، به یکی از منشی های مخصوص هیتلر برخوردم، او بار دیگر تصویر رئیس سابقش را همانگونه که اورا دیده و سخن گفتنش را شنیده بود برایم زنده کرد.

در سال 1948 تشریح جامع تری برایم کرد که سبب پدید آمدن این کتاب شد. "پیشوا "ی رایش سوم عادت های اعجاب انگیزی داشت. افکار و نتایج رویاهای شبانه اش را با منشی هایش در میان می گذاشت. وعده های غذای روزانه اش را به اتفاق آنان می خورد و مجبورشان می کرد که در اوقات صرف چای او که در دل شب بود و در اغلب اوقات تا سپیده دم و آغاز کار روزانه اش طول می کشید، شرکت کنند.

در این کتا ب که با صدای گرم حجت یوسفی روایت شده است با هیتلری آشنا می شویم که برایمان ناشناخته است. زندگی خصوصی او، عشق هایش، سلایقش، خشم، محبت، علاقمندی به کودکان، گیاهخواری، حسادت  و بیرحمی هایش موضوعاتی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است. رفتار هیتلر به قدری متناقض بود که بنظر می رسید بازیگری مادرزاد است. با شنیدن این کتاب متوجه می شویم که درطول عمر دنیا در همه جا، چه در گذشته و چه درحال، هیتلرها همیشه بوده و هستند. دیکتاتورهایی که شاید در زندگی خصوصی خود مردانی بسیار ضعیف و ریاکار باشند. شنیدن این کتاب صوتی را که به همت نشر دیجیتال "موج کتاب" تهیه شده است را به دوستداران کتاب صوتی پیشنهاد می کنیم.


صفحات کتاب :
229
کنگره :
DD۲۴۷‬‭/‮ه‍‬۹‮ش‌‬۹ ۱۳۷۶‬
دیویی :
۹۴۳/۰۸۶۰۹۲
کتابشناسی ملی :
م‌۷۷-۴۰۷۱
شابک :
978-964-220-040-5
سال نشر :
1376

کتاب های مشابه زندگی خصوصی آدولف هیتلر