نظر شما چیست؟

معرفی کتاب زنان شیفته

در کتاب زنان شیفته موقعیت عاطفی زنان در روابط عاطفی با محیط پیرامونشان مخصوصا با مردان و شریک زندگی بررسی می شود. در دنیای امروز علی رغم پیشرفت علم و تکنولوژی و دسترسی تمامی اقشار به انواع وسایل پیشرفته ارتباطی، انسان امروزی حتی بیش از زمان های گذشته احساس تنهایی می کند.

انسان به عشق پناه می برد تا درد تنهایی و آلام دیگرش را درمان کند یا والاتر از آن، ممکن است در رابطه ای قرار گیرد بدین منظور که بتواند به رشد و شکوفایی بیشتری در مسیر کمال خویش دست یابد. اما آنچه در آغاز رابطه برایش قابل پیش بینی نیست زخم هایی در عمق روح و روان اوست که با قرار گیری در هر رابطه ای ممکن است به نحوی آزار دهنده شروع به خودنمایی کند و رابطه را در مسیرهایی پیش ببرد که در نهایت نه تنها کمالی از آن حاصل نمی شود بلکه می تواند آغازی باشد برای از خود بیگانگی، فروپاشی روانی و زخم های عمیق تری که در فقدان آگاهی می توانند بسیار دردناک و مهلک باشند. در این میان «شیفتگی» مفهومی است که شاید آن را با «عشق» اشتباه بگیریم، اما شیفتگی اعتیاد است، اعتیاد به انسانی دیگر، زمانی که می خواهیم به هر قیمتی طرف مقابل را در رابطه حفظ کنیم، بدون هیچ حد و مرزی تنها محبت می کنیم و عشق خود را بی قید و شرط نثار انسان دیگری می کنیم، بی اینکه حتی در برابر بد خلقی ها، دمدمی مزاجی ها، بی تفاوتی ها و تحقیر کردن هایش موضع خاصی اتخاذ کنیم تا مبادا « او »‌ را از دست بدهیم. اختلال شیفتگی در زنان و مردان قابل مشاهده است، شاید روابط یا زندگی هایی را دیده باشید که در آن زن، شیفته و گرفتار مرد، و مرد آن زندگی، شیفته و معتاد به الکل یا مواد مخدر است.

هر دو طرف این رابطه، تحت تاثیر آسیب های دواران کودکی خویش هستند. مردان با غرق کردن خود در کار، زیاده روی در ورزش، وابستگی بیمارگونه به انواع بازی و فعالیت های تفریحی، و یا اعتیاد به انواع مواد مخدر یا الکل، به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه خود را از تالمات روحی دور می کنند. اما زنان ممکن است بیشتر از مردان درگیر رابطه خود، و شیدایی و شیفتگی نسبت به شریک عاطفی خود گردند تا زخم های درمان نشده روان خویش را به حال خود رها کنند...

کتاب ارزشمند «زنان شیفته»‌ به منظور «روانشناسی محبت بی تناسب» توسط «رابین نوروود» به رشته تحریر درآمده و با ترجمه «مهدی قراچه داغی» می تواند راه گشای زنانی باشد که زخم شیفتگی را در زندگی و روابط خود احساس نموده و در نتیجه‌ی این آگاهی، برای درمان زخم های درونی خویش عزم خود را جزم کرده اند. این کتاب همچنین می تواند راهنمای مردانی باشد که درگیر رابطه با زنی هستند که با محبت بی تناسب و شیفتگی خود، کارکرد درست و اصیل رابطه را دچار اشکال کرده و انرژی قابل توجهی از خود و شریک عاطفی اش را به جای حرکت در مسیر رشد و کمال، صرف این کارکرد معیوب می نماید. کتاب صوتی «زنان شیفته» با خوانش زیبای سرکار خانم «ندا پوریان» گوینده و دوبلور خوش صدای کشورمان ، توسط نشر دیجیتال «موج کتاب» صوتی شده و هم اکنون در دسترس علاقمندان قرار دارد.


صفحات کتاب :
175
کنگره :
‏‫‬‮‭RC۵۵۲/ ع۵‏‫‬‮‭ن۹ ۱۳۸۹
دیویی :
‏‫‬‮‭۱۵۵/۶۳۳
کتابشناسی ملی :
‎۱‎۷‎۴‎۷‎۲‎۹‎۳
شابک :
978-964-328-636-1
سال نشر :
1389

کتاب های مشابه زنان شیفته