نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب زن زندگی آزادی یک روایت عاشقانه در دل اغتشاشات دانشگاه فردوسی مشهد در پاییز1401 است. زن زندگی آزادی به قلم فاطمه زنگی آبادی نوشته شده است و توسط نشر معارف به چاپ رسیده است. 

معرفی کتاب زن زندگی آزادی

 کتاب زن زندگی آزادی ماجرای یک داستان عاشقانه در دل اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ در دانشگاه فردوسی مشهد را به تصویر می‌کشد و در قالب روایت داستانی عاشقانه تلاش می‌کند به شبهات و پرسش‌های ایجاده شده در ذهن جوانان و نوجوانان در مورد نظام جمهوری اسلامی ایران پاسخ بدهد و ذهن این قشر را در قالب ماجرای داستان در نزدیک شدن به حقیقت یاری کند.

تمام اتفاقات کتاب حاضر بر طبق مستندات و داده‌های پژوهشی دانشکده راهبردی سعدا به مدیریت محمد حسین راجی و به همت یک تیم تحقیقاتی چند نفره و هزار ساعت کار پژوهشی تهیه شده‌است. فاطمه زنگویی به عنوان عضوی از تیم تحقیقاتی سعدا به عنوان پایگاه نشر آثار حجت الاسلام راجی، نگارش کتاب را عهده دار بوده‌است. کتاب زن زندگی آزادی ابتدا توسط سعدا و بعداز آن با جلدی متفاوت توسط نشر معارف به چاپ رسید.

زن زندگی آزادی داغ‌ترین اثری است که از کف خیابان تا حیات دانشگاه، از مولوتوف تا تریبون آزاد، از دانشجو تا شهر آشوب را برایتان بازگو می‌کند و حوادث اولین اغتشاشات قرن جدید کشور ایران را بیان و بررسی می‌کند.

این کتاب به دوست‌داران مطالعه در موضوعات مربوط به جامعه‌شناسی و تفاوت‌ها و شباهت‌های فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف پیشنهاد می‌شود.

خلاصه کتاب زن زندگی آزادی

اگر هنوز فرق بین واژه «اعتراضات» و «اغتشاشات‌» برای کسی آشکار نیست یعنی باید نگاهش را به سمت وسط ماجرا بکشد و دستش به چند روایت بی‌طرف از یک ماجرا برسد تا حقیقت را لمس کند.

زن زندگی آزادی همان روایت بی‌طرفی است که حقیقت را بیشترجلوه‌گر می‌کند داستانی از سرنوشت دختری، که در اعتراضات خیابانی شرکت کرده و دچار مشکلاتی شده‌است. در خلال این اعتراضات و حل مشکلات پس از آن عشقی شکل می‌گیرد که در شفاف‌سازی ذهن دختر قصه ما همچنین ذهن خوانندگان محترم نسبت به شبهات گسترده مطرح شده علیه نظام جمهوری اسلامی ایران پاسخ می‌دهد، همچنین در خلال داستان شرایط اعتراضات ۱۴۰۱ را در کشورایران و نیز نحوه برخورد با معترضان در ایران بررسی و با شرایط مشابه در کشورهای اروپایی و آمریکایی مقایسه می‌شود، و نیز قوانین مرتبط با آزادی بیان در کشورهای اروپایی و آمریکایی و با قوانین در کشور ایران مورد بررسی و مقایسه قرار می‌گیرند و شباهت قوانین آزادی بیان در ایران و قوانین جهانی نشان ‌داده می‌شود. 

کتاب زن زندگی آزادی از چند جهت قابل ملاحظه است نخست کوتاه و کم حجم بودن آن دوم نوشته شده براساس بستری از واقعیت‌ها و مستندات و در نهایت متن روان و پرکشش آن که به خوبی خواننده را با خود همراه می‌کند.

برشی از متن کتاب زن زندگی آزادی

 تریبون آزاد شروع شده بود و ما دیر رسیدیم.پنج، شش نفری هم صحبت کرده بودند.بیرون دانشکده روی چمن‌ها یک تریبون و میکروفون گذاشته بودند. جمعیت دختر و پسر روی چمن‌ها نشسته بودند و دور تا دور هم تعدادی ایستاده بودند یکی از اساتید هم مدیریت زمان‌بندی‌ها و چک کردن کارت دانشجویی‌ها را به عهده داشت.

وقتی ما رسیدیم یکی از بچه‌های طرف ما مشغول حرف زدن بود و می‌گفت:

من حرفم اینه، الان فقط ۱۴ درصد از اون‌هایی که به قانون_اساسی رأی دادن زنده هستن. آقا ما چیزی که دو نسل قبل انتخاب کردن رو نمی خوایم، جمهوری اسلامی نمی‌خوایم؛

ما رفراندوم می‌خوایم

همین لحظه صدای سوت و کف بلند شد

ما می‌خوایم در مورد حکومت کشورمون خودمون تصمیم بگیریم. حداقل یکم متمدن باشید؛ اگه نمی‌تونید اداش رو در بیارید. سهراب: حالا نگفتی برای چی تو این شلوغی‌ها اومدی تو خیابون دخترجون، مگه کلاس‌هاتون شروع نشده؟ یا نکنه می‌خوای چهار سال دیگه وزیر بشی؟

آنیتا: وزیر؟!

سهراب: بله دخترجون، وزیر! تو کشور ما به‌جای اینکه مثل ترکیه برخورد بشه، خیلی از کسایی که تو سال 88 از شلوغی‌ها حمایت کردن، 4 سال بعد مهم‌ترین پست‌های حکومتی رو گرفتن.

آنیتا: پسرجون مگه خودت چند سالته که بهم میگی دخترجون؟ ما حقوق اولیه‌مون رو بگیریم، وزیر و وکیل شدنمون پیشکش. جنگ ما برای آزادیه، برای اینکه خودم در مورد لباس پوشیدنم تصمیم بگیرم، برا حجابی که با زور بهمون تحمیل می‌کنن، برا حجاب اجباری.

سهراب: حجاب اجباری؟ هه! شوخی قشنگی بود! مگه ما تو کشور حجاب اجباری داریم؟ جایی نگی اینو بهت می‌خندن...

مثلا دانشجو هم هستی؟ دخترجون ما پوشش اجباری داریم مثل همه جای دنیا، مثل همون خانمی که تو هلند بالاتنه‌اش رو لخت کرده، همون خانم شیرده منظورمه، یک جاهایی از بالاتنه‌اش رو چسب زده بود؛ می‌دونی چرا؟ چون تو همون کشورها هم قوانینی واسه پوشش دارن که اگه خلاف‌شون عمل کنی دست گیر میشی؛ که برا سن شما نمی‌تونم بیشتر از این باز کنم، برات مناسب نیست عموجون. مثلا همون جا تو همون کشور آزاد اگه کسی پایین‌تنه‌اش رو برهنه کنه، جرم محسوب می‌شه و پلیس دست‌گیرش می کنه. پس قانون پوشش برای همه دنیاست و شهرام بهرامم حالیش نیست. حتی دختربچه‌های دبیرستانی تو کانادا که به زیاد بودن پوششون تو مدرسه اعتراض کردن، پلیس دست‌گیرشون کرده چون پوشش تو کشورشون یه قانونه و کسی که اون رو نخواد آزادی‌خواه نیست، قانون شکنه

قیمت کتاب زن زندگی آزادی

کتتاب زن زندگی آزادی با تخفیف ویژه در فراکتاب موجود می‌باشد.

جواب سوالات کتاب زن زندگی آزادی

کتاب زن زندگی آزادی به عنوان منبع برخی آزمون ها و مسابقات کتابخوانی مورد توجه است. بدیهی است که سوالاتی از متن کتاب به همراه جواب نیز در اختیار علاقه مندان قرار بگیرد.

نقد کتاب زن زندگی آزادی

نظرات بعضی از خوانندگان درباره کتاب زن زندگی آزادی:

فکر می کنم همه یک بار باید این کتاب رو بخونیم و دقیق روش فکر کنیم. فکر کنیم! خوبی این کتاب این بود که با اینکه در غالب داستان بود اما همه آمارهاش مستمد بود. از طرفی انگار واقعا از زبان یک معترض حرف میزد. سوالاتی که توش مطرح شده بود سوال هایی بود که واقعا شنیده بودمشون. لطفا برای یک بار هم مه شده کتاب رو بخونید.

...

کتاب با شیوه داستانی هست و در کنارش مسائل واضحی که خیلیا حواسشون بهش نیست رو توضیح میده. متن روان و ساده هست و برای نوجوانها هم قابل فهم و قابل توصیه هست.

...

پیشنهاد میکنم من به عنوان ی معترض عادلانه میگم حرفای نویسنده تو همین ی ریزه کتاب منطقی بود چیزایکه دونستنش باید بدیهی باشه برای همه ولی مارو با ندونسته هامون جوگیر کردن اون طرفم با ندوسته هاشون ساکت کردن.

کتاب دروغ زن زندگی آزادی

 کتاب «دروغ زن، زندگی آزادی» که به مهمترین دروغ های ضدانقلاب و اپوزیسیون در ماجرای اغتشاشات سال ۱۴۰۱ می‌پردازد از سوی انتشارات خبرگزاری فارس چاپ شده است.

سایر آثار تولید شده تیم سعدا

از بین آثار تولید شده در سعدا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کتاب سایه روشن، کتاب تبیین با تبیان، کرونا؛ چالش نظام سلامت و ... که این آثار را می توانید از طریق فراکتاب خریداری کنید.

کتاب زن زندگی آزادی راجی

کتاب زن زندگی آزادی نوشته ی فاطمه زنگویی از گروه سعدا، زیر نظر آقای راجی می باشد.

نویسنده کتاب زن زندگی آزادی 

فاطمه زنگویی یک از اعضای کارگروه تیم سعدا است که پس از جمع آوری اطلاعات داده ها ومستندات مورد نیاز توسط اعضای تیم نگارش کتاب را به عهده گرفته است.

خرید کتاب زن زندگی آزادی

علاوه بر امکان دانلود کتاب زن زندگی آزادی نسخه الکترونیک، نسخه چاپی کتاب را با تخفیف ویژه در فراکتاب دریافت کنید. علاقه‌مندان می‌توانند جهت خرید کتاب به سایت یا اپلیکشن فراکتاب مراجعه کنند و آن را با تخفیف سفارش دهند.

خرید کتاب زن زندگی آزادی

مشخصات کتاب زن زندگی ازادی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: معارف
نویسنده: فاطمه زنگویی
تعداد صفحه: 100
موضوع: داستان ایرانی
قالب: pdf و  چاپی با تخفیف
صفحات کتاب :
100
کنگره :
‏‫‬‮‭PIR۸۳۴۶
دیویی :
‏‫‬‮‭۸‮فا‬۳/۶۲
کتابشناسی ملی :
9045584
شابک :
9786004415057
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه زن زندگی آزادی