کتاب معجزه سلامتی (گنجینه جامع طب اسلامی و سنتی) pdf

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب معجزه سلامتی (گنجینه جامع طب اسلامی و سنتی)

فاطمه میرزایی در کتاب معجزه سلامتی (گنجینه جامع طب اسلامی و سنتی)، با بیانی ساده و روان علائم بیماری‌ها، توضیحات و درمان‌های گیاهی را بر اساس نظرات اطبای اسلامی و سنتی مورد بررسی قرار داده است.

اکثر خانه‌های ما تبدیل به انبار قرص‌های مسکن، رفع یبوست، قرص‌های کاهش قند و فشار خون و... شده است. اما باید توجه داشت که این داروهای شیمیایی اگر به مدت طولانی استفاده شوند به جای درمان، اختلال ایجاد می‌کنند و در برخی موارد حتی استفاده مقطعی آن‌ها عوارض خاصی برجای می‌گذارد. پس به خاطر سلامتی خود و اطرافیانتان، بیایید با طب اسلامی و سنتی آشتی کنید و خودتان را از حصار این داروهای شیمیایی رها سازید.

کتاب معجزه سلامتی سعی بر این دارد تا با بیانی ساده، نسخه‌های شفابخش ائمه اطهار علیهم السلام و نیز نسخه‌های تجربه شده اطبای طب اسلامی و سنتی را در اختیار شما قرار دهد. این کتاب با حذف تمام توضیحات و اصطلاحات طبی، عملا صدها کتاب و دستورالعمل معتبر و علمی را به طور مختصر پیش روی شما قرار داده است.

درباره نویسنده کتاب معجزه سلامتی (گنجینه جامع طب اسلامی و سنتی)

فاطمه میرزایی در سن 24 سالگی به فراگیری درمان‌های طب اسلامی و سنتی روی آورد. او بیش از 15 سال از عمر شریف خود را به مطالعه، تحقیق، پژوهش و آموزش در متون طب‌ اسلامی و سنتی و نیز مشاوره و مداوای بیماران کشور اسلامی‌مان گذرانده است.

از سال 1389 بنا به درخواست‌های پی در پی علاقمندان و تاکید اساتید محترم طب اسلامی و سنتی، ایشان به سخنرانی، تدریس و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی حوزه طب اسلامی و سنتی پرداخته و تاکنون قدم‌های قابل توجهی در نهادینه کردن طب اسلامی و سنتی در استان‌های خراسان بزرگ برداشته‌ است.

گزیده کتاب معجزۀ سلامتی (گنجینه جامع طب اسلامی و سنتی)

دیدگاه طب سنتی در مورد ایجاد جوش صورت با طب رایج تفاوت می‌کند. طب سنتی بر این اعتقاد است که وقتی جوش یا بثورات جلدی روی پوست صورت بروز می‌کند، این مسئله به نوعی با داخل بدن در ارتباط است چون پوست یک پوشاننده برای کل بدن است و اگر قرار باشد اتفاقی در اعضای داخل بدن بیفتد پوست فقط آن را نشان می‌دهد، یعنی با دیدن هر نوع جوش کوچکی روی صورت اولین کاری که پزشک طب سنتی انجام می‌دهد بررسی اندام‌های داخلی بدن است.

همان طور که می‌دانید بدن مواد زائد و فضولاتی دارد که باید دفع شود و بدن هوشمندانه برای سالم نگه داشتن معده، روده و... این مواد زائد را گاهی روی پوست می‌ریزد تا اعضای داخلی را سالم نگه دارد، بدن انسان یک سیستم فعال است که مواد غذایی را دریافت کرده، مواد مناسب را جذب و مواد اضافی را دفع می‌کند. پس، از این دیدگاه مسئله دفع مواد زائد انسان بسیار مهم است. البته راه‌های زیادی برای دفع این مواد وجود دارد. یک سری از مواد زائد باید از طریق مدفوع دفع شوند. برای داشتن پوست سالم باید سیستم گوارش سلامت و بدون درد باشد. خیلی از مواد دفعی بدن هم از طریق ادرار باید دفع شوند پس حتماً بررسی وضعیت کلیه و سیستم ادراری افراد باید مورد بررسی قرار گیرد. یکسری از مواد هم باید از طریق پوست دفع شوند.

صفحات کتاب :
261
کنگره :
R۱۲۸/۳‏‫‭/م۹م۶ ۱۳۹۶
دیویی :
۶۱۰/۹۱۷۶۷۱
کتابشناسی ملی :
5009454
شابک :
978-600-98369-0-1‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه معجزه سلامتی (گنجینه جامع طب اسلامی و سنتی)