کتاب مدیریت پروژه در زمان داریوش اول هخامنشی pdf رایگان

امتیاز
5 / 5.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب "مدیریت پروژه در زمان داریوش اول هخامنشی"

کتاب فوق اثری از آقای شایان تیمورپور می باشد که توسط نشر کتابداران منتشر شده است.

ایران در دوران هخامنشیان از اقتدار و عظمت بسیاری برخوردار بود. در دوران هخامنشی هنر و معماری ایران زبانزد خاص و عام بود، به حدی که همچنان در بسیاری از موسسات علمی معتبر جهانی، برروی معماری و هدایت پروژه های عظیم آن دوران مانند تخت جمشید ، بحث و بررسی می شود.

در این کتاب نویسنده به بررسی موضوع مدیریت پروژه در دوران داریوش هخامنشی می پردازد و بطور موردی تخت جمشید را تحلیل می کند. تخت جمشید به عنوان یکی از بزرگترین و باشکوه ترین معماری های باقی مانده از عصر قدیم، اهمیت بسیاری در بین تحلیلگران دارد و درس های بسیاری برای گفتن. از همین رو نویسنده کتاب سعی کرده این پروژه عظیم را از دید مدیریت پروژه بررسی نماید و نتایج را با شما عزیزان به اشتراک بگذارد.

گزیده کتاب "مدیریت پروژه در زمان داریوش اول هخامنشی

تاریخچه مدیریت پروژه در جهان را معمولا به مدیریت پروژه ‌های عظیمی همچون ساخت اهرام مصر، دیوار چین و یا بنا نهادن تخت جمشید یا حفر کانال سوئز به دستور داریوش اول هخامنشی مربوط می‏دانند. هریک از این پروژه ‌ها  از جمله پروژه ‌های بزرگ و پیچیده تاریخ بشریت اند که با کیفیت استاندارد بالا و بکارگیری نیروی عظیم انسانی ساخته شده‏ و در  آزمون زمان هنوز پابرجا مانده اند. آن ها از هر گونه کامپیوتر یا نرم افزار برنامه ریزی بی بهره بودند؛  هیچ یک از تکنیک های Pert یا Cpm که در اواخر دهه 1950 توسعه یافتند، را در اختیار نداشتند؛ با این حال توانستند با ابزار ساده آن روز، پروژه های پیچیده ای را مدیریت کنند. فرعونیان در حدود 2500سال قبل از میلاد، اهرام را ساختند و حتی تا به امروز نیز  باستان شناسان درباره چگونگی به انجام رسیدن این شاهکار بی بدیل بحث و تبادل نظر می نمایند. اغلب کسانی که به عنوان کارگر ساختمانی در مصر باستان کار می کردند، رعایایی بودند که در فصل طغیان نیل که نمی توانستند در مزارع کشت و زرع کنند، در اهرام کار می کردند. علاوه بر  کارگران، کاتبان، نقشه برداران، مهندسین، نجاران و حجاران نیز در اهرام کار می کردند. از هیچ برده ای در کار استفاده نمی شد، تا بعدها که فراعنه  مصر، امپراطوری مصر را به وجود آوردند و اسیران جنگی بسیاری را به همراه خود آوردند.

صفحات کتاب :
112
کنگره :
HD۶۹
دیویی :
۶۵۸/۴۰۴‬
کتابشناسی ملی :
7520505
شابک :
978-622-6280-80-8
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه مدیریت پروژه در زمان داریوش اول هخامنشی

فراکتاب، فروشگاه آنلاین کتاب در انواع مختلف چاپی، صوتی و الکترونیکی

فروش کتابهای چاپی با تخفیف ویژه و ارسال رایگان به سراسر کشور (برای خریدهای بالاتر از 350 هزار تومان) انجام می‌گیرد. همچنین امکان خرید قانونی و دانلود هزاران کتاب صوتی و الکترونیکی در اپلیکیشن فراکتاب به صورت رایگان و یا با حدود قیمت 30% تا 50% قیمت نسخه چاپی، امکان پذیر می‌باشد. با فراکتاب در هر زمان و مکانی لذت مطالعه را تجربه کنید.

ایمیل : [javascript protected email address]

آدرس: مشهد- خیابان دانشگاه - بین دانشگاه ۱۰ و ۱۲ - پلاک ۲۳۸ - طبقه دوم