امتیاز
5 / 2.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
کتاب توهم عزیز اثر کینگزلی آمیس، جامعه ای را توصیف می کند که حتی یک شاعر برجسته نیز ناگزیر است سال ها میل باطنی خود را مکتوم نگاه دارد و صرفا زمانی که به آزادی واقعی می رسد، واقعیت ها را با صراحت برای هوادارانش شرح می دهد.

داستان توهم عزیز (Dear Illusion) با آن که از زبان طنز آمیس بی بهره نیست، اما سبک انتقادی آن نمود و ظهور بیش تری دارد و بستری را که نویسنده خود نیز در طول حیاتش تجربه کرده را به باد استهزا و انتقاد می گیرد. این کتاب برندۀ جایزه ی من بوکر در سال 1986 نیز شده است.

سر کینگزلی آمیس (Kingsley Amis) شاعر، نویسنده، منتقد و معلم اهل انگلستان بود. او بیست رمان، شش جلد دیوان شعر و تعداد زیادی داستان کوتاه و نمایش نامه ی رادیویی و تلویزیونی نوشت. به قول زندگی نامه نویس انگلیسی، زاچلی لیدر «آمیس طنزپردازترین نویسنده ی انگلیسی زبان نیمه ی دوم قرن بیستم بود.» در سال 2008 روزنامه ی تایمز او را جزو پنجاه نویسنده ی برتر انگلیسی زبان معرفی کرد.

این اثر داستانی انتقادی است و زندگی شاعری به نام ادوارد آرتور پاتر در آن روایت می شود که در مصاحبه ای اعلام می کند تصمیم گرفته دیگر شعر نگوید اما بعد از انتشار مصاحبه اش مورد توجه رسانه ها قرار می گیرد. او جوایز متعددی را دریافت می کند اما بر این باور است که چون به سنین سالخوردگی رسیده چنین مراسمی را برای او برگزار می کنند و ارزش ادبی اشعارش اهمیت نداشته است.

در بخشی از کتاب توهم عزیز می خوانیم:

کارهای ادوارد آرتور پاتر جزو کارهای من نبود، بوز. به هرحال، تنها چیز بزرگ در مورد اون کارها، اینه که لعنتی ها خیلی سختن. من تورو آوردم تا بتونی یه کم از سروته کار بزنی. تصور می کنم «پاتر» اون طور که به نظر می یاد یا می گن خوب نیست، اما فقط فکر می کنم و منتقدین هم هیچ کمکی نمی کنن. تقریبا تموم اونا فکر می کنن اون آدم بزرگی یه، اما تقریبا تموم مردم فکر می کنن تمام آدمایی که از نظر من وحشتناکن، آدمای بزرگی ان. رسیدیم.
صفحات کتاب :
96
کنگره :
PZ3‏‫‬‭/‮الف‬9584ت9 1391
دیویی :
823/914
کتابشناسی ملی :
2955591
شابک :
978-600-93442-2-2‬
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه توهم عزیز