کتاب کودکان ثروت ساز ایران: ۹۹راهکار افزایش هوش مالی والد و کودک pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 55,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کودکان ثروت ساز ایران: ۹۹راهکار افزایش هوش مالی والد و کودک

مطمئناً اگر از نسل والدین امروزی هستید از اهمیت آموزش مسئولیتهای مالی به فرزندان خود آگاهید و میدانید که مهارتهای مدیریت پول، نیازی اساسی برای کودکان و نوجوانان است. هرچند این وظیفه برای والدین، بسیار سنگین و البته خسته کننده است زیرا حجم وسیعی از مسئولیتهای دیگر نیز بر عهده شان است. با این وجود اغلب والدین احساس میکنند که در انجام این وظیفه چندان موفق نبوده اند.

غالباً والدین از صحبت با فرزندان خود در مورد پول، واهمه دارند و فکر می‎کنند این موضوع موجب افزایش انتظارات مادی فرزندان میشود و توانایی برآورده نمودن خواسته های مادی آنها را نخواهند داشت؛ برخی دیگر از والدین به خاطر اشتباهات بزرگی مالی که در گذشته مرتکب شده اند اعتمادبه نفس کافی برای آموزش مهارتهای مالی به فرزندانشان را ندارند. بخشی از ماجرا هم مربوط به نداشتن سواد مالی است. متأسفانه بزرگسالان هم عمدتاً براساس موفقیتها و شکستهای پیشین خود که برحسب آزمون و خطا به آن رسیده بودند، باورهایی را به فرزندانشان انتقال میدهند.

متأسفانه در مدارس نیز صحبتی از سواد مالی نمیشود و اگر این آموزه‌ها توسط خانواده تعلیم داده نشود طبق قانون خلأ، ناگزیر به دریافت اطلاعات نادرست از جانب دوستان و جامعه میشوند که اصلاًبه نفع آنها نیست.

مهمترین دلیل تألیف و گردآوری این کتاب، همین نگرانی والدین در مورد آموزش مباحث‌مالی به کودکان است. اما معتقدم والدین باید مسئولیتهای پولی و مالی را به کودکان آموزش دهند هر چند با اطلاعات اندک در این‌ صورت به نتایج مؤثری خواهند رسید.

مشکل اصلی اغلب والدین این است که اسیر روزمرگی شده‌اند. درواقع ما همیشه مشغول کار هستیم. هر روز صبح به سرکار میرویم و عصر برمیگردیم، به نوعی اسیر ماتریکس. درحقیقت ما به دنبال حل مشکلات مالی نیستیم و چاره ی آن را در بیشتر کار کردن یافته ایم. درصورتی‌که با کار بیشتر، فقط دیگران را به جای خودمان ثروتمند میکنیم و مشکلات مالی آنها را حل می‎کنیم. فرزندان ما که شاهد چنین روندی هستند، تنها به فکر درس خواندن و رسیدن به امنیت شغلی در آینده خواهند شد. درصورتی‌که اگر والدین آگاهی باشیم و زمان خود را به جای کار کردن برای دیگران، صرف آموزش سواد و هوش مالی برای خود و فرزندانمان کنیم قطعاً با افزایش آگاهی و ارتقای شرایط مالی روبرو میشویم و از بازی پول نیز لذت خواهیم برد.

سعی کنیم به جای فرار کردن از چالشهای مالی با آنها روبرو شویم، آنها را حل کنیم و با کارشناس‌های این حوزه مشورت‌کنیم. هر‌چه بیشتر در این بازی برنده شویم قدرت حل مشکلات پیچیده‌تر را به دست می آوریم. ازاینرو هوش مالی مان هر روز افزایش پیدا میکند، توانایی مدیریت و سرمایه گذاری پولمان را خواهیم داشت و دست به دامان دیگران نخواهیم بود. توصیه میکنم پنج هوش مالی را یاد بگیرید و به درآمد بیشتر برسید. در این شرایط یاد میگیرید چگونه پولتان را حفظ کنید؟ چگونه بودجه‌بندی کنید؟ چقدر خرج کنید؟ و چقدر سرمایه گذاری کنید؟

مبانی و اصول این علم را به تدریج یاد بگیرید و سعی کنید هر روز نکات و مطالب جدیدی در این رابطه به دست آورید. از حل و فصل مشکلات مالی نترسید و مثل یک بازی به آن نگاه کنید. هر چه مهارت بیشتری در این بازی کسب کنید به پول و ثروت بیشتری میرسید.

والدین به عنوان اولین آموزگار هوش مالی باید سعی کنند اطلاعات و مهارتهای خود را در این زمینه افزایش دهند و بهترین الگو برای فرزندان خود باشند.

مطالعه ی این کتاب‌را به تمام پدران و‌مادرانی که درصدد پرورش فرزندانی با هوش مالی بالا و کارآفرین هستند، پیشنهاد میکنم.

من به شما قول میدهم پس از مطالعه ی کتاب و انجام تمرینات آن می توانید الگوی بسیار‌ خوبی برای فرزندانتان باشید. فرزندانی که کارآفرینان موفق و ثروتمندان آینده هستند، درآمد بالایی دارند، به خوبی ثروتشان را مدیریت و نگهداری میکنند و همچنین افزایش میدهند.


کتابشناسی ملی :
9036692
شابک :
9786223102882
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
234
کنگره :
HG۱۷۹
دیویی :
۳۳۲/۰۲۴

کتاب های مشابه کودکان ثروت ساز ایران: ۹۹راهکار افزایش هوش مالی والد و کودک