امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 77,600
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب روابط در مشاوره و زندگی مشاوران

کتاب «روابط در مشاوره و زندگی مشاوران» نوشتهٔ جفری کاتلر و ریچارد بالکین با ترجمهٔ سیدمرتضی عقدایی و سجاد نوبختی در انتشارات نیوند منتشر شده است. کتاب «روابط در مشاوره و زندگی مشاوران» یک اثر کاربردی و مرجع برای دانشجویان رشتهٔ روان‌شناسی و مشاوره است که اطلاعات کاملی در اختیار آنان قرار می‌دهد.

آنچه ما را از دیگر مخلوقات متمایز می‌کند این است که قابلیت همدلی داریم؛ ما ذهن‌خوان هستیم! تکامل ما را قادر ساخته تا به‌طور قابل‌اعتماد و دقیقی آنچه دیگران حس می‌کنند را حس کنیم و خودمان را جای آن‌ها بگذاریم. این قابلیت به ما اجازه داده که زبان بدن، حالات چهره و ظرافت‌های آوایی آن‌ها را رمزگشایی کنیم و بدین ترتیب بتوانیم ارزیابی کنیم که آیا کسی متحد و دوست است یا تهدیدی بالقوه. به همین دلیل است که ما می‌توانیم در گروه‌های اجتماعی خود، بیشتر مشارکت کنیم و نسبت به اعضای «قبیله» خودمان که احتیاج به حمایت، اطمینان یا کمک دارند، حساس‌تر واکنش نشان دهیم. ذهن همدلانه نیز همان چیزی است که مشاوره را در تمام شکل‌هایش کارا می‌کند. کتاب «روابط در مشاوره و زندگی مشاوران» درباره موضوعی بسیار پیچیده و چالشی صحبت می‌کند: یعنی کاربرد رابطه‌ی درمانی که هر توضیح یا پاسخ ساده‌ای را غیرممکن می‌کند. این کتاب عوامل مربوط به رابطه‌ی درمانی که دارای شواهد تجربی در مشاوره هستند را به‌گونه‌ای تلفیق می‌کند، که هم دست‌یافتنی و هم از نظر بالینی مفید باشد. به‌علاوه بر تأثیر دوجانبه اتحاد درمانی تمرکز می‌کند؛ این‌که چگونه درمانگران همانند مراجعان از رویارویی صمیمانه تأثیر خوب یا بد می‌پذیرند. کتاب در 3 بخش و 12 فصل تنظیم شده است.

گزیده کتاب روابط در مشاوره و زندگی مشاوران

البته هر نوع رابطه‌ای برای مراجعان مفید در نظر گرفته نمی‌شود، بلکه آن‌هایی که از کیفیت های خاصی برخوردارند، موردنظر است. گرچه ممکن است مراجعان خاصی بیشتر یا کمتر به ساختار و همچنین جنبه‌های دیگر رابطه نیاز داشته باشند، اما همواره بهترین روابط یاورانه، درجه بالایی از همدلی را دارند؛ یعنی مراجعان احساس فهمیده شدن، احترام و مورد محبت قرار گرفتن از جانب مشاوران دریافت می‌کنند. همچنین مراجعان احساس می‌کنند که یک همکاری واقعی بر روی اهداف‌شان وجود دارد. به‌علاوه، بهترین روابط، فرصت‌هایی را برای به اشتراک گذاشتن درونیات و بازخوردها فراهم می‌آورند...

صفحات کتاب :
281
کنگره :
‏‫‭‭BF۶۳۶/۶‬
دیویی :
‏‫‭‭۱۵۸/۳‬
کتابشناسی ملی :
8912374
شابک :
978-622-6990-08-0
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه روابط در مشاوره و زندگی مشاوران