امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ماجرای خانه خاله مرجان

کتاب ماجرای خانه خاله مرجان نوشته سرکار خانم سمیرا منیری مقدم منتشر شده در نشر متخصصان.

کتاب حاضر اثری از سمیرا منیری مقدم می باشد که توسط انتشارات متخصصان منتشر شده و مناسب سن 2 تا 7 سال است.

یکی از روش های آموزش رفتارهای درست و پسندیده و مسائل مهمی که کودک در جامعه با آن ها روبرو خواهد شد، کتاب داستان است و انتخاب کتاب داستان مناسب ، جزء مهم‌ترین دغدغه‌های والدین در جهت تحقق این امر می باشد. والدین با انتخاب داستان مناسب می‌توانند نقش مثبت و موثری در رشد فرزند خود داشته باشند.

در این کتاب سعی شده است عشق و دوستی از دید حیوانات اهلی بیان شود تا کودک علاوه بر آموزش دوست داشتن ، کمک کردن به دیگران و پرهیز از آزار و اذیت ، رفتار پسندیده مهربانی با حیوانات را نیز فراگیرد.

استفاده از حیوانات اهلی به این دلیل است که تمام کودکان با آن ها آشنایی دارند و در طول زندگی خود این حیوانات را دیده اند. از این رو می توانند با شخصیتهای داستان ارتباط برقرار کرده و موضوع برای آن ها ملموس تر باشد. تصاویر کتاب نیز به صورت ساده و با الهام از سبک نقاشی کودکان به تصویر کشیده شده است. از آن جا که بیشتر کودکان به رنگهای گرم علاقه دارند ، برای تصاویر کتاب نیز ، رنگ های شاد و گرم که باعث ایجاد شور و اشتیاق در کودکان می گردد ، به کار برده شده است. از ویژگی های دیگر کتاب این است که تصویر گر در بخشهای مختلف آن ، از پرسپکتیو مختص کودکان در تصویرسازی ، استفاده نموده است. همچنین تلاش گردیده تا نقوش و سبک زندگی ایرانی که کودکان همه روزه در محیط زندگی و یا اطراف خود با آن ها مواجه هستند برای ایجاد احساس راحتی و برقراری ارتباط با آداب و رسوم و ریشه های فرهنگی ، به کار برده شود.


در بخشی از این کتاب می خوانیم

خاله مرجان، خیلی مهربان بود و حیوانات و پرنده ها را خیلی دوست داشت و همیشه حواسش به آن ها بود. او هر روز صبح به جوجه ها و ماهی های داخل حوض و گربه ناقلا غذا می داد. یک روز که خاله مرجان داشت به ماهی ها غذا می داد و برای جوجه ها دانه می‌پاشید، گربه ناقلا که پشت گلدان کاکتوس گوشه حیاط قایم شده بود تصمیمی گرفت ، حالا اینکه گربه ناقلا چه تصمیمی گرفته و چه کاری انجام می‌دهد را در داستان می خوانید.

کتاب ماجرای خانه خاله مرجان که دارای 16 صفحه و در قطع خشتی می باشد را می توانید هم به صورت نسخه الکترونیکی و هم به صورت فیزیکی تهیه نمایید. صفحه آخرکتاب نیز با عنوان یادداشت ها در نظر گرفته شده است تا کودک هرآنچه که از داستان برداشت نموده را نوشته و یا نقاشی نماید.

نویسنده و تصویرگر این کتاب قصد دارند تا در کتابهای بعدی ، با تلفیق داستان و نقاشی ، سهم کوچکی در راستای آموزش و سرگرمی تمام کودکان این سرزمین داشته باشند.

در پایان امیدوارم کودک دلبند شما از شنیدن این داستان و دیدن تصاویر زیبای آن لذت ببرد.

صفحات کتاب :
15
دیویی :
۸‮فا‬۳‬
کتابشناسی ملی :
8958543
شابک :
9786222928599
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه ماجرای خانه خاله مرجان