کتاب پایتون مقدماتی pdf

آموزش برنامه نویسی به زبان پایتون

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 70,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پایتون مقدماتی

کتاب حاضر پس از ۱۲ سال کدنویسی با زبان پایتون در شرکت نگین رایانه الماس خراسان و در زمان چهار سال تدریس آموزش پایتون در آموزشگاه فوق تخصصی رادمان و دو سال تدریس در مدرسه فن‌آوری اطلاعات لبیک، نوشته شده است که در ابتدا به صورت جزوه‌هایی پراکنده پس از هر جلسه تدریس در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گرفت و سپس به صورت یک کتاب کامل تدوین شد.

در بخش اول مطالب پیش‌نیاز برنامه‌نویسی که هر برنامه‌نویس باید بلد باشد از جمله ساختار کار یک سامانه نرم‌افزاری در کامپیوتر، الگوریتم، کمی ریاضیات و زبان، بیان شده است.

در بخش دوم، مباحث مقدماتی پایتون و امکانات اولیه مثل شرط و حلقه تکرار و ساختارهای لیست، تاپل، مجموعه، دیکشنری معرفی می‌شود. همچنین یک رابط کاربری گرافیکی ساده به محتویات این بخش اضافه شده تا به جذابیت برنامه‌نویسی با پایتون اضافه کند.

در بخش سوم ضمن بیان مباحث پیشرفته‌تر، از مباحث مختلف مثل شبکه و برنامه‌نویسی سوکت، دیتابیس، کار با عکس، وب‌سرور و API سرور هم بیان شده تا خواننده با برخی از قابلیتهای پایتون در حوزه‌های عملی آشنا شود.

در این کتاب بیش از ۱۵۰ مثال و  ۲۵۰ عدد تمرین و یک پروژه طراحی شده تا خواننده علاوه بر مشاهده مثال‌ها و انجام تمرین‌های زیاد و انجام یک پروژه کاربردی، به برنامه‌نویسی تسلط نسبی پیدا کند و همچنین با کاربرد برنامه‌نویسی در حوزه‌های مختلف آشنا شود. مثال‌ها برای تمامی مخاطبین قابل فهم است ولی طراحی تمرین‌ها برای سطوح مختلف انجام شده. در انتهای هر فصل حدود ۱۰ تا ۱۲ تمرین وجود دارد که انتظار می‌رود در سطح ۱ و پایین‌ترین سطح ۵ تمرین اولیه قابل انجام باشد. ۵ تمرین دوم برای سطح دوم است. و برای مخاطبینی که قصد ادامه مطالعه کتاب پایتون متوسطه را دارند نیاز است. در بعضی از فصل‌ها یک یا دو تمرین اضافه‌تر به صورت ستاره‌دار وجود دارد که سطح آن از این کتاب بالاتر است و فقط افرادی می‌توانند آنها را حل کنند که یا قبلا با برنامه‌نویسی آشنا بوده‌اند و یا از هوش بالاتر از میانگین عادی برخودارند!

فصل بندی و ترتیب بیان مطالب تا جای امکان سعی شده به گونه‌ای باشد که در زمان مطالعه یک فصل فقط اطلاعات فصل‌های قبل مورد نیاز باشد و بنابراین ارجاعی به فصل‌های بعدی وجود ندارد.

صفحات کتاب :
122
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه پایتون مقدماتی