امتیاز
5 / 4.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مبانی دیجیتال و الگوریتم

در کتاب حاضر با مبانی کامپیوتر و طرز کار سیستم های دیجیتال آشنا می‌شویم تا در آینده در منطق برنامه‌نویسی درک بهتری از نحوه اجرای برنامه‌ای که نوشته‌ایم داشته باشیم و بتوانیم سخت افزار را مدیریت کنیم.

همچنین در ادامه کتاب مبانی دیجیتال و الگوریتم، به مبحث مهم و کاربردی الگوریتم پرداخته می‌شود.
الگوریتم  به روشی برای حل مسائل گفته می‌شود که به صورت مرحله به مرحله و به زبان ساده صورت می‌گیرد. الگوریتم خوارزمی‌شامل یک سری دستورالعمل ها می‌باشد که با توجه به ترتیب خاصی که داشته‌اند اجرا می‌شوند و سبب می‌شود تا مسئله‌ای حل گردد. در برنامه‌نویسی کامپیوتر قبل از نوشتن برنامه به هر زبانی، ابتدا مساله را حل کرده و الگوریتم آن را می‌نویسیم. سپس این الگوریتم را به زبان مورد نیاز در کامپیوتر پیاده‌سازی می‌کنیم.

گزیده کتاب مبانی دیجیتال و الگوریتم 

در هر سیستم دیجیتال مثل کامپیوتر، ساعت دیجیتال و گوشی موبایل داده‌ها به صورت 0 و 1 در اجزای کوچکی به نام بیت ذخیره و پردازش می‌شود. همچنین انتقال اطلاعات از طریق شبکه (در کابل و کارت شبکه و سوییچ) در قالب همین 0 و 1ها و با تغییر ولتاژ انجام می‌پذیرد.

در یک سیستم دیجیتال این صفر و یک‌ها در حکم ارقام هستند که با کنار هم گذاشتن آنها اعداد تشکیل می‌شود. مثلا عدد 1100110 در یک کامپیوتر قابل ذخیره و بازیابی است.

هر هشت بیت در کنار هم یک بایت را تشکیل می‌دهد. کوچکترین عددی که در یک بایت می‌توان ذخیره کرد 00000000 (معادل 0) و بزرگترین عدد 11111111 (معادل 255) است. یعنی یک بایت می‌تواند 256 حالت مختلف برای ما تولید کند.

صفحات کتاب :
68
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه مبانی دیجیتال و الگوریتم