امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 35,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب روانشناسی مثبت در محیط کار

روانشناسی مثبت شاخه‏‌ای از روانشناسی است که امروزه به سرعت در حال رشد می‏‌باشد و بیشتر بر روی روش‌های ارتقاءی سلامت افراد، ارتقاءی میزان شادی آن‌ها و افزایش طول عمر آن‌ها متمرکز می‏‌شود. رویکرد جستجوی ارزش‏ها (AI) شیوه‌ای نوین جهت توسعه سازمانی است که بر روی همان موضوعاتی توجه می‏نماید که روانشناسی مثبت بر آن‏ها تمرکز می‌کند. با بررسی روانشناسی مثبت در محل کار، و همچنین با جمع آوری جدید‏ترین تحقیقات در این زمینه، می‌توانیم به یک رویکرد جدید قدرتمند جهت ارتقای سازمان‏ها دست یابیم. با بررسی روانشناسی مثبت همچنین می‌توانیم چالش‌هایی را که رهبران سازمان با آن‏ها مواجه هستند بیشتر آشکار کنیم. نویسنده این کتاب، سعی کرده است تا با حداقل استفاده از اصطلاحات فنی روانشناسی، درکی از رویکرد روانشناسی مثبت و اجرای این رویکرد را به رهبران و مدیران سازمان‏ها و در تمامی سطوح، نمایش دهد و به آن‏ها نشان دهد که چگونه می‏‌توانند از تکنیک‏های روانشناسی مثبت در زمینه تخصصی خود در محیط کار استفاده کنند. این کتاب، جدیدترین یافته‏ های علمی و پژوهشی در زمینه موضوعاتی مانند مثبت گرایی، رشد سازمان‌ها، استفاده از انرژی مثبت، انجام فعالیت‌های جمعی متحول کننده، استفاده از سرمایه‏ های روانشناختی و رهبری کردن سازمان به صورت مناسب را دربر می‏‌گیرد.

فصل‏های این کتاب، شامل این موارد هستند: عوامل مرتبط با محل کار، روابط کاری، رهبری کردن، مشارکت کردن در کار و عملکرد مناسب، تصمیم‏‌گیری ‏در حوزه‌های کاری، ارتباطات سازمانی و تحولات سازمانی.

در سراسر این کتاب، مطالعات موردی مختصر و مجموعه‏‌ای از نکات مفید ارایه شده است که با استفاده از آن‌ها، برخی از نکات کلیدی روشن‏تر شده و موضوع به صورت واضح‏تر بیان می‌شود. در کتاب روانشناسی مثبت در محیط کار، دیدگاه‌های بی‌نظیری درباره جدیدترین موضوعات مرتبط با محیط کسب و کار امروزی که به سرعت در حال تغییر است؛ ارائه می‏‌شود.

صفحات کتاب :
347
کنگره :
HD۵۷/۷‭
دیویی :
۱۵۸/۷
کتابشناسی ملی :
5904123
شابک :
978-622-6812-05-4
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه روانشناسی مثبت در محیط کار