امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تأثیرات عقد خرید دین بر رشد اقتصادی مشتریان و بانک‏ها (بررسی حقوقی و اقتصادی)

در کتاب تأثیرات عقد خرید دین بر رشد اقتصادی مشتریان و بانک‏ها (بررسی حقوقی و اقتصادی)، جنبه‏ های فقهی و حقوقی عقد خرید دین مورد بررسی قرار گرفته و همچنین از منظر تاثیرات اقتصادی عقد خرید دین بر پیکره اقتصادی کشور و نیز نحوه عملکرد بانکها مورد بررسی قرار می‏‌گیرد.

یکی از وجوه تمایز تجارت نوین با تجارت سنتی، ترویج معاملات اعتباری و در نتیجه ایجاد بدهی یا تعهد و یا به تعبیری دین است. در یک معامله‌ی اقتصادی، طرفینی تحت عنوان مدیون (بدهکار) و داین (بستانکار) مطرح است. فروشنده/ داین (بستانکار) در جریان فعالیت‌های اقتصادی خود در برخی شرایطِ زمانی به نقدینگی نیاز پیدا می‌کند و بانک‌ها می‌توانند در چنین شرایطی به عنوان خریدار دین، با اعطای تسهیلات از محل سپرده‌های سرمایه‌گذاری نزد خود، این نیاز را برطرف نمایند. در کتاب 
تأثیرات عقد خرید دین بر رشد اقتصادی مشتریان و بانک‏ها (بررسی حقوقی و اقتصادی)، عقد خرید دین در این زمینه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

خرید دین که امروزه یکی از منابع تأمین اعتبار در حقوق بانکی به شمار می‌رود، بعد از ورود در ادبیات قانونی نظام بانکی از اهمیت خاصی برخوردار شده است. بر پایۀ عقد خرید دین، دین بدهکار به بیشتر یا کمتر از میزان اسمی از طلبکار توسط مدیون یا ثالث خریداری می‌شود. در ادبیات فقهی شیعه، اختلاف عمیقی در مورد وضعیت حقوقی آن وجود دارد که می‌توان گفت نظر مشهور که مأخذ و منبع قانون‌گذار هم بوده است، صحت عقد خرید دِین در اکثر موارد و اقسام آن است.

صفحات کتاب :
213
کنگره :
HG۳۷۵۳
دیویی :
۳۳۲/۷۴۲
کتابشناسی ملی :
5725244
شابک :
978-622-95846-8-2
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه تأثیرات عقد خرید دین بر رشد اقتصادی مشتریان و بانک ها (بررسی حقوقی و اقتصادی)