امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب راهی به سوی روشنایی

کتاب راهی به سوی روشنایی توسط میلاد ملکی به نگارش در آمده است.  نویسنده در کتاب راهی به سوی روشنایی کوشیده است تا اشاره‏ هایی از"اصل اسلام"و دیگر عقاید بزرگ و مهم اسلام را که در این زمینه با دیگر ادیان مخالف است و به اضافه انحرافاتی که اکثرا خود مسلمانان در دین به وجود آورده‌اند را به قلم بکشد تا حق از باطل مشخص شود و دوستان حقیقت طلب حقیقت را درک کنند. و این کتاب راهی باشد برای خروج عزیزان از تاریکی‏ به سوی روشنایی... .

گزیده کتاب راهی به سوی روشنایی

اسلام از کلمه (سّلم)گرفته شده است و سلم در لغت به معنای(امان) است. پس اسلام به معنای امان است. و مسلمان نیز از کلمه "مسلم"گرفته شده و مسلم به معنای (تسلیم شدن) است ومسلمان نیز یعنی تسلیم در برابر حق. اسلام از کسی به زور نخواسته که قبولش کنند. به همین دلیل قرآن نازل شده تا انسان را به صورت منطقی قانع کند و موضوعات دین را به مردم معرفی کند تا خود مردم به صورت اختیاری و خود خواسته دین را اگاهانه انتخاب کنند چون دینی که زورکی باشد هیچ معنی و هیچ ارزشی ندارد. پس ما باید زمانی تسلیم حق شویم که برای ما ثابت شده باشد که فلان اصل حق است و با برهان و دلیل برای ما اثبات شده باشد.

یک فرق اساسی ‏ای که اسلام را از دیگر ادیان جدا می‌کند. "توحید خداست" مسئله توحید هنوز هم که هنوز است برای خیلی از انسان‏ها و مسلمان‏ها روشن نشده است. توحید یعنی باور بر اینکه: یک شعور و یک ذاتی در پشت پرده این جهان وجود دارد که همواره بر جهان مسلط حاضر و ناظر است؛ یا به قول فلاسفه واجب الوجود است. یعنی تمام کائنات از کهکشان‏ها گرفته تا اتم و الکترون و پروتونش نیازمند به این هستند که یک نیروی برتری آنها را از نیستی به هستی آورده و نگهدارنده آنها باشد و تمام برنامه و هدف‌ها را روی آنها پیاده کرده باشد.


سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
122
کنگره :
BP۱۱‏‫‬‭
دیویی :
۲۹۷/۰۷
کتابشناسی ملی :
6236521
شابک :
978-622-6812-25-2

کتاب های مشابه راهی به سوی روشنایی