نظر شما چیست؟

مجموعه کتاب های برگزیده تفسیر نمونه 5 جلدی، نوشته احمد علی بابائی زیر نظر آیت الله مکارم شیرازی می باشد و انتشارات دارالکتب الاسلامیة آن را به چاپ رسانده است. 

در ادامه می خوانید:

درباره مجموعه برگزیده تفسیر نمونه

این کتاب، تفسیری مناسب برای حفاظ و همچنین عموم مردم می باشد. متنی روان و خلاصه شده از تفسیر نمونه که زیر نظر آیت الله مکارم شیرازی به نگارش درآمده است. نویسنده، در این کتاب به صورت مناسب به آیات پرداخته و از تکرار و اضافه نویسی در پاورقی ها خودداری نموده است. 

خلاصه تفسیر سوره حمد از تفسیر نمونه

ویژگی مهم این کتاب تفسیری، گرایش به جنبه های هدایتی و تربیتی است و در روش ارائه مطالب، متأثر از تفاسیر المیزان، مجمع البیان و تفسیر مراغی می باشد. نویسنده در هر جلد، تعدادی از سوره های قرآن کریم را بر اساس تفسیر نمونه، توضیح و تفسیر میکند. در جلد اول این مجموعه، سوره های حمد، بقره، آل عمران، نساء، مائده و انعام تفسیر می گردد. جلد دوم این مجموعه به تفسیر سوره های اعراف، انفال، توبه، یونس، هود، یوسف، رعد، ابراهیم، حجر، نحل و اسراء اختصاص دارد. جلد سوم این مجموعه، تفسیر سوره های کهف، مریم، طه، انبیاء، حج، مؤمنون، نور، فرقان، شعراء، نمل، قصص، عنکبوت، روم، لقمان، سجده و احزاب می باشد. خلاصه تفسیر نمونه سوره عنکبوت را در نسخه الکترونیک رایگان جلد سوم این کتاب مرور کنید.

جلد چهارم این مجموعه مربوط به تفسیر سوره های سبأ، فاطر، یس، صافات، ص، زمر، غافر، فصلت، شوری، زخرف، دخان، جاثیه، احقاف، محمد، فتح، حجرات، ق، ذاریات، طور و نجم می باشد. تفسیر سوره غافر از تفسیر نمونه و نیز تفسیر سوره صافات مکارم شیرازی را در این جلد ملاحظه بفرمایید. همچنین نمونه سوالات تفسیر سوره صافات و نمونه سوالات تفسیر سوره فاطر مکارم شیرازی را با استفاده از همین برگزیده تفسیر نمونه جلد چهارم پاسخ دهید.

و در نهایت در جلد پنجم، سوره های قمر، الرحمن، واقعه، حدید، مجادله، حشر، ممتحنه، صف، جمعه، منافقون، تغابن، طلاق، تحریم، ملک، قلم، حاقه، معارج، نوح، جن، مزمّل، مدّثر، قیامت، انسان، مرسلات، نبأ، نازعات، عبس، تکویر، انفطار، مطففین، انشقاق، بروج، طارق، اعلی، غاشیة، فجر، بلد، شمس، لیل، ضحی، انشراح، تین، علق، قدر، بینة، زلزلة، عادیات، قارعة، تکاثر، عصر، همزة، فیل، قریش، ماعون، کوثر، کافرون، نصر، مسد، اخلاص، فلق و ناس، توضیح و تفسیر می گردد. تفسیر سوره مجادله از تفسیر نمونه را در جلد پنجم ملاحظه فرمایید. 

بخشی از متن مجموعه برگزیده تفسیر نمونه جلد اول

این سوره در مکه نازل شده و دارای هفت آیه است. ویژگیهای سوره حمد: این سوره با سوره‌های دیگر قرآن از نظر لحن و آهنگ فرق روشنی دارد زیرا در این سوره خداوند طرز مناجات و سخن گفتن با او را به بندگانش آموخته است. ۱- سوره با حمد و ستایش پروردگار آغاز و با ابراز ایمان به مبدأ و معاد خداشناسی و ایمان به رستاخیز ادامه و با تقاضاها و نیازهای بندگان پایان می‌گیرد. ۲- سوره حمد اساس قرآن است. از پیامبر اکرم (ص) روایت شده است: «والحمد أم القرآن» و این به هنگامی بود که جابر بن عبدالله انصاری خدمت پیامبر (ص) رسید. حضرت به او فرمود: آیا برترین سوره ای را که خدا در کتابش نازل کرده به تو تعلیم کنم؟ جابر عرض کرد: آری. پدر و مادرم به فدایت باد به من تعلیم کن. پیامبر (ص) سوره حمد را که «ام الکتاب» است به او آموخت. سپس افزود: «این سوره شفای هر دردی است مگر مرگ... 

برگزیده تفسیر نمونه pdf

برگزیده تفسیر نمونه جلد 1 pdf تا جلد 5 در فراکتاب رایگان عرضه شده است و می‌توانید آن را در نرم افزار فراکتاب مطالعه نمایید.

برشی دیگر از متن جلد اول مجموعه برگزیده تفسیر نمونه 

و اینکه می‌گوییم راهنمای ما در شناخت پروردگار، نعمت‌های اوست زیرا بهترین و جامع ترین راه برای شناخت مبدأ، مطالعه در اسرار آفرینش و رازهای خلقت به خصوص وجود نعمتها در رابطه با زندگی انسانهاست. به این دو دلیل، سورۂ فاتحه با این جمله آغاز می‌شود: «ستایش مخصوص خداوندی است که پروردگار جهانیان است» (الحَمدُ لِله رَبِ العَالَمِینَ). «حمد» در لغت به معنی ستایش کردن در برابر کار یا صفت نیک اختیاری است. یعنی هنگامی که کسی آگاهانه کار خوبی انجام دهد یا صفتی را برای خود برگزیند که سرچشمه اعمال نیک اختیاری است، او را حمد می‌گوییم. اگر به این نکته توجه کنیم که «ال» در کلمه والحمد، برای جنس است و در اینجا معنی عمومیت را افاده می‌کند، نتیجه می‌گیریم که ستایش مخصوص خداوندی است که پروردگار جهانیان است.

هر انسانی که سرچشمۂ خیر و برکتی است، هر پیامبر و رهبر الهی که نور هدایت در دلها می‌پاشد، هر شخص سخاوتمندی که بخشش می‌کند و هر طبیبی که مرهمی بر زخم جانکاهی می‌نهد، ستایش آنها از حمد خدا سرچشمه می‌گیرد چرا که این مواهب از ناحیة ذات پاک اوست. اگر خورشید نورافشانی می‌کند، ابرها باران می‌بارند و زمین برکاتش را به ما تحویل می‌دهد همه از ناحیه اوست. بنابراین، هر ستایشی به او بر می‌گردد. جالب اینکه احمد تنها در آغاز کار نیست بلکه پایان کارها نیز، چنانکه قرآن به ما تعلیم می‌دهد، با حمد خواهد بود... 

خرید برگزیده تفسیر نمونه با تخفیف

در فراکتاب علاوه بر نسخه الکترونیک رایگان کتاب قیمت تفسیر نمونه 5 جلدی چاپی با حداقل ممکن و با تخفیف ویژه در اختیار شماست و می‌توانید خرید برگزیده تفسیر نمونه را در سایت یا نرم افزار فراکتاب انجام دهید.

خرید تفسیر نمونه

تفسیر نمونه 27 جلدی کامل به صورت مجموعه‌ی و تک به تک در دو قالب الکترونیک و چاپی در فراکتاب عرضه شده است و در دسترس شماست و می‌توانید تفسیر نمونه خرید و دانلود را به صورت یکجا و تک به تک انجام دهید.

خرید تفسیر نمونه با تخفیف

مشخصات کتاب برگزیده تفسیر نمونه 5 جلدی در جدول زیر مشاهده می کنید:

مشخصات
ناشر: دارالکتب الاسلامیه
نویسنده: آیت الله مکارم شیرازی، احمدعلی‌ بابائی‌
موضوع: تفسیر قرآن
صفحات: 3230
قالب: pdf رایگان و چاپی با تخفیف ویژه
صفحات کتاب :
3230
کنگره :
BP98‏‫‬‭/م7ت701225
دیویی :
297/179
کتابشناسی ملی :
1025137
شابک :
9789644403866
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه برگزیده تفسیر نمونه (5 جلدی)