امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 36,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب هوش هیجانی برای رهبری

کتاب هوش هیجانی برای رهبری نوشته جناب آقای رضا مزروعی و سرکار خانم بهاره مزروعی منتشر شده در نشر متخصصان می باشد.

گزیده کتاب هوش هیجانی برای رهبری

قدرت تکنولوژیکی و ضریب هوشی بالا (IQ) ممکن است شما را در موقعیت‌ و جایگاه‌های رهبری قرار بدهد، اما شما به چیزی بیش از این دو مهارت نیاز دارید تا به‌ عنوان یک رهبر بزرگ به موفقیت برسید. یکی از مهارت‌های نرم که در سال‌های اخیر به‌ سرعت در حال رشد است و هر رهبری در محل کار خود به آن نیازمند می‌باشد، هوش هیجانی (EQ) است که به معنی توانایی مدیریت احساسات خود و دیگران برای اثرگذاری بر نگرش‌ها و نتایج در محل کار است.

نقش‌های رهبری با هر ظرفیتی فراتر از توصیف شغل است. این نقش‌ها شامل توانایی رهبران برای حصول اطمینان از این است که آیا اعضای تیم سعی میکنند بهترین «ورژن از خودشان» در محل کار باشند؟ و آیا بهره‌ ورترین حالت توانایی‌های خود را به سازمان ارائه میدهند؟

متأسفانه، این مهارت‌ها در بسیاری از افرادی که در نقش‌های رهبری هستند وجود ندارند، زیرا آن‌ها بیشترین توجه را به بهبود ضریب هوشی (IQ) خود دارند و نقش هوش هیجانی را نادیده می‌گیرند. با وجود اینکه در میان رهبران توانایی مدیریت احساسات برای موفقیت، یک صلاحیت اصلی است. رهبری که کنترل احساسات خود را از کف می‌دهد ممکن است به کارمندان خود و کسانی که با آن‌ها کار می‌کند آسیب جدی وارد نماید. کارمندان باهوش ممکن است این قدرت را داشته باشند که بدون اینکه مجازاتی شوند هرازگاهی احساسات خود را بروز بدهند و خشم خود را کنترل کنند در صورتی که اکثر رهبران با هوش هیجانی پایین فاقد این مهارت هستند.


کتابشناسی ملی :
9012060
شابک :
9786222928650
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
147
کنگره :
HD۵۷/۷
دیویی :
۶۵۸/۴۰۹۲

کتاب های مشابه هوش هیجانی برای رهبری