کتاب تا ساحل آرامش pdf و چاپی

زندگی یاد گرفتنی است. زندگی را یاد بگیریم

امتیاز
5 / 4.0
مشاهده نمونه
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 155,700
خرید چاپی
436,000
15%
ت 370,600
نظر شما چیست؟

مجموعه چهار جلدی کتاب تا ساحل آرامش pdf نوشته حجت الاسلام والمسلمین محسن عباسی ولدی و توسط انتشارات آیین فطرت به چاپ رسیده است. این مجموعه کتاب در فراکتاب در دوقالب الکترونیک و چاپی در دسترس شماست.

معرفی مجموعه تا ساحل آرامش 

مجموعه تا ساحل آرامش، با شعار زندگی یاد گرفتنی است، زندگی را یاد بگیریم، درباره مباحثی صحبت میکند که در برنامه (رادیو پرسمان تربیتی معارف) مطرح شده است. در این مجموعه ما یاد میگیریم که چطور زندگی زناشویی خود را، به سمت ساحل آرامش هدایت کنیم و چطور برای خود و همسرمان، زندگی بهتری بسازیم.

خلاصه مجموعه تا ساحل آرامش

 این مجموعه مانند مجموعه های دیگر، عباسی ولدی دارای نثری زیبا و روان است و مخاطب خود را اغنا میکند و با لحنی شیوا و ساده مطالب را توضیح میدهد. در جلد اول درباره شناخت در زندگی زناشویی، در جلد دوم و سوم درباره باید های زندگی زناشویی و در جلد چهارم درباره نباید های زندگی مشترک صحبت میکند.

معرفی جلد اول

معرفی جلد اول با نام (فانوس دانایی) میخواهد شناخت در زندگی زناشویی را به ما بیاموزد. شما میتوانید با خواندن این کتاب، دانش خود را در این زمینه بالا ببرید. در قسمتی از این کتاب چنین میخوانیم:‌ اگر بنا باشد که به صورت عامیانه به این پرسش پاسخ دهیم، باید گفت خوشبختی، در گرو داشتن همسر خوب، مسکن خوب، درآمد بالا و... است؛ اما پرسش این پاسخ از لحاظ دینی، متفاوت است. دین قبل از هر چیز، هدفی را برای انسان مشخص کرده و خوشبختی را در نزدیک شدن به آن هدف، معنا میکند. بعلاوه، راه رسیدن به این هدف نیز در دین، تعیین شده است. هدف، رسیدن به خدا از راه بندگی است: ومن جن و انس را نیافریدم، جز برای این که من را بپرستند. با توجه به همین آیه است که میتوان معنای خوشبختی را در آیه دیگری فهمید: و هرکس خدا و پیامبرش را فرمان برد، قطعا به رستگاری بزرگی نائل آمده است. 

معرفی جلد دوم

معرفی جلد دوم با نام (با قایق مهربانی) این موضوع را عنوان میکند که باید هایی در زندگی مشترک وجود دارد که آنها را باید در زندگی مشترک لحاظ کرد، مانند: خوش اخلاقی، درک طرف مقابل و احترام متقابل. گزیده ای از متن کتاب: بدانید که اصلی ترین راه کار برای تغییر همسرتان، محبت است. هر اندازه میتوانید، به او محبت کنید و نماز خوان نبودنش را مجوز کم کردن محبت به او نکنید. به هر انداز محبت شما به او کم شود، از میزان تاثیر گذاری شما نیز کاسته میشود. محبت، عامل نزدیکی دلها به یکدیگر است. در عالم دوستی است که ما از یکدیگر، تاثیر می‌پذیریم. به همین دلیل است که پیامبر رحمت، رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: انسان، دین دوست و همنشین خود را می‌پذیرد.

معرفی جلد سوم

معرفی جلد سوم با نام (بادبان مدارا) مانند جلد دوم درباره باید های زندگی مشترک صحبت میکند؛ باید هایی که هر کدام پایه ای برای زندگی مشترک است و نبود آنها موجب تزلزل پایه های خانواده میشود. در قسمتی از کتاب بادبان مدارا چنین میخوانیم: ممکن است همسر ما صفات منفی ای داشته باشد که با انواع روش ها نتوانیم آن را برطرف کنیم. شاید هم اصلاح آن، نیازمند به زمان باشد. در این شرایط، آن چیزی که میتواند گوارایی زندگی را برای ما حفظ کند، مدارا ست. شاید در اصطلاح خودمان، مدارا، همان کج دار ومریز ساختن باشد. نباید انتظار داشت که تمام توقعات ما در طول زندگی از سوی همسرمان بر آورده شود. گاهی هم باید با آنچه که هست، ساخت. فهم این مسئله، در گرو پذیرش های زندگی است. اگر متوجه شدیم که شکل گیری شخصیت دو انسانی که باهم ازدواج کرده، نتیجه عوامل بسیار متعددی بوده، اگر قبول کردیم تغییر این شخصیت، در گرو فراهم شدن زمینه های گوناگونی است و اگر پذیرفتیم که گاهی، همه این زمینه ها در کنار هم جمع نمیشوند، به این نتیجه خواهیم رسید که برخی از صفات همسر خود را باید برای مدتی طولانی و شاید هم تا آخر عمر، تحمل کنیم.

معرفی جلد چهارم

معرفی جلد چهارم با نام (گرداب دروغ) درباره نباید های زندگی مشترک بحث میکند. کارهایی که با انجام آنها زندگی خود را به ورطه نابودی میکشانیم. قسمتی از متن گرداب دروغ را باهم میخوانیم: گاهی هم مقایسه، بیان خواسته نیست؛ بلکه اعلام نارضایتی از کل زندگی است. در این موارد، مقایسه، بهانه گیری و لجاجت است. در این موارد، لجاجت به اندازه ای است که گاهی حتی مقایسه صحیح هم انجام نمی‌گیرد. مثلا مرد، زنش را با زنی مقایسه میکند که خوش بیان است، درحالی که همسر خود او هم خوش بیان است؛ اما مقایسه کننده در این گونه موارد، اصلا به این فکر نیست که چه مقایسه ای میکند. فقط به این فکر میکند که هرطور شده با همسرش مقابله کند. در اینجا هم باید دلیل نا رضایتی را پیدا کرد تا بتوان با مقایسه، مقابله کرد.  

محسن عباسی ولدی

حجت الاسلام والمسلمین محسن عباسی ولدی متولد سال (۱۳۵۵) و فارغ التحصیل دیپلم ریاضی از دبیرستان شهدای کرج است. ایشان در پاییز سال ۷۳ در قم دروس حوزه علمیه را شروع کرده و دارای مدرک سطح سه کارشناسی ارشد از رشته فقه و اصول هستند. ایشان نویسنده مجموعه های دیگری مثل: ریحانه خدا، بهانه بودن و نیم دیگر ما نیز هستند.

کتاب تا ساحل آرامش pdf

نسخه الکترونیک این مجموعه کتاب، فقط در فراکتاب عرضه شده است و در دسترس شماست. کتاب صوتی تا ساحل آرامش هنوز تولید و عرضه نشده است.

خرید مجموعه تا ساحل آرامش

علاوه بر امکان دانلود نسخه الکترونیک، نسخه چاپی این مجموعه کتاب در فراکتاب در دسترس شماست.

خلاصه مجموعه تا ساحل آرامش مشخصات مجموعه تا ساحل آرامش را در جدول زیر می خوانید:

مشخصات
ناشر: آیین فطرت
نویسنده: محسن عباسی ولدی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: ۱۰۴۷
موضوع: زوجین
قالب: الکترونیک و چاپی
شابک :
978-600-8031-08-6
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
1047
کنگره :
BP۲۵۸/۵‏‫‬‮‭/ع۲ت۲
دیویی :
297/725

کتاب های مشابه تا ساحل آرامش (4 جلدی)