کتاب عزیز زیبای من

مستند روایی از روزهای پایانی زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی

امتیاز
5 / 4.3
مشاهده نمونه
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
58,000
10%
ت 52,200

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب عزیز زیبای من مستند روایی از روزهای پایانی زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی، نوشته ی زینب مولایی، توسط انتشارات مکتب حاج قاسم منتشر شده است.

معرفی کتاب عزیز زیبای من

تمام لحظات زیستن مردی از جنس خدا، مردی چون حاج قاسم سلیمانی که عزیز شدۀ دلهاست، خواندنی است و شنیدنی. اما اینکه سه روز آخر زندگی این مرد بزرگ چگونه گذشته و‌ چطور با نزدیکانش خداحافظی کرده و به سمت نور رفته است، ماجرای شنیدنی‌تری دارد. کتاب حاضر روایت مستندی برگرفته از صحبت‌های فرزندان و دوستان حاج قاسم از هفتاد و دو ساعت آخر زندگی پر برکت ایشان است.

خلاصه کتاب عزیز زیبای من

این کتاب روایت مستندی از هفتاد و دو ساعت پایانی زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی و برگرفته از خاطرات اعضای خانواده‌، چند تن از فرماندهان جبهه‌ی مقاومت و رفقای قدیمی ایشان است. این کتاب علاوه‌بر نگرانی‌ها و دغدغه‌های اطرافیان سردار در روزهای میانی دی‌ماه ۱۳۹۸، به شرح روحیات و منش حاج قاسم پیش از شهادت نیز می‌پردازد.
منبع اصلی این کتاب، مستند «پرواز ۱:۲۰» به کارگردانی مهدی نقویان هست و نکات تکمیلی از طریق مصاحبه‌های بیشتر جمع‌آوری و به متن کتاب اضافه شده است.
در انتهای کتاب تصاویر مرتبط با متن خاطرات، شامل عکس‌های خانوادگی، تصویری از دست‌نوشته‌ی شهید و نامه‌ی ایشان به همسرشان آمده است.

کتاب عزیز زیبای من pdf

دانلود کتاب عزیز زیبای من در نسخه الکترونیک در فراکتاب ممکن شده است. نسخه الکترونیک با استفاده از پی دی اف کتاب عزیز زیبای من تولید و عرضه شده است.

عزیز زیبای من

عزیز زیبای من

عزیز زیبای من

برشی از متن کتاب

عزیز زیبای من، روزها و شب های زیادی ست که از آن نیمه شب وصال تو به معشوقت می‌گذرد.
مگر نه آنکه عاشق و معشوق با نرسیدن جاودانه می‌شوند، که اگر وصالی باشد، از یاد می‌رود، ولی وصال شما مرز های قصه های عاشقانه را جا به جا کرد، و البته یک تاریخ را!
هر زمان از معشوقت برایمان حرف زدی، دلمان لرزید و ترس این عشق، با تمامی لحظات زندگی مان عجین شد، ولی هیچ گاه دل و روحمان باورش نکرد. نمی‌دانی چقدر به معشوقت حسودی مان می‌شود...!
به لحظه ای که نو عروس زیبایت، تو را با تمام وجود در آغوش کشید و ما را در حسرت فقط یک لحظه گرمی آغوشت گذاشت.
این نو عروس حق شما بود عزیز ما!...
«شهادت حاجی دقیقاً همان‌گونه بود که می‌خواست. یک‌بار که مثل همیشه برای نماز به گلزار شهدای کرمان رفته بود، به یکی از افراد همراهش گفته بود: «اگه من شهید شدم، من رو این‌جا دفن کنین.» او به شوخی گفته بود: «حاج‌آقا، این‌جا کوچیکه، شما جا نمی‌شی!» حاجی لبخندی زده و جواب داده بود: «ببین من یه جوری شهید می‌شم که اینجا جا بشم.» حالا دقیقاً همان چیزی اتفاق افتاده بود که دوست داشت و به همه قولش را داده بود. به هرسختی که بود، پیکرش را در قبر گذاشتند. حاجی برای خودش کفنی تهیه کرده و پیش چهل مؤمن برده بود تا برایش امضا کنند.

روزی که حضرت آقا بر پیکر حاجی نماز خواندند، کفن را دادند که ایشان هم امضا کنند. ایشان عبای خودشان را به همراه یک انگشتر هدیه کردند تا با حاجی به خاک بسپارند. یک پرچم حرم امام حسین (ع) را هم آوردند و داخل قبر گذاشتند.
انگشتری را که با آن سالیان سال نمازشب خوانده بود هم داخل قبر گذاشتند. حالا باید روی عزیزترین دارایی‌شان خاک می‌ریختند.»

خرید کتاب عزیز زیبای من

نسخه چاپی کتاب عزیز زیبای من در مجموعه فراکتاب موجود می‌باشد. برای سفارش و خرید با تخفیف آن می توانید از طریق سایت و یا نرم‌افزار فراکتاب اقدام کنید.

در مورد مکتب حاج قاسم

در زمان های مختلف انسان های بزرگی زندگی کرده اند که جان خود را در راه اسلام فدا کرده اند اما حاج قاسم سلیمانی از نظر فضایل، اخلاق، شرف و انسانیت کمی با آن ها متفاوت است و او یک مکتب است.

در تمام جهان نام او با عزت اسلام و ایران همراه است. در واقع او اسطوره ای ماندگار و اسوه ای بی همتا است. اما علت مکتب بودن قاسم سلیمانی چیست ؟ علت این امر آن است که شهید قاسم سلیمانی بازیگر نبوده و همواره شخصیت زلال و شفافی داشته است.

عزیز زیبای من

مشخصات کتاب عزیز زیبای من مکتب حاج قاسم را در جدول زیر مشاهده میکنید:

مشخصات
ناشر:
مکتب حاج قاسم
زبان: فارسی
تعداد صفحه: ۱۷۵
قالب: چاپی و الکترونیک
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
175
کنگره :
‭PIR8361‬
دیویی :
‭8‮فا‬3/62‬
کتابشناسی ملی :
9064273
شابک :
9786229776698

کتاب های مشابه عزیز زیبای من